Vrijdag is het zover......Buddy krijgt een implantaat

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
arsan

Vrijdag is het zover......Buddy krijgt een implantaat

Ongelezen bericht door arsan »

We hebben het eindelijk besloten.......Buddy krijgt as vrijdag een implantaat.

De reden is het buiten vreselijk kwijlen :oops: , het trekken aan de riem, veel likken aan gras etc en de onstuimige kennismaking met andere honden als hij los loopt. Hij is totaal niet agressief, maar heeft zelf het idee dat het bespringen van andere honden (reu of teef) de beste eerste kennismaking is :roll:

We proberen hem te corrigeren, maar hij heeft dan totaal geen aandacht voor ons.
In huis is Buddy een heerlijke rustige hond met zijn heerlijke gekke labradormomentjes!!

Castreren vonden we iets te definitief, dus we hopen dat we hem dmv een implantaat buiten beter kunnen trainen.
Hopen dan maar, dat zodra het implantaat is uitgewerkt hij beter luisterd zodat hij zijn balletjes kan houden. :D
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door katy »

implantaat?? soort nep castratie ofzo?... :confused:
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Vrijdag is het zover......Buddy krijgt een implantaat

Ongelezen bericht door Herman 70 »

arsan schreef:We hebben het eindelijk besloten.......Buddy krijgt as vrijdag een implantaat.

De reden is het buiten vreselijk kwijlen :oops: , het trekken aan de riem, veel likken aan gras etc en de onstuimige kennismaking met andere honden als hij los loopt. Hij is totaal niet agressief, maar heeft zelf het idee dat het bespringen van andere honden (reu of teef) de beste eerste kennismaking is :roll:
Een implantaat is zeker niet de oplossing voor alle problemen.
Hier hebben we ook sinds 7 maanden een implantaat reu.
Kwijlen bij lekkere luchtjes doet hij nog steeds.
Trekken aan de riem als hij de kans krijgt ook.
Likken aan gras doet hij hier ook. Sterker nog hij is een echte labrakoe.
Onstuimige kennismakingen zijn inderdaad iets minder maar nog steeds erg enthousiast. Het liefst met 4 poten de lucht in als hij ze erg leuk vind.

Wat wel volledig verdwenen is is het binnenshuis janken/piepen dat hij naar buiten wilde. Het gewoonweg niet horen van commando`s als hij op een hondenveldje of aan de wandel was.
Het dwangmatig bezig zijn met loopse teefjes is dus wel verdwenen.
Hij is weer gewoon bikkel.
Oh, en als bonus geen puspiemel meer.
arsan

Dit is ook precies de reden dat we eerst een implantaat proberen. Het wil inderdaad ook niet zeggen dat het gedrag van Buddy veranderd als hij gecastreerd wordt.

Hij is inderdaad ook erg van het pieperige als het tijd is om met hem naar buiten te gaan. Is dan erg onrustig en laat mij denken dat hij heel erg nodig moet plassen :?
Eenmaal buiten blijkt dat allemaal erg mee te vallen.
Ik vind het zeker niet erg dat Buddy enthousiast is met andere honden, maar hij duikt er echt achterop :oops:
Dus het zou zo leuk zijn als hij eens gewoon kan spelen.....

Die verdwenen puspiemel zou ook wel een heel groot pluspuntje zijn :)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Ben erg benieuwd naar de uitwerking van het implantaat.
Wij zijn er bij Max ook over aan het denken ivm hetzelfde gedrag en het enorme gedruppel...wij kunnen al bijna weer witten terwijl wij een halfjaar geleden hier zijn komen wonen :oops:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Guus heeft gister zijn 2e implantaat gehad,
Hier wel goede ervaringen met implantaat. De puspiemel is verleden tijd, en hij wordt wat hanteerbaarder.
en wat minder dominant, ik hoop na deze implantaat dat hij het
gedrag een beetje blijft behouden, want castreren ben ik ook
niet echt een voorstander van :(

Succes... ben benieuwd of het de werking krijgt die jullie willen.
arsan

royenmarjolein schreef:Ben erg benieuwd naar de uitwerking van het implantaat.
Wij zijn er bij Max ook over aan het denken ivm hetzelfde gedrag en het enorme gedruppel...wij kunnen al bijna weer witten terwijl wij een halfjaar geleden hier zijn komen wonen :oops:
Wij hebben ook nog geen jaar geleden de muren opnieuw een kleurtje gegeven......... :roll:

Ik hoop inderdaad dat we een wat minder opgewonden Buddy krijgen. Gisteren in het bos was het weer raak, de kwijlslierten hingen aan zijn wangen :oops:

Afbeelding

Maar goed, het hoort allemaal bij het reu zijn toch??
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb een gecastreerde reu en een intakte reu, en de gecastreerde reu heeft altijd kwijlslierten en blijft het langste bij een geurtje hangen als ik dat toelaat, ook de lekkende piemel is niet helemaal over ( wel minder ) en de enthousiaste begroetingen ook niet. En op een andere hond rijden wil ook hij nog wel eens proberen ( wel met stem makkelijk te corrigeren).

Dus bij mij weinig verschil tussen de intakte en de gecastreerde reu, buiten dat Mexx gewoon verstandiger is, maar dat heeft ook met leeftijd te maken :wink:

Wat wel erg vervelend is, is dat je hond lekkerder gaat ruiken voor andere reuen !

Natuurlijk zijn er ook positieve dingen, maar wil je dat toch even zeggen, verwacht er niet te veel van, maar kijk gewoon wat jouw hond erop gaat doen. En een aantal dingen die jij beschrijft heeft niet echt te maken met hormonen :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
arsan

-kim- schreef:Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb een gecastreerde reu en een intakte reu, en de gecastreerde reu heeft altijd kwijlslierten en blijft het langste bij een geurtje hangen als ik dat toelaat, ook de lekkende piemel is niet helemaal over ( wel minder ) en de enthousiaste begroetingen ook niet. En op een andere hond rijden wil ook hij nog wel eens proberen ( wel met stem makkelijk te corrigeren).

Dus bij mij weinig verschil tussen de intakte en de gecastreerde reu, buiten dat Mexx gewoon verstandiger is, maar dat heeft ook met leeftijd te maken :wink:

Wat wel erg vervelend is, is dat je hond lekkerder gaat ruiken voor andere reuen !

Natuurlijk zijn er ook positieve dingen, maar wil je dat toch even zeggen, verwacht er niet te veel van, maar kijk gewoon wat jouw hond erop gaat doen. En een aantal dingen die jij beschrijft heeft niet echt te maken met hormonen :wink:
We hebben eigenlijk geen speciale verwachtingen. Het zou gewoon leuk zijn als hij buiten wat meer aandacht zou hebben voor ons. Natuurlijk blijft de lab een jachthond en die moet vooral lekker snuffelen etc in de bossen.

Daarom kijken we hoe het gaat met een implantaat. Veranderd hij er weinig door, dan blijft het bij deze keer en blijft hij ook gewoon een intacte reu :)
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Ik ben altijd tegen implantaat geweest.....sinds mei van dit jaar heeft onze ouwetje Flash van 11 jaar een implantaat gekregen....en dat had ik veel eerder moeten doen.
Hij heeft geen last meer van de loopse teven, we hebben er nu 2 in huis.
Kwijlt niet meer en is zelfs een stuk fitter er nog door geworden.
Maar geef het wel even de tijd ik dacht zonde van me 60 euro, maar nu half jaar verder ideaal !!
Succes vrijdag, ik vond het wel naar om de injectie in Flash te zien gaan vooral omdat hij al wat ouder is, is zijn huid sterk en ging het niet zo makkelijk....
Maar voor mij geen gecastreerde reuen meer, maar echt alleen implantaat.....
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
arsan

Ik vind het ook niet echt een pretje om naar te kijken (injecties :roll: , maar ik vind het beter dan hem bij de dierenarts achterlaten voor een castratie.

We zien het wel as vrijdag.....
Plaats reactie