Hoveel mag een pup max. Per week aankomen
-
Donja
Hoveel mag een pup max. Per week aankomen
Tara was in het begin een hele lichte pup. Met 8 weken woog ze maar 3.6 kg. Ze bleek ook giardia te hebben. Nu is dat allemaal weer goed gekomen en is ze ook al flink in gewicht aangekomen. Tara is nu 14 weken en weegt 11.6 kg. Ze ziet er goed uit vind ik zelf. Je kan haar ribben niet zien maar wel voelen. Tara komt gemiddeld nu 1kg per week aan maar soms ook wel een paar ons meer. Hoeveel mag ze per week maximaal aankomen? Is het ook zo dat Tara nu eigenlijk nog steeds ondergewicht heeft en eigenlijk 14 kg moet wegen? Ik weet namelijk niet of ze in de hoogte ook een kleintje is gebleven door de giardia...
Ik hoop dat mijn verhaal nog te volgen is....
Ik hoop dat mijn verhaal nog te volgen is....
-
Lunatic
- Speurneus

Een kilo in de week is toch echt wel het maximale wat ze aan mogen komen, zelf hield ik 7 ons aan.
Je kan een pup beter schraal houden, dat voorkomt eventuele groeipijnen.
Als je haar ribben niet kan zien, maar wel goed kan voelen, dan is ze goed hoor, er is geen universeel gewicht voor puppen, elke hond is immers anders.
Zorg dat ze niet meer dan een kilo aankomt en je zit goed, succes
Je kan een pup beter schraal houden, dat voorkomt eventuele groeipijnen.
Als je haar ribben niet kan zien, maar wel goed kan voelen, dan is ze goed hoor, er is geen universeel gewicht voor puppen, elke hond is immers anders.
Zorg dat ze niet meer dan een kilo aankomt en je zit goed, succes
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Groeipijnen hebben NIKS te maken met groeien. Het wordt veroorzaakt door een stoornis in de calciumhuishouding en niet door het groeien.
Verder ben ik het met je eens dat een kilo per week een gemiddelde is met individuele verschillen en ook verschillen tussen reu of teef. Een reutje gaat vaak harder dan een teefje.
Mijn laatste pup was met 14 weken 12,3 kg, maar dat is een vrij fijn en rank hondje. Een grove pup met zware botten zal op die leeftijd wat meer wegen.
Hanneke
Verder ben ik het met je eens dat een kilo per week een gemiddelde is met individuele verschillen en ook verschillen tussen reu of teef. Een reutje gaat vaak harder dan een teefje.
Mijn laatste pup was met 14 weken 12,3 kg, maar dat is een vrij fijn en rank hondje. Een grove pup met zware botten zal op die leeftijd wat meer wegen.
Hanneke
-
Donja
-
Buttymcfly
-
toscak
- Speurneus

Kijk goed naar je hondje. Is ze niet te dik, maar ook niet te dun, dan zit je goed met het voeren. Of ze dan meer of minder dan een kilo per week groeit, zou ik me niet zo strak aanhouden. Sommige hondjes hebben net iets meer nodig dan andere. James (reu) komt zeker meer dan een kilo per week aan, maar is dan ook wel een grote (in hoogte) pup.