Trix en de gemeentewerkers

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Trix en de gemeentewerkers

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

We hebben Trix nu zo'n 5 maanden in huis en ze is in die tijd veranderd van een vreselijk bange hond naar een vrolijke, speelse, knuffelmeid.
Toch is ze zo af en toe nog echt heel angstig.
Zoals laatst.
Trix en ik gingen aan de wandel. Vlakbij in onze straat stonden een clubje gemeentewerkers te pauzeren. Druk aan de babbel dus Trix wilde er alleen met een grote boog omheen. Prima.
Na 45 minuten kwamen we terug en de gemeentewerkers waren weer aan het werk. Aan de ene kant van de straat stonden er een paar het groen te snoeien met een of ander lawaaiig ding. Aan de andere kant, voor onze tuin, stond de rest met wat handgereedschap er gevaarlijk uit te zien (vond Trix). Dus ze wilde niet mee. Dook in elkaar, probeerde terug te lopen etc. Roept een van de meneren naar de overkant: Henk zet dat apparaat 'ns uut, de hond is r bang veur! Henk zette het ding uit en ging op z'n hurken zitten en begon tegen Trix te praten. Ook aan de andere kant van de straat gingen er een paar op de hurken, hand uit steken, Trix aankijken. Met als gevolg dat mevrouw heel bang bleef. Ik zei dus dat ze net zo bang voor hun was als voor het apparaat en dat ze misschien beter haar niet aan konden kijken. Na een boel òòh's en sneu's keken ze braaf allemaal de andere kant op. Natuurlijk hielp het geen ene meter maar Trix toch mee gesleurd en snel naar binnen gegaan.

Het was verder geen bijzonder voorval ofzo, maar ik vond het zo grappig hoe de gemeentewerkers reageerden. Ze bedoelden het heel goed om haar te lokken en dergelijke, maar het werkte averechts :) En vervolgens allemaal keurig een andere kant opkijken. :D
Bomirma

Ongelezen bericht door Bomirma »

Ze wilden je inderdaad graag helpen en hey, ze zagen een moment om even pauze te nemen. :wink:
Hopelijk komt ze snel over haar angsten heen.
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

toch best leuk dat ze zo meelevend waren... dat kom je hier niet gauw tegen ..... ik heb dikwijls de indruk dat Nederland hondvriendelijker is..... of denk ik dat maar?

Hopelijk gaan de angstgevoelens bij Trixie nog ooit helemaal weg, maar ik vrees een beetje dat ze er altijd wel iets van zal onthouden..... een hond onthoudt goed zeggen ze altijd (vooral als hij negatieve dingen heeft meegemaakt)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wel leuk hoe de mannen reageerde :D Ze bedoelen het idd goed, maar helaas werkt het niet :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

dat vind ik echt super van ze :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Aan die mannen heeft het niet gelegen dus, wat vriendelijk! Zulke mensen maken mij altijd blij :)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Jammer dat ze dan ineens zo bang reageert. :( Wat lief die stoere mannen die zo hun best doen! :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Dakota

Ongelezen bericht door Dakota »

Best schattig van de gemeentewerkers eigenlijk:P
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heel lief van die mannen :)
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Wat leuk dat die mannen toch even aan jullie dachten,jammer dat het alleen niet werkte.Maar het was in ieder geval goed bedoeld :klasse: Dat zie je maar al te vaak heel anders.....
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Super van die mannen! Jammer dat het niet heeft mogen baten.
Plaats reactie