Vrijdag avond begon het toen ze na de twee herplaatsers/labradors ging van mijn broer...alles ging goed tot dat mijn broer de fout maakte om zijn labrador(de roedel leider) wilde laten zitten terwijl ze een bal had en Tjinta dus snel die bal wilde pakken. Aimee(de lab) wilde gromme...maar raakte per ongeluk Tjinta op de neus. Daarna had ze een sneetje daar. Aimee voelde zich schuldig en daarna ging het weer goed.
Maar Tjinta wist nu dat ze wel respect moest hebben voor haar meerdere.
Dan gister avond was Tjinta buiten bij de fontein aan het spelen en plots komt ze binnen met een hele spoor bloed achter haar aan...blijkt dat ze de rozen heeft geraakt en een sneetje in haar oor had. Ik wist trouwens niet dat die zo konden bloeden...weer even gedesinfecteerd en het was weer goed.
Toen 's avond had ik een feestje en komt ze plotseling al piepend naar mij toe, ik dacht eerst om aandacht maar toen ik met haar naar de keuken ging stopte ze niet met piepen. Het leek alsof ze iets in de keel had. Ze was niet haar vrolijke zelf en haar keel deed heel veel pijn.
Meteen de DA opgebeld en gelukkig konden we meteen komen(om 11 uur 's avonds) ...ik heb mijn vrienden ff laten zitten en gezegd dat ze gewoon alles pakken mochten en met Tjinta naar de dierenarts gegaan.
Daar werd duidelijk dat ze een keel en luchtpijp onsteking heeft en het botje dat ze had wss te snel had opgegeten waardoor dat heel veel pijn deed. Het zat ook in de buurt van een longonsteking dus ze heeft wat medicijnen tegen de pijn gekregen en zit nu op een antibiotica kuurtje. Gelukkig heeft ze totaal geen problemen met de medicijnen wanneer ze in kaas zitten verborgen
Maarja nu loopt er dus een gehavend pupje hier rond...best wel zielig.