Woensdag ontdekte ik 's avonds bij het omdoen van zijn halsband een soort van schaafwond van 2 cm onder zijn oorpunt in zijn hals (onmogelijke plaats) geen idee hoe hij eraan komt. Schoongemaakt met water en gedroogd gisteren ging het al beter ....
Vandaag was ik op nascholingscursus heeft de het helemaal kapot gekrabt. Nu lijkt het groter ik heb het weer schoongemaakt met gaas en water ( een heel gevecht want hij laat niets toe)en vraag mij af of ik niet beter zijn haar weg kan scheren, zijn oorpunt komt er steeds tegenaan en dat irriteert hij trekt steeds zijn oor op en wil er aan krabben.
Wat is jullie advies haar weg scheren en betadine er op of calendula of toch gewoon laten drogen. Hij heeft geen koorts en het is niet ontstoken.
Help Alice
Marron R.I.P Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F) La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F) Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F) Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F) Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F) Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Tja niet eens aan gedacht ik check meteen zijn oor even ik heb Surolan in huis dus dat kan ik starten.
Dank je Anita, nu ik het wondje bekijk denk ik dat je gelijk hebt
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007 27-11-2014
Marron R.I.P Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F) La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F) Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F) Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F) Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F) Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
owwwwww wat fijn om te horen, het is ook een schat van een hond. bedankt.
Ik denk ook meteen aan een hotspot. Misschien heeft er een teek gezeten en is hij gaan krabben. Ik zou de haren rondom de wond wel wegknippen, die komen vanzelf wel weer terug. En misschien kun je 's nachts een sok om zijn achterpoot doen zodat hij het niet kan openkrabben anders wordt het steeds erger. En las ik niet ergens dat een hotspot met Listerine bruin goed behandeld kan worden?
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn! Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17 Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05 Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08 Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11 Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12 Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14 Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Ik heb hem een kap om gedaan, Bommel is zo paniekerig ik mag het alleen droogwrijven zodra ik maar met de schaar of 't scheerapparaat in de buurt vd de plek kom raakt hij totaal in paniek zelfs als ik hem samen met mijn dochter probeer te scheren is het totale paniek. Hij jankt al als we nog niets gedaan hebben
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007 27-11-2014
Noah had laatst ook een flinke hotspot achter zijn oor, ik heb het eerst behandeld met zalf van de dierenarts maar omdat het precies achter zijn oor zat en de zalf het plekje ook nat hield wou het niet mooi indrogen en bleef het dus een flinke natte plek.
Ik heb de plek toen opnieuw gewassen en heel goed laten drogen, daarna 3 keer per dag ingespoten met calendulan wondzalf, de eerste keer prikte het en dat vond hij niet leuk maar daarna heeft hij geen last meer gehad toen ik het erop spoot.
De wond bleef mooi droog (ook als ik het ingespoten had) en is toen na een aantal dagen goed genezen.
Sterkte ermee!
Noah
Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Dit blijft ook nat maar ik heb er nu even hydroderm op gedaan hij had er zoveel last van met de kap om kan hij er niet bij zo zal de jeuk in ieder geval afnemen. Ik schrok ervan hoe snel zo'n plek groter wordt Bommel heeft het niet eerder gehad maar vorige week zaterdag heeft hij gezwommen en wrs is zijn haar te lang vochtig geweest. Ik schaam mij diep
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007 27-11-2014
Bommel Achter 't Dijkje schreef:Dit blijft ook nat maar ik heb er nu even hydroderm op gedaan hij had er zoveel last van met de kap om kan hij er niet bij zo zal de jeuk in ieder geval afnemen. Ik schrok ervan hoe snel zo'n plek groter wordt Bommel heeft het niet eerder gehad maar vorige week zaterdag heeft hij gezwommen en wrs is zijn haar te lang vochtig geweest. Ik schaam mij diep
Moet je niet doen hoor. Het zijn rotplekken die onder de vacht heel snel uitbreiden voor dat je er erg in hebt
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)