snelgroeiend huidkleurig bultje
snelgroeiend huidkleurig bultje
Weten jullie wat dit kan zijn?
Afgelopen donderdag ontdekte ik een huidkleurig pieletje (wratje?) op Skip z'n kop (tussen z'n wenkbrouwen) ik dacht eerst dat het een viezigheidje was, maar het zit vast.
Zat het eerst nog verstopt in zijn vacht, nu een paar dagen later is het al gegroeid ter grote van een erwt en is het duidelijk te zien.
Morgen(maar het liefst vandaag!) bel ik zowieso de DA omdat het mij te snel groeit en ik wil weten wat het is en ik wil het weg hebben.
Komt dit iemand bekend voor? Wat zou dit kunnen zijn?
Graag jullie reacties!!!!!!
Afgelopen donderdag ontdekte ik een huidkleurig pieletje (wratje?) op Skip z'n kop (tussen z'n wenkbrouwen) ik dacht eerst dat het een viezigheidje was, maar het zit vast.
Zat het eerst nog verstopt in zijn vacht, nu een paar dagen later is het al gegroeid ter grote van een erwt en is het duidelijk te zien.
Morgen(maar het liefst vandaag!) bel ik zowieso de DA omdat het mij te snel groeit en ik wil weten wat het is en ik wil het weg hebben.
Komt dit iemand bekend voor? Wat zou dit kunnen zijn?
Graag jullie reacties!!!!!!
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
Roxy heeft ook een huidkleurig bultje voor op haar borst.
Volgens da een puistje en gaat vanzelf weg. ter grootte van een halve erwt. ik hou het in de gaten, wordt niet groter de laatste tijd.
Maar kan bij Skip natuurlijk goed iets anders zijn. Teek zou kunnen.
Maar moet je dan geen zwart beestje zien zitten, of is de teek er dan al af gevallen?
Ik weet niet precies hoe dat werkt.
Hou het in de gaten en ik zou naar da gaan.
Maar dat was je al van plan begrijp ik
Volgens da een puistje en gaat vanzelf weg. ter grootte van een halve erwt. ik hou het in de gaten, wordt niet groter de laatste tijd.
Maar kan bij Skip natuurlijk goed iets anders zijn. Teek zou kunnen.
Maar moet je dan geen zwart beestje zien zitten, of is de teek er dan al af gevallen?
Ik weet niet precies hoe dat werkt.
Hou het in de gaten en ik zou naar da gaan.
Maar dat was je al van plan begrijp ik

Dank jullie voor jullie reactie!!!
Het was inderdaad een teek, ik heb hem net verwijderd! (had al jaren een tekentang in huis met een duidelijke hoe en wat beschrijving)
Stom dat ik niet wist dat het een teek was, maar het was Skip z'n eerste teek sinds ik hem heb (vanaf 7 weken).
Maar goed..... ik heb weer wat geleerd!
Zijn er nog dingen die ik in de gaten moet houden? Ik heb het plekje al ontsmet.
Het was inderdaad een teek, ik heb hem net verwijderd! (had al jaren een tekentang in huis met een duidelijke hoe en wat beschrijving)
Stom dat ik niet wist dat het een teek was, maar het was Skip z'n eerste teek sinds ik hem heb (vanaf 7 weken).
Maar goed..... ik heb weer wat geleerd!

Zijn er nog dingen die ik in de gaten moet houden? Ik heb het plekje al ontsmet.
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
Ik zou pas een tekenband kopen als je hond echt heel vaak een teek heeft. Ik ben erg voorzichtig met bestrijdingsmiddelen. Uiteindelijk worden al die enge beestjes resistent voor de gangbare bestrijdingsmiddelen, dus zo min mogelijk gebruiken zou ik zeggen.Nino&Toosje schreef:Bij de dierenwinkel een tekenband kopen. Er zijn steeds meer teken die ziekten verspreiden, een scalibor halsband helpt hiertegen.
-
- Speurneus
Ik ben ook zuinig , maar als ik zie dat Toos met 16 teken tegelijk hier uit de duinen komt, dan krijgt ze van mij wel een bescherming hiervoor.doggie schreef:Ik zou pas een tekenband kopen als je hond echt heel vaak een teek heeft. Ik ben erg voorzichtig met bestrijdingsmiddelen. Uiteindelijk worden al die enge beestjes resistent voor de gangbare bestrijdingsmiddelen, dus zo min mogelijk gebruiken zou ik zeggen.Nino&Toosje schreef:Bij de dierenwinkel een tekenband kopen. Er zijn steeds meer teken die ziekten verspreiden, een scalibor halsband helpt hiertegen.
Daar komt bij dat ik in Duitsland helaas een paar mensen ken die Lyme opgelopen hebben, en dat gun je niemand, ook je hond niet.
Van levenslustige werkzame mensen tot invalide.
-
- Hele grote hondenneus
Je kunt ook kiezen voor pipetten, dan heb je niet zo'n band om de nek.
Maar ik heb geen idee wat beter is kwa bestrijdingsmiddel dat slecht is voor de hond (band of pipet). Zal ik volgende week eens vragen aan mijn da. Of weet iemand hier het?
groetjes, Monique
Maar ik heb geen idee wat beter is kwa bestrijdingsmiddel dat slecht is voor de hond (band of pipet). Zal ik volgende week eens vragen aan mijn da. Of weet iemand hier het?
groetjes, Monique