Prijs Labrador met Stamboom

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

vesta schreef:Ik ga zondag naar onze pup. Zal eens vragen wat ze moet kosten hahha heb ik me nog niet druk over gemaakt.
Een hond van een goede fokker vind ik belangrijker als de prijs. En natuurlijk weet ik ongeveer de prijs die gevraagd wordt maar of dit nu 850 of 900 euro is maakt dan ook niets meer uit.

Wil
Dat had ik ook :D Ik wist tot vlak voor ik hem ging ophalen ook niet wat hij moest kosten. Ik dacht: "Een gemiddelde pup met stamboom kost nu ongeveer € 900,- à € 950,- , zoiets zal het wel zijn" en daar zat het niet ver vanaf.
Ik vond het belangrijker dat de ouders goed gezond zijn, dat de gezondheidsuitslagen goed zijn en dat ik het gevoel had dat de pup de best mogelijke start zou krijgen :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Haha hier ook 1 dag van te voren gevraagd hoeveel James eigenlijk kost :lol:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Wat denk je van
DA begin lopsheid voor uitstrijkje
eventueel antibiotica
ongerveer 3-4x bloedpirkken bij Da+ laboratoriumkosten om progesteron te bepalen
reiskosten om naar dekreu te gaan (soms ver weg en ben je er minstens 1x al geweest om kennis te maken)
extra ontwormen hele roedel: bij begin vd loopsheid, 10 dagen voor de te verwachten geboortedatum, met 2,4,6, en 8 weken na de geboorte
Zorgen dat huis ontvlooid is (ook auto) aan begin vd loopsheid
Echo met 4 weken bij DA ter drachtcontrole
DA aan huis na de bevalling (80-100 euro)ter controle
Extra stookkosten /warmtelamp
extra koffie/thee enz
Naast de werpkist een puppyren
Speeltjes

Als alles goed gaat: met 6 weken controle+enting pups, in België chippen pups in Nederland chippen pups door RvB
En nogmaals"dan moet alles GOED gaan

Dit zijn kosten die je grotendeels vergeten bent.

Soms heb je geluk: een groot nest en geen extra. soms verlies je wel 200 euro op een nest.

Natuurlijk is het een hobby en mag het wat geld kosten maar meestal wordt je er niet rijk van.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Zelf dan vergeten we nog
extra telefoonkosten
kosten voor advertentie of aanmedling voor puppylijst bij de rasvereniging
eventueel kosten website

Laten we maar stoppen met de opsomming, je wordt er niet echt wijzer van
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Moest zijn:
soms verlies je wel 2000 euro op een nest
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Pandora schreef:
vesta schreef:Ik ga zondag naar onze pup. Zal eens vragen wat ze moet kosten hahha heb ik me nog niet druk over gemaakt.
Een hond van een goede fokker vind ik belangrijker als de prijs. En natuurlijk weet ik ongeveer de prijs die gevraagd wordt maar of dit nu 850 of 900 euro is maakt dan ook niets meer uit.

Wil
Dat had ik ook :D Ik wist tot vlak voor ik hem ging ophalen ook niet wat hij moest kosten. Ik dacht: "Een gemiddelde pup met stamboom kost nu ongeveer € 900,- à € 950,- , zoiets zal het wel zijn" en daar zat het niet ver vanaf.
Ik vond het belangrijker dat de ouders goed gezond zijn, dat de gezondheidsuitslagen goed zijn en dat ik het gevoel had dat de pup de best mogelijke start zou krijgen :wink:
Ik had dat hier ook met pupkopers die toch al een paar keer geweest zijn. Die mevrouw vroeg vrijdag: ehh... hoe zit het eigenlijk met de kosten en met betalen? :D Bleek dat ze nog niet eens wisten hoe duur hun pup was. Zij hadden het niet gevraagd en ik had er niet aan gedacht om het te vertellen :) Gelukkig wilden ze de pup nog steeds toen ze de prijs wisten :lol:

Hanneke
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door vesta »

Inmiddels weet ik dat onze Quinta 900 euro zal kosten.
Maar wat nog veel mooiere is We gaan har 4 januari ophalen.
Van mij mogen de feestdagen snel voorbij zijn

Wil
Afbeelding
SE-Labradors
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door SE-Labradors »

prijs vind ik het minste belangrijke, ik heb van 850 tot al bijna 5000 euro betaald voor een labrador, vooral belangrijk voor mij is persoonlijk is hoe de fokkker is met zijn honden, bepaalde lijnen enz enz enz, de prijs intereseert me daardoor niet, vraag ik ook niet na, hoofdzaak alles is oke en voel me er goed bij :)
Afbeelding
AfbeeldingEmpress Of Brownbank Cottage - Kruimel/Empie
AfbeeldingSmallville's Empress Can It Be Love - Chayenne
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Buddy kostte 1200 gulden. Dat was wel in 1994.
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

SE-Labradors schreef:prijs vind ik het minste belangrijke, ik heb van 850 tot al bijna 5000 euro betaald voor een labrador, vooral belangrijk voor mij is persoonlijk is hoe de fokkker is met zijn honden, bepaalde lijnen enz enz enz, de prijs intereseert me daardoor niet, vraag ik ook niet na, hoofdzaak alles is oke en voel me er goed bij :)
5000 euro :shock: sorry, maar met goed fatsoen kan zo'n fokker dan toch niet zeggen dat hij er geen geld aan overhoud :?
Als je een nestje van 6 pups hebt, en dat bedrag rekent, dan vang je op dat nest even E30.000,- :shock: :shock:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

SE-Labradors schreef:prijs vind ik het minste belangrijke, ik heb van 850 tot al bijna 5000 euro betaald voor een labrador, vooral belangrijk voor mij is persoonlijk is hoe de fokkker is met zijn honden, bepaalde lijnen enz enz enz, de prijs intereseert me daardoor niet, vraag ik ook niet na, hoofdzaak alles is oke en voel me er goed bij :)
ehhhh das ruim 11.000 gulden :shock: :shock:
Dat is kassa kassa kassa voor die fokker.
Had dat hondje gouden klootjes en diamanten in zijn oren??
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Ik geloof niet dat er 5000 euro voor een pup wordt betaald. Ik denk dat Diana bedoelt dat ze dit voor een volwassen hond heeft betaald.
Dat is namelijk wel zo;n beetje een gewone prijs, of zelf wel vele malen meer, voor een volwassen hond die alle gezondheids verklaringen heeft.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Tika Trails schreef:Ik geloof niet dat er 5000 euro voor een pup wordt betaald. Ik denk dat Diana bedoelt dat ze dit voor een volwassen hond heeft betaald.
Dat is namelijk wel zo;n beetje een gewone prijs, of zelf wel vele malen meer, voor een volwassen hond die alle gezondheids verklaringen heeft.
Dan moet die hond natuurlijk wel show- en fok / dekpotentieel hebben. Ik geloof niet dat je voor iedere doorsnee volwassen herplaatser 5000 euro hoeft te betalen :D

Hanneke
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Even voor de goede orde 8)
Dit is niet het bedrag wat voor een pup hier in Nederland is betaald, dit kost ongeveer een pup die je uit het buitenland hebt opgehaald, en soms nog wel meer.
Reken even de kosten van het eerste bezoekje bij de buitenlandse fokker en dan het ophalen van de pup. Vele fokkers hebben dit al gedaan en de vliegreizen met de daarbij behorende reis en verblijfkosten lopen aardig op.

Afgelopen week had ik nog een gesprek met een fokker uit Duitsland, daar ligt de pupprijs inmiddels tussen de € 1300 - € 1500.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Marcail schreef:Even voor de goede orde 8)
Dit is niet het bedrag wat voor een pup hier in Nederland is betaald, dit kost ongeveer een pup die je uit het buitenland hebt opgehaald, en soms nog wel meer.
Reken even de kosten van het eerste bezoekje bij de buitenlandse fokker en dan het ophalen van de pup. Vele fokkers hebben dit al gedaan en de vliegreizen met de daarbij behorende reis en verblijfkosten lopen aardig op.

Afgelopen week had ik nog een gesprek met een fokker uit Duitsland, daar ligt de pupprijs inmiddels tussen de € 1300 - € 1500.
Klopt helemaal Carola, wij hebben Tyson over 2,5 jaar voor 1200 euro uit Duitsland gehaald, en ondertussen zullen daar de prijzen inderdaad wel al opgelopen zijn naar 1300-1500 euro dan spreken we over Duitsland, andere landen gaan nog een stap verder in de prijs en dan kom je inderdaad veel hoger uit voor een pup dan dat je in Nederland of België betaald.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Plaats reactie