Hoeveel uren per dag alleen?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
santa_6396

Hoeveel uren per dag alleen?

Ongelezen bericht door santa_6396 »

Ik ben net met mijn hond en hele inboedel verhuisd naar een vriendin thuis. Ik heb mijn eigen plekje en gang en de hond heeft haar plaats inmiddels ook al helemaal gevonden (enorme tuin en 8 katten)
Alleen hebben de ouders van dat meisje een heel ander idee van om te gaan met een hond dan ik ... Zij vinden dat als je ene hond hebt, je eigenlijk altijd thuis moet zijn en dat de hond om de 2u uur moet gaan wandelen ... als ik er ben geen probleem, dan loopt ze de hele dag rond in de tuin en ga ik 3x een grote wandeling doen waarvan één extra groot. Maar als ik moet werken of naar school ga, dan kan het gebeuren dat ze soms 4u of 5u in haar bench moet. Zij vindendat een hond niet in een kooi thuishoort en hebben daar ook een boel commentaar over ... terwijl ik een zelfstandige hond wil, want ik kan onmogelijk 24u op 24 overal mijn hond mee naartoe nemen (les, werk, winkel, ...)

Mijn vraag: Is 4uur in een bench zitten teveel?

Zij halen er haar steeds terug uit, waardoor ze vannacht toen ik haar erin stak begon te blaffen ... ze willen goed doen, maar heb indruk dat ze zich net iets teveel met mijn hondje willen bemoeien ;) want ben eigenlijk overtuigd dat ik het goed doe. men kan altijd beter doen, maar ik denk niet dat mijn hondje ongelukkig is ... ik ben er eigenlijk vrij zeker van ;)
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Tja hier zijn de meningen over verdeeld. Ik vind het niet te veel als ze 4 uur achter elkaar alleen is. Daar hoor je mij niet over. Maar 4 uur in de bench zou ik zelf nooit bij Nala doen.

Het is natuurlijk iets anders, zoals in jouw geval, dat het om een pup gaat. Die moet nog veel leren en dan zou ik dat wel doen. Maar zodra de hond niets sloopt als ie alleen is dan zou ik de bench de deur uit gooien ;)

Maar zoals ik al zei, dit is mijn mening en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het niet met mij eens zijn
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik zou me helemaal niet afvragen of dat teveel is of niet, want het is jouw hond, dus jij beslist over de opvoeding en anderen moeten daar buiten blijven. Dus ik zou proberen om duidelijk te maken dat het belangrijk is voor de opvoeding dat men jouw regels respecteert. Heel veel succes! :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

De bench de deur uit gooien zou ik nooit doen.
Heb de mijne juist weer terug gezet, en dat voor een hond van 3 jaar.

De vraag is eigenlijk:

als ik niet thuis ben wordt mijn hond uit zijn bench gelaten.

En dan komt het leiderschap ter sprake, want je hond mag dan vrij rond lopen.
Dus jou leiderschap komt dan in "gevaar"

Het is die vraag dat je moet stellen:

wil ik dat dit gebeurt?
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

4 uur alleen kan in mijn ogen goed mits je Sasha goed uit heb gelaten. Aangezien ze nog jong is zou ik de bench zeker gebruiken. Ik zou een "goed" gesprek aangaan met de ouders van je vriendin..., het is jouw hond dus jouw regels. Succes!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ons hondje is ook wel eens een paar uur alleen in de bench. Als we dan stiekem kijken, ligt ze altijd lekker te slapen. Dat kan echt geen kwaad hoor. Je moet toch af en toe weg.

En inderdaad, het is jouw hondje. Jij bepaalt de regels.
Laat je niet kisten 8)
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik zou persoonlijk blij zijn met die niet geplande extra oppas voor mijn pup. Ik voel me altijd behoorlijk schuldig als ik mijn kleine hummel alleen thuis moet laten om te gaan werken. Ook al is het maar een halve dag en weet ik dat ze het best aankan. Maar als bijvoorbeeld mijn schoonouders aanbieden om een dagje bij ons in huis te komen (kunnen ze lekker in onze grote tuin rommelen) ben ik blij voor de pup omdat die dan ook lekker rond mag scharrelen en veel aandacht krijgt van oma en opa.
Vroeger had ik een lieve buurvrouw die pupje Tinkle soms naar haar toe haalde, als ze merkte dat die al een tijd in de bench zat. Zij had de sleutel en was helemaal verliefd op Tinkle. Dan kwam ik thuis en miste ik mijn pup en dan lag madammeke heerlijk in buurvrouws tuin, lekker verwend te wezen. Ik had daar geen problemen mee, vond het alleen maar fijn voor mijn pup én fijn voor de buurvrouw, die haar eigen overleden hondjes nog elke dag miste.
Het wordt natuurlijk wat anders als die mensen de opvoeding van mijn hondje helemaal zouden overnemen. Maar daar ben je zelf bij, om daar goede afspraken over te maken.

Hanneke
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Laboriginals schreef:Ik zou persoonlijk blij zijn met die niet geplande extra oppas voor mijn pup. Ik voel me altijd behoorlijk schuldig als ik mijn kleine hummel alleen thuis moet laten om te gaan werken. Ook al is het maar een halve dag en weet ik dat ze het best aankan. Maar als bijvoorbeeld mijn schoonouders aanbieden om een dagje bij ons in huis te komen (kunnen ze lekker in onze grote tuin rommelen) ben ik blij voor de pup omdat die dan ook lekker rond mag scharrelen en veel aandacht krijgt van oma en opa.
Vroeger had ik een lieve buurvrouw die pupje Tinkle soms naar haar toe haalde, als ze merkte dat die al een tijd in de bench zat. Zij had de sleutel en was helemaal verliefd op Tinkle. Dan kwam ik thuis en miste ik mijn pup en dan lag madammeke heerlijk in buurvrouws tuin, lekker verwend te wezen. Ik had daar geen problemen mee, vond het alleen maar fijn voor mijn pup én fijn voor de buurvrouw, die haar eigen overleden hondjes nog elke dag miste.
Het wordt natuurlijk wat anders als die mensen de opvoeding van mijn hondje helemaal zouden overnemen. Maar daar ben je zelf bij, om daar goede afspraken over te maken.

Hanneke
Daar zit ook wel wat in :D
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Roxy11 schreef:
Laboriginals schreef:Ik zou persoonlijk blij zijn met die niet geplande extra oppas voor mijn pup. Ik voel me altijd behoorlijk schuldig als ik mijn kleine hummel alleen thuis moet laten om te gaan werken. Ook al is het maar een halve dag en weet ik dat ze het best aankan. Maar als bijvoorbeeld mijn schoonouders aanbieden om een dagje bij ons in huis te komen (kunnen ze lekker in onze grote tuin rommelen) ben ik blij voor de pup omdat die dan ook lekker rond mag scharrelen en veel aandacht krijgt van oma en opa.

Hanneke
Daar zit ook wel wat in :D
Ik wil ook zo'n buurvrouw :oops:
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ik vind 4 a 5 uur alleen in de bench overdag ook wat lang. Bij ons staat de bench alleen nog maar als mand, deurtje is altijd open. Wij hadden Miep (ook toen ze Sasha's leeftijd had) overdag in de keuken wanneer wij niet thuis waren. Maar Miep is geen sloper en kan super goed alleen zijn.
Het ligt er dus ook wel aan hoe Sasha is en wat je zelf wil inderdaad!
Zo lang ze voor de tijd maar voldoende beweging en aandacht krijgt, dan zal ze ook wel lang slapen denk ik.

Maar ik zou me ontzettend dood ergeren aan de (misschien goedbedoelde) bemoeienissen van de ouders van je huisgenoot.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
santa_6396

Ongelezen bericht door santa_6396 »

Op termijn wil ik ook gewoon de bench open kunnen laten, maar vannacht heb ik geprobeerd van ze vrij te laten rondlopen (gang+trappen+ mijn kamer) en ze is er toch in geslaagd om op mijn kamer te plassen (gelukkig niet juist naast mijn bed! :)
dus ik denk dat ze er nog niet klaar voor is. ik dacht vanaond trouwens te vragen op de hondenschool hoe ik dat het beste kan opbouwen..

Het is wss goed bedoeld die opmerkingen van de ouders van die vriendin, maar ik vind het storend .. vooral dat ze vinden dat ik mijn hond moet herplaatsen! bij een gepensioneerde volgens hen ... ik heb echt vlakaf gezegd dat mijn hond gelukkig is en dat iedereen zijn eigen manier heeft van zijn hond op te voeden en dat ik vind dat ik goed bezig ben (ik ben niet perfect en ik ben bereid van bij te leren, maar herplaatsen no way!). Ik heb vroeger met Cookie nooit een kooi gebruikt, omdat ze vanaf de erste avond, had gewonnen en op de kamer van mijn ouders op bed mocht slapen ... dit wil ik met Sasha niet ;) ik wil een goed luisterende en gelukkige hond hebben :) dat laatste lukt al goed, nu nog iets doen aan dat luisterende hondje ;)

bedankt voor jullie mening, ik zie dat het plus minus op dezelfde lijn ligt dan hoe ik denk :)
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Mellow is van 8:00 tot 17:30 alleen , elke werkdag.
Hij zit niet in een bench, gewoon op zn kussen, en dat al vanaf dat ie een maand of 4 was.

Is dat ideaal zo lang alleen: nee
Is Mellow er aan gewend: ja
compenseer ik t in t weekend en doordeweeks 's avonds: ja

Ik hou met elke cel van mn lichaam van Mellow, hij krijgt voor de rest alles altijd van mij.

Dus ondaNks dat Mellow elke dag alleen is, denk ik toch dat ie een fijn leven heeft.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Brellow schreef:Mellow is van 8:00 tot 17:30 alleen , elke werkdag.
Hij zit niet in een bench, gewoon op zn kussen, en dat al vanaf dat ie een maand of 4 was.

Ik hou met elke cel van mn lichaam van Mellow, hij krijgt voor de rest alles altijd van mij.

Dus ondaNks dat Mellow elke dag alleen is, denk ik toch dat ie een fijn leven heeft.
Word hij dan tussendoor niet uitgelaten? Ik laat Brent niet langer dan zo.n 6 uurtjes alleen thuis...

Per hondje moet je denk ik bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Berdien schreef:
Brellow schreef:Mellow is van 8:00 tot 17:30 alleen , elke werkdag.

Word hij dan tussendoor niet uitgelaten? Ik laat Brent niet langer dan zo.n 6 uurtjes alleen thuis...

Per hondje moet je denk ik bekijken wat de mogelijkheden zijn.
honden zijn roedeldieren en er zijn meer dan genoeg honden die hier niet tegen kunnen maar er zijn ook honden die het prima vinden! Als er maar genoeg gedaan wordt buiten deze uren om. Max was ook vaker een hele dag alleen, Cooper kan hooguit een uur of 5,5 maximaal. Ik heb er geen problemen mee honden die het kunnen als er maar genoeg compensatie is toch?!
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Wobbe zit ook alle dagen van 8u tot 18u alleen. Ik kom wel alle dagen speciaal tussen de middag over huis om hem uit te laten, eten en drinken te geven en wat lekkers. Ben dan een halfuurtje bij hem.
En nee dit is verre van ideaal, maar het kan niet anders. Het schuldgevoel is steeds alom aanwezig. Maar ik ben elke avond bij hem en woensdagnamiddag vanaf 13u en ook alle weekends . Woensdagnamiddag en in het weekend krijgt hij altijd alle aandacht en maken we wandelingen.... alhoewel.... wandelen gaat steeds minder en minder..... maar dan blijf ik gewoon thuis bij hem...... ik krijg het niet over mijn hart om ook nog activiteiten buitenshuis te doen zonder hem......

Groetjes
Martine en Wobbe
Plaats reactie