Toch is ze zo af en toe nog echt heel angstig.
Zoals laatst.
Trix en ik gingen aan de wandel. Vlakbij in onze straat stonden een clubje gemeentewerkers te pauzeren. Druk aan de babbel dus Trix wilde er alleen met een grote boog omheen. Prima.
Na 45 minuten kwamen we terug en de gemeentewerkers waren weer aan het werk. Aan de ene kant van de straat stonden er een paar het groen te snoeien met een of ander lawaaiig ding. Aan de andere kant, voor onze tuin, stond de rest met wat handgereedschap er gevaarlijk uit te zien (vond Trix). Dus ze wilde niet mee. Dook in elkaar, probeerde terug te lopen etc. Roept een van de meneren naar de overkant: Henk zet dat apparaat 'ns uut, de hond is r bang veur! Henk zette het ding uit en ging op z'n hurken zitten en begon tegen Trix te praten. Ook aan de andere kant van de straat gingen er een paar op de hurken, hand uit steken, Trix aankijken. Met als gevolg dat mevrouw heel bang bleef. Ik zei dus dat ze net zo bang voor hun was als voor het apparaat en dat ze misschien beter haar niet aan konden kijken. Na een boel òòh's en sneu's keken ze braaf allemaal de andere kant op. Natuurlijk hielp het geen ene meter maar Trix toch mee gesleurd en snel naar binnen gegaan.
Het was verder geen bijzonder voorval ofzo, maar ik vond het zo grappig hoe de gemeentewerkers reageerden. Ze bedoelden het heel goed om haar te lokken en dergelijke, maar het werkte averechts