De regel 5 min wandelen per levensmaand?
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

De regel 5 min wandelen per levensmaand?
killian is nu 9 weekjes,mag ik per dag dan 10 min wandelen of mag het 3 keer per dag 10 min zijn?
-
Quasar
- Hele grote hondenneus

Het is dus de bedoeling dat je pup zich niet over belast met het wandelen (zoals sommige ik hier in mijn omgeving zie doen, van een uur
) Quasar liep de 1e weken niet
bleef gewoon zitten waar hij zat... dus als je dan 10 minuten buiten bent en hij is de tuin nog geen eens uit
Hier gingen we om de 1 1/2 uur naar buiten om te plassen en zindelijk te maken
Veel succes
Hier gingen we om de 1 1/2 uur naar buiten om te plassen en zindelijk te maken
Veel succes
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
-
Mees
- Snuffelneus

Haha idd, ik kom beneden, til m naar de bosjes, sta 10 minuten toe te kijken waar hij wil zitten, hij doet zn behoeftes en ik til m weer naar boven..spelen en rennen doet hij thuis voornamelijk, hij vind uitlaten nog echt iets dat even moet maar waar hij nog niet echt de lol van inziet, vooral niet als het regent 
-
speurneus carola
- Speurneus

ik vind dat met die vijf minuten regel de spieren nou niet echt goed genoeg ontwikkelen, spieren moeten getraind worden en dat doe je door op de juiste manier op te bouwen.
niet te veel TE is altijd fout dan belast je zijn spieren te veel maar meer lopen dan 5 minuten zou ik wel doen, kijk naar je hondje, kan ie nog vrolijk rondrennen en gek doen, dan geeft ie vanzelf aan wanneer ie moe is dan niet verder lopen en voldoende rusten tussendoor
niet te veel TE is altijd fout dan belast je zijn spieren te veel maar meer lopen dan 5 minuten zou ik wel doen, kijk naar je hondje, kan ie nog vrolijk rondrennen en gek doen, dan geeft ie vanzelf aan wanneer ie moe is dan niet verder lopen en voldoende rusten tussendoor
al me kinders uitgevlogen
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

-
Sheila
Van de fokster kregen wij het advies iedere week dat hij oud is aan te houden. In de eerste week liepen we dus maximaal 8 minuten per keer buiten. Maar vaak haalde we dat niet want je weet hoe het gaat met zindelijk maken, na het slapen,eten, spelen hup even naar buiten, plasje braaf!!!!!!Je moet niet vergeten dat ze al spelend ook veel lopen.Veel plezier toegewenst.
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
die tien minuten regel vind ik een beetje krom. Net als wat carola aangeeft: er moet ook spieropbouw komen! Maar daarnaast: thuis sjouwen de pups vaak de hele dag rond, en dan zou je buiten "maar" 8 minuten mogen lopen voor de gewrichten! Het gaat er nu net om dat de onverwachte bewegingen, zoals bij rennen, vliegen, spelen en uitglijden niet te lang en te veel gedaan worden. Dus het spelen met een andere hond bijvoorbeeld. Maar kom op, als je hondje nog niet moe is kan hij prima een stukje meelopen hoor!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Mees
- Snuffelneus

Mijn Da adviseerde me ook om hem eens per week naar een uitlaatplek mee te nemen.
Zodat hij contact kan maken met andere honden, en even uit kan waaien zeg maar.
hij zei ook dat 1x per week eens een half uurtje buiten geen kwaad kan.
Maar nu zei iemand anders weer dat dit echt 'mishandeling" is dat ze daar veel te klein voor zijn...
Zodat hij contact kan maken met andere honden, en even uit kan waaien zeg maar.
hij zei ook dat 1x per week eens een half uurtje buiten geen kwaad kan.
Maar nu zei iemand anders weer dat dit echt 'mishandeling" is dat ze daar veel te klein voor zijn...
-
irma
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Die 5 minutenregel betkent dat je de langste wnadeling van de dag 5minuten per maand dat ze oud zijn maar dan wel stevig doorstappen!!
Dat komt neer op 1/2 km met 2 maanden. Bijna 1 km met 3-3,5 maand enz Echt tempo lopen. En dat mag o vaak als je wilt op een dag. Poep en pies rondje is geen wandelen. Spelen en trainen in het park of in de tuin is ook wat anders. Houd traingsessies altijd kort, 5-10 minuten per keer en dat 3 -4 keer per dag. Alles bij elkaar genoeg beweging om ook wat spieren op te bouwen, want dat moet uiteraard ook.
Dat komt neer op 1/2 km met 2 maanden. Bijna 1 km met 3-3,5 maand enz Echt tempo lopen. En dat mag o vaak als je wilt op een dag. Poep en pies rondje is geen wandelen. Spelen en trainen in het park of in de tuin is ook wat anders. Houd traingsessies altijd kort, 5-10 minuten per keer en dat 3 -4 keer per dag. Alles bij elkaar genoeg beweging om ook wat spieren op te bouwen, want dat moet uiteraard ook.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

We hebben hem nu een goei week,we zien veel verschil in de stevigheid van hem,maar hij speelt ook veel met onze duitse herder,en hij komt vaak buiten in toch wel een redelijke tuin.
We gaan 1a2 maal per dag een wandelingetje doen van ong een 7a10 min,ook wel mee naar de markt,daar dragen we hem nog geregeld en naar de paardenweide kan hij ook rond crossen.
Telkens we binnen komen ligt hij weer een dik uurtje te slapen,man man wat een leven hé
)
We gaan 1a2 maal per dag een wandelingetje doen van ong een 7a10 min,ook wel mee naar de markt,daar dragen we hem nog geregeld en naar de paardenweide kan hij ook rond crossen.
Telkens we binnen komen ligt hij weer een dik uurtje te slapen,man man wat een leven hé