Anderhalve week geleden hebben we de nest reunie gehad, waar ineens diarree gezien werd. Daar waren we verbaasd over, want waar kwam dat ineens vandaan? Evengoed goed op gelet, we hebben het een paar dagen aangekeken en de ontlasting was wisselend.. Dus een paar dagen aan de kip en rijst... De ontlasting was iig niet meer zo dun, wel slap nog.. Maar het was weer een redelijke drol.. De kleur was wel vreemd, maja kip en rijst.. Kan daar aan liggen. Nadat dat wat stabiel was, zijn we weer over gegaan op zijn vers vlees Farmfood. Daar ging hij rijdelijk snel weer van aan de race! En echt weer waterdun
De dierenarts heeft alles even nagekeken en weer kwam Tabor zijn rechteroor naar voren, vies en ontstoken.... Ik onderhield het wekelijks met puur oor, dus dat werkt bij TAbor dan dus niet goed denk ik dan maar.. Dus morgen nog maar terug voor een ander spulletje..
Voor de diarree kregen we Canikur Pro mee, daar krijgt hij nu 5 keer (in 2,5 dag) 6 ml, dit is aanvullend dierenvoeder voor honden ter ondersteuning van de natuurlijke darmflora.
Tabor heeft de laatste 2 uitlaatbeurten trouwens niet gepoept, wat de afgelopen keren toch eigenlijk bijna iedere wandeling wel weer raak was
Verder merk ik niks aan Tabor, hij is levendig, komt graag spelen en is eigenlijk gewoon aanwezig zoals altijd.. Eet ook gewoon graag zn maaltje en drinkt goed (gelukkig!!!)
De da attendeerde mij er wel op, ondanks ze erg te spreken was over het vers voeren dat het vaak niet volledig voer is. Dat er, zeker voor de opgroeiende honden, niet altijd alles inzit.. Dat kan ik laten onderzoeken in Utrecht.. Ik voer zelf naast de farmfood, 1 keer per week een runderstrot ipv voer, en extras een ei (rauw en helemaal), en wat verse knoflook.. Af en toe een stukje fruit als ik zelf wat eet en als we wat trainen dan gedroogde rund.. En natuurlijk wat kauwspul als die witte runderhuid staafjes, runderpens of long.. Maar in de kauwgerei in mate..
Je gaat gewoon twijfelen.. Als jonge hond zijn we zo in de weer geweest met hem, bijna wekelijks anders om de week had hij wel eens een diarre poepje.. Was het wat van de grond, was het wat kauwgerei... Maar sinds we op vers voer over zijn ging dit echt super!! Ook lekker kauwspullen ging goed.. Dus later ook was extras als een ei, broodje, knoflok...
Zou het voer, terwijl er compleet op staat dan neit helemaal compleet zijn
Het kan ook ngo zijn dat het toch iets chronisch is.. Maar dan hebben we de afgelopen tijd wel een zeer geoie tijd gehad! En dan nu, het is anderhalve week aan de gang, weer prut..
Het zit me allemaal ffies een beetje hoog, al die troepjes die je dan weer aangeboden krijgt, de dingen die je erover hoort of leest.. Soms weet ik het ook gewoon eventjes niet meer..
Ik moest het ffies kwijt, vanavond maar weer eens zien wat voor ontlasting we hebben en dan morgen inleveren bij de da en dan toch maar weer voor een ander oorsmeerseltje kijken wat we na de aurizon gaan gebruiken..
Zo naar om te zien dat er toch iets niet helemaal goed is met je lieverdje

Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005