Hier een houten keukentafel en rieten stoelen met kussentjes erop,heb wel de linten van de kussen niet geknoopt maar onder het kussen gestoken.
Wanneer bench ruilen voor mand?
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

Bij Noah was de b ench haar veilige haven, na de pubertijd ging het deurtje open en ze is de bench eigenlijk blijven gebruiken als haar plekje , de erste drie jaren van haar leven is ze dus eigenlijk de bench niet uit geweest, omdat het een hele grote was/is hebben we haar op een kussen gelegd, geen enkel probleem, nu doet de bench weer dienst als veilige haven voor Bruce.
Groet
Henk
Groet
Henk
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

Hier is nu de bench al een geruime tijd geruild voor een kussen en een mand,Killian is er super blij om want hij heeft niets kapot gebeten,ik had hem ook wel in zijn oor gefluisterd als hij iets stuk zou doen er een grote bench komt voor lange tijd
en hij heeft het gefluister verstaan denk ik.
Bud mis je nog steeds!
-
Dientjuh
- Snuffelneus

Toby is nu 9 maanden en 16 dagen. Sinds twee weken is de bench eruit. Hij heeft nu in de keuken een kussen en in de kamer een mand. 's Nachts en overdag als hij alleen is kan hij in de keuken en in de gang. Gaat erg goed! Hij heeft (nog) niks kapot gemaakt. Hij slaapt nu ook veel langer als toen hij in de bench zat, dat vinden wij als baasjes natuurlijk helemaal niet zo verkeerd 

Met dank aan José!
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Diezel is nu ruim 3 jaar en gaat nog steeds in de bench. Welliswaar met de deur open. Als we weg gaan of gaan slapen gaat ie uit zijn eigen in de bench. Om er vervolgens uit te gaan om bij Kira te gaan liggen. Maar dat mag ook wel. Wij hebben hem uit de bench gedaan, omdat ie overdag veel aan het blaffen was.Kira kon wel rond lopen. Toen hebben we geprobeerd om hem los te laten. Dat gaat wel goed. Alleen hij doet uit ballorigheid wel eens papier versnipperen en kussens waren gesloopt, maar of hij dat deed???? Maar wij laten de bench gewoon staan als veilige haven voor hem. En hij staat ons ook niet in de weg
Suc 6
Suc 6
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

Killian slaapt ook langer zonder bench,dus nu heeft hij uitgeslapen baasjesDientjuh schreef:Toby is nu 9 maanden en 16 dagen. Sinds twee weken is de bench eruit. Hij heeft nu in de keuken een kussen en in de kamer een mand. 's Nachts en overdag als hij alleen is kan hij in de keuken en in de gang. Gaat erg goed! Hij heeft (nog) niks kapot gemaakt. Hij slaapt nu ook veel langer als toen hij in de bench zat, dat vinden wij als baasjes natuurlijk helemaal niet zo verkeerd
Bud mis je nog steeds!
-
delange
- Kleine hondenneus

Kenzo is nu ruim een jaar.. Vanaf het begin heeft hij al geen moeite met de bench. Hij ziet dit echt als zijn veilige plekje!! Als we even naar de winkel gaan oid is Kenzo gewoon los, maar als we langer weg zijn en 's nachts zit hij in de bench. Hij gaat er regelmatig uit zichzelf in liggen, ook na de laatste ronde en heeft er geen enkel probleem mee..
We hebben ook een mand in de kamer staan waar hij veel in ligt overdag/'s avonds... We merken wel dat hij nu (de puberteit) voorbij is en hij wat ouder wordt, meer en meer in zijn mand gaat liggen en de bench een beetje laat voor wat het is.. Hier gaat de bench er waarschijnlijk ook uit zodra Kenzo rond de 1,5 jaar is...
Hij heeft in huis nog nooit iets gesloopt eigenlijk.. hij heeft toen hij aan het wisselen was alleen een hap uit de mouw van een trouw genomen die op de stoel hing.. haha.. dit is onze eigen fout geweest!!
Verder heeft hij rond zijn puberteit alleen zijn eigen spulletjes gesloopt! (speeltjes/kleedjes etc).
@ bud en weiser: Killian is echt een engeltje zeg!! Hoop dat hij tijdens zijn puberteit niet alsnog gaat slopen!!
We hebben ook een mand in de kamer staan waar hij veel in ligt overdag/'s avonds... We merken wel dat hij nu (de puberteit) voorbij is en hij wat ouder wordt, meer en meer in zijn mand gaat liggen en de bench een beetje laat voor wat het is.. Hier gaat de bench er waarschijnlijk ook uit zodra Kenzo rond de 1,5 jaar is...
Hij heeft in huis nog nooit iets gesloopt eigenlijk.. hij heeft toen hij aan het wisselen was alleen een hap uit de mouw van een trouw genomen die op de stoel hing.. haha.. dit is onze eigen fout geweest!!
Verder heeft hij rond zijn puberteit alleen zijn eigen spulletjes gesloopt! (speeltjes/kleedjes etc).
@ bud en weiser: Killian is echt een engeltje zeg!! Hoop dat hij tijdens zijn puberteit niet alsnog gaat slopen!!
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

@ de lange,Killian is nu bijna 8 maandenen nog steeds een engeltje
ik hoop dat het zo blijft.
Budje was een echt bengeltje als pup en puber,wel heeft hij ook niet veel gesloopt,maar vooral niet luisteren enzo...
Ik was met Killian al op het ergste voorbereid na Budje,maar hij is totaal anders,hij is percies zo wijs al,ik besef echt dat we geluk hebben met hem.
Budje was een echt bengeltje als pup en puber,wel heeft hij ook niet veel gesloopt,maar vooral niet luisteren enzo...
Ik was met Killian al op het ergste voorbereid na Budje,maar hij is totaal anders,hij is percies zo wijs al,ik besef echt dat we geluk hebben met hem.
Bud mis je nog steeds!
-
Dominique en Bo
- Snuffelneus

Wat leuk om te lezen hoeveel verschil hierin zit (in de bench of al zonder). Mijn kleine Bo is geboren om te slopen denk ik. Hij is nu 10 weken en als ik even niet oplet sloopt hij werkelijk alles. I geef hem genoeg andere speeltjes en afleiding. Maar iets van het baasje slopen is toch altijd leuker dan dat van jezelf
. Wel doe ik hem met regelmaat in d bench ( 1 uur eruit, 2 uur erin_ Als ik dat niet doe, wordt het sloopgedrag alleen maar erger doordat hij dan moe is. Als ik straks weer ga werken gaat de bench naar de keuken, daar hebben we een babyhekje geplaatst zodat hij toch wat meer ruimte heeft.
Helemaal blij met onze kleine Bo!
-
laika
- Speurneus

-
laika
- Speurneus

1 uur er uit is ook eigenlijk al te lang je moet het vergelijken met een baby die slapen ook heel veel de eerste tijd zitten ze meer in als uit de becnhDominique en Bo schreef:Wat leuk om te lezen hoeveel verschil hierin zit (in de bench of al zonder). Mijn kleine Bo is geboren om te slopen denk ik. Hij is nu 10 weken en als ik even niet oplet sloopt hij werkelijk alles. I geef hem genoeg andere speeltjes en afleiding. Maar iets van het baasje slopen is toch altijd leuker dan dat van jezelf. Wel doe ik hem met regelmaat in d bench ( 1 uur eruit, 2 uur erin_ Als ik dat niet doe, wordt het sloopgedrag alleen maar erger doordat hij dan moe is. Als ik straks weer ga werken gaat de bench naar de keuken, daar hebben we een babyhekje geplaatst zodat hij toch wat meer ruimte heeft.
-
Dominique en Bo
- Snuffelneus

Ik denk dat dat voor elke pup verschillend is. De ene baby slaapt ook meer dan de ander. Bij ons werkt dit prima en voor Bo is dit voldoende. Hij slaapt wel eens een kwartiertje langer en gaat ook wel eens iets eerder dan een uur weer de bench in. Je moet niet iets gaan doen omdat het nou eenmaal zo hoort, maar kijken naar de individuele pup. Dit krijgen wij ook mee op de puppycursus.
Helemaal blij met onze kleine Bo!
-
delange
- Kleine hondenneus

Donderdag zijn we toch ook aan het klussen geslagen!! We hebben een nieuwe hondenmand/bankje voor hem gemaakt! Hij ligt toch wel erg veel in zijn mand de laatste weken en deze wordt aardig klein.. Het kleedje wat erin ligt laat hij gelukkig met rust... Vandaar dat we nu toch een poging hebben gewaagd om de mand nu al te maken.. Hij staat in de lak.. dus wachten tot hij droog is en nog een leuk kussen uitzoeken!!!delange schreef:Kenzo is nu ruim een jaar.. Vanaf het begin heeft hij al geen moeite met de bench.
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

delange schreef:Donderdag zijn we toch ook aan het klussen geslagen!! We hebben een nieuwe hondenmand/bankje voor hem gemaakt! Hij ligt toch wel erg veel in zijn mand de laatste weken en deze wordt aardig klein.. Het kleedje wat erin ligt laat hij gelukkig met rust... Vandaar dat we nu toch een poging hebben gewaagd om de mand nu al te maken.. Hij staat in de lak.. dus wachten tot hij droog is en nog een leuk kussen uitzoeken!!!delange schreef:Kenzo is nu ruim een jaar.. Vanaf het begin heeft hij al geen moeite met de bench.
Ik heb langer gedaan om een leuk kussen te vinden dan de mand te maken
En fotoke van de mand mag altijd
Bud mis je nog steeds!
-
delange
- Kleine hondenneus

Haha.. ja wij ook!! ik heb in allerlei winkels en heel internet afgespeurd voor een passend kussen! Haha.. we hebben er 2 gevonden die we erg leuk vinden! Dus 1 deze dagen maar bestellen!!