2e operatie LPC

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Desdemona schreef:Hoho wacht even ik heb nooit gezegd dat het geen goede visolie is, alleen dat je dr enorm tegen op moet doseren wil je de therapeutische dosering van doils skin halen.

Ik zou nog geen twee weken met een potje doen, met de doils skin doe ik ruim 2.5 maand. Dat scheelt een bult geld.

En nog een puntje; de dosering is voor dieren, royal green is voor mensen.
Je komt in de knoei met je EPA en DHA en de ETA vergeten ze zelfs.
lucievd schreef:Dus dan lijkt er niet zo gek veel verschil te zitten tussen beide producten toch?
Aangezien het ene product (doils) bestaat uit 63% omega 3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml, tevens bevat het vit E. = per ml.
En het andere product (royal green) bestaat uit 79% omega 3 vetzuren waarvan 530 mg EPA, 160 mg DHA en 100 mg overige omega 3 per softgel. En 1 softgel is, laten we voor het gemak zeggen, 1,1 ml.
Nee het is per capsule dat staat er toch? (Op de verpakking)
Dus niet per ML die de capcule bevat :wink:
Ja, maar ik denk dat je mijn bovenstaande posts niet helemaal goed gelezen hebt.
Ik heb uitgerekend hoeveel ml er in een capsule zit, waardoor je dus nu beide producten goed kan vergelijken.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

lucievd schreef:
Desdemona schreef:Hoho wacht even ik heb nooit gezegd dat het geen goede visolie is, alleen dat je dr enorm tegen op moet doseren wil je de therapeutische dosering van doils skin halen.

Ik zou nog geen twee weken met een potje doen, met de doils skin doe ik ruim 2.5 maand. Dat scheelt een bult geld.

En nog een puntje; de dosering is voor dieren, royal green is voor mensen.
Je komt in de knoei met je EPA en DHA en de ETA vergeten ze zelfs.
lucievd schreef:Dus dan lijkt er niet zo gek veel verschil te zitten tussen beide producten toch?
Aangezien het ene product (doils) bestaat uit 63% omega 3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml, tevens bevat het vit E. = per ml.
En het andere product (royal green) bestaat uit 79% omega 3 vetzuren waarvan 530 mg EPA, 160 mg DHA en 100 mg overige omega 3 per softgel. En 1 softgel is, laten we voor het gemak zeggen, 1,1 ml.
Nee het is per capsule dat staat er toch? (Op de verpakking)
Dus niet per ML die de capcule bevat :wink:
Ja, maar ik denk dat je mijn bovenstaande posts niet helemaal goed gelezen hebt.
Ik heb uitgerekend hoeveel ml er in een capsule zit, waardoor je dus nu beide producten goed kan vergelijken.
Het maakt niks uit of het voor mensen is, als de hoeveelheid die ze nodig hebben maar klopt, er zijn zat mensen die supplementen van mensen voor dieren gebruiken (ook dierenartsen :wink: ) en zelfs andersom!!
En indd Lucie heeft uitgerekend hoeveel ml er in een softgel zit waardoor het dus heel goed te vergelijken is.
Er staat indd bij per softgel maar alleen hoeveel mg erin zit en dat heeft ze nu omgerekend naar ml :)

Maar nogmaals ik denk niet echt dat het leuk is voor de topic starter dat wij haar topic zo bevuilen :wink:
Dus zullen we weer on topic gaan? wel zo netjes voor de T.O.
Hoe wij over de verschillende producten denken weten we nu wel :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
pat

Ongelezen bericht door pat »

Jullie hoeven echt geen nieuw topic te openen. Ik zit met grote interesse te lezen. Zit nu duimen te draaien want Lara is op dit moment bij de orthopeed, zodra ze terug is laat ik jullie iets horen.
pat

Lara net terug van de ortho.
Even een update van hoe het het weekend ging; vrijdag avond dacht manlief dat zwemmen misschien zou helpen en is met Lara naar een plas gereden, terug gekomen leek het erop dat ze beter liep. Zaterdagochtend liep ze veel beter dan dat ze de 2 weken daarvoor had gedaan, niet meer helemaal met haar kop op en neer om het evenwicht te bewaren en iets haar poot belastend. Zondag bleef het ook redelijk goed gaan. Toen mijn man vanmorgen bij de orthopeed binnen kwam was die ook enigzins verbaasd over waarom wij vorige week tot twee keer toe hadden gebeld of wij eerder een afspraak konden krijgen.
Hij vertelde dat het eelboog wel opgezet is maar dat er op zich niet veel vocht inzit. Het kan idd geen LPC zijn omdat dat stukje goed is verwijderd. Wel kan het zijn dat dus de artrose heel erg heeft opgespeeld. We hebben voor volgende week een bel afspraak en moeten het de komende maand erg rustig aan doen. Ook vond hij het niet heel handig dat er gezwommen was en kan ook niet verklarten waarom het daarna zoveel beter is geworden. Jullie zien nog heel veel onduidelijkheden maar voor nu ben ik erg blij dat het een stuk beter gaat.
Allemaal heel erg bedankt voor het meeleven met Lara en we houden jullie op de hoogte!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Opzich is het wel te verklaren waarom het na het zwemmen wat beter ging, denk ik...
Waar ze normaal haar poot ontziet, moet ze hem tijdens het zwemmen wel degelijk gebruiken, juist door de beweging word het wat beter.
Wat ik begrepen heb, is dat er ook een stukje artrose los kan schieten, als dat op een zeer pijnlijke plek zit en daar blijft zitten, gaan ze de poot ontzien, door het verplichte bewegen tijdens het zwemmen is het stukje misschien verhuisd naar een minder pijnlijke plek en zal uiteindelijk worden opgenomen door het lichaam.

Waarom was de ortopheed tegen zwemmen? En wat denkt hij te berijken met een maand rust? Ik neem aan dat jullie het al rustigaan deden toch?
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
pat

Hoi, Wij denken precies hezelfde als wat jij schrijft dat er een stukje artrose dus los heeft gezeten tussen het gewricht en dat dat tijdens het zwemmen is losgeraakt.
Zwemmen was volgens hem als er echt zo'n fikse onsteking zou zitten een te zware belasting, tenminste zo heb ik het van mijn man begrepen. We doen het al twee jaar rustig aan, maar nu sinds twee weken nog rustiger met alleen plas en poep rondjes.
Het moest tijd hebben om nog wat meer tot rust te komen.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Als zij beter lijkt te gaan van zwemmen zou ik haar lekker af en toe laten zwemmen hoor, ik denk zelf dat rust roest :wink:
Zwemmen is een minst belastende beweging en wat let je zolang zij het zelf leuk vind?
Dus zonder op de stoel van de orthopeed te willen gaan zitten, zou ik willen zeggen om heel goed naar je meisje te kijken, wat zij aan kan op een voor haar leuke manier, en jouw wandelingen daarop aan te passen.
Niet te mal maken, maar alleen p&p rondjes lijkt mij echt te weinig, zeker om haar in de bespiering te houden, dat is ook een belangrijke zaak in dit geval :wink:
Meerdere kortere wandelingen schijnen goed te zijn voor honden met artrose.

Fijn in ieder geval dat het nu beter met haar gaat, mijn duimen draaien dat het zo doorzet :)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ons is door de orthopeed ook altijd verteld dat rust roest, dus wel bewegen maar dan meerdere malen per dag hele korte stukjes ipv in een keer lang.
Zwemmen is ons altijd aangeraden omdat dat de gewrichten niet belast maar de spieren wel sterker maakt en die sterkte spieren vangen de "slechte" gewrichten als het ware op.
Vooral in wat warmer water zwemmen is goed voor de gewrichten (zoals vandaag zal het water weer te koud zijn)
Dit is wat wij altijd hebben mee gekregen :)
Noah heeft ook een tijd een verdikking gehad op zijn gewrichten, irritatie (ontsteking) van het gewricht noemde de orthopeed dit, maar ook toen moest hij gewoon blijven bewegen, wel met mate natuurlijk.
Nou weet ik dat de meningen hierover ook onder orthopeden zijn verdeeld maar wou het toch even met je delen.
Sterkte met Lara!
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Wij hebben Noah trouwens een tijd lang de teunisbloemdruppels van de Groene os gegeven dit kreeg hij naast de glucosamine, is dat misschien wat voor jullie?
Het gaat ontstekingen tegen :)
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ook hier het advies gehad om te gaan zwemmen, maar zoals Sharon zegt... In WARM water

Probeer anders eens te zoeken of je in de buurt naar aquatherapie kan, daarvan zal de spieropbouw zo toe kunnen nemen op een verantwoorde manier, en dat hebben honden nodig na een LPC operatie... Spieren!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Plaats reactie