Tips om je hond te laten draven..

Plaats hier alles over hondenshows.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Tips om je hond te laten draven..

Ongelezen bericht door jolien »

Ik zit met het probleem dat Quincy opeens niet meer wil draven… :(

Vroeger kon ze het zo mooi, heel sierlijk liep ze netjes naast me te draven, dus ook door de ring. Nu ik weer met haar aan het oefenen ben lukt het me niet om haar in draf te krijgen :confused: . Ze blijft ook wat achter me lopen en loopt met kleine snelle pasjes… Hierdoor heb ik zelf ook de neiging om haar zeg maar wat naar voren te trekken omdat ik wil dat ze naast me loopt..
Ik heb al van alles geprobeerd, maar weet even niet hoe ik dit nu moet aanpakken. Ook bijvoorbeeld een stukje wordt tussen duim en wijsvinger en dan boven haar houden naast mijn lichaam werkt niet. Ze loopt dat een paar passen netjes maar heeft daarna volgens mij zoiets van ‘laat maar zitten aangezien ik dat stukje nu toch niet krijg’…

Iemand enig idee hoe dit opeens kan en tips om haar te laten draven?!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ze zal het gewoon niet leuk vinden. Ze is natuurlijk ook al bijna 8 en dan is het heilige vuur meestal wel een beetje verdwenen. Hoe is haar gewicht, als ze een ietsepietsie te zwaar is, werkt dat voor een middelbare dame ook niet echt mee om als een jonge hinde door de ring te draven :D
En heb je al iets héél leuks geprobeerd? Een dummy met een lekker luchtje, als ze daar tenminste gek op is. Of een piepbeestje, daar worden de meeste honden ook nogal opgewonden van. Of zelf gaan huppelen en springen om haar te enthousiasmeren?
Ik doe maar een gooi, hoor. Maar ik heb er hier zelf ook een die er geen bal meer aanvindt en die als een zoutzak in de ring staat. En niets, maar dan ook niets helpt :)

Hanneke
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Laboriginals schreef:Ze zal het gewoon niet leuk vinden. Ze is natuurlijk ook al bijna 8 en dan is het heilige vuur meestal wel een beetje verdwenen. Hoe is haar gewicht, als ze een ietsepietsie te zwaar is, werkt dat voor een middelbare dame ook niet echt mee om als een jonge hinde door de ring te draven :D
En heb je al iets héél leuks geprobeerd? Een dummy met een lekker luchtje, als ze daar tenminste gek op is. Of een piepbeestje, daar worden de meeste honden ook nogal opgewonden van. Of zelf gaan huppelen en springen om haar te enthousiasmeren?
Ik doe maar een gooi, hoor. Maar ik heb er hier zelf ook een die er geen bal meer aanvindt en die als een zoutzak in de ring staat. En niets, maar dan ook niets helpt :)

Hanneke
Hmm, ik gok inderdaad dan dat ze dit niet het leukste vindt om te doen.. :wink: Maar ze heeft het wel gedaan! Met een piepbeestje heb ik nog niet geprobeerd, zal vanmiddag is even proberen of ze dat wel interessant genoeg vindt :) Haar gewicht is goed, maar inderdaad is ze natuurlijk wel al bijna 8 en paradeert ze niet meer als een jong veulen helaas.

Maar jij showt dus nog wel met jouw oudste? En hoe gaat het dan in de ring, krijg je haar nog wel een beetje mee? :)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Nee, met die ´zoutzak´ show ik niet meer na enkele fiasco´s waarbij ze als een geslagen hond in de ring stond.
Met mijn ouwetje van 13 heb ik in september nog meegedaan aan de kleine clubmatch van de NLV. Die vond het geweldig en liep op haar manier nog vrolijk haar rondje. Maar dat ging natuurlijk ook allemaal niet meer zo vlotjes en soepel. De keurmeester hield gelukkig wel rekening met haar leeftijd, ze had toch een prachtige U.
Heeft Quincy niet een soort ´toverwoord´waarbij ze altijd vooruit stormt. Poesjes of baasje of zoiets? :D

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Laboriginals schreef:Nee, met die ´zoutzak´ show ik niet meer na enkele fiasco´s waarbij ze als een geslagen hond in de ring stond.
Met mijn ouwetje van 13 heb ik in september nog meegedaan aan de kleine clubmatch van de NLV. Die vond het geweldig en liep op haar manier nog vrolijk haar rondje. Maar dat ging natuurlijk ook allemaal niet meer zo vlotjes en soepel. De keurmeester hield gelukkig wel rekening met haar leeftijd, ze had toch een prachtige U.
Heeft Quincy niet een soort ´toverwoord´waarbij ze altijd vooruit stormt. Poesjes of baasje of zoiets? :D

Hanneke
haha, helaas geen toverwoord nee.. :D Heb het daarstraks weer even geprobeerd, nu gewoon eerst maar weer met een heel lekker koekje echt zowat aan haar neus geplakt, toen lukte het wel weer even goed. Alleen om het vast te houden blijft moeilijk helaas...
Plaats reactie