Alles van de grond eten buiten

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
sedeka

Alles van de grond eten buiten

Ongelezen bericht door sedeka »

Kane is nu bijna 15maanden en flink aan het puberen,maar er is 1 ding wat ik er niet uitgetraind krijg.
Hij eet buiten echt alles van de grond :evil: ,ik krijg bijna de kans niet om hem op tijd te corrigeren zo snel vreet hij iets van de straat.
Ik heb echt alle commando's ,oefeningen,afleidings truukjes,koekjes ,kaas enz geprobeerd,maar hij heeft er maling aan.
Omdat het voor ons alweer zo lang geleden is een puber in huis te hebben,ben ik benieuwd naar jullie tips.

Groetjes Sas en een poot van Kaya en Kane
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Wat vervelend dat Kane steeds van straat eet. Hier kennen Zeros & Mac duidelijk de commando's ja & nee. Dit gebruiken we ook bij het eten...het voer gaat in de bakken, Zeros en Mac gaan zitten, en op het commando 'ja' mogen ze eten.

Lopen we op straat en ligt er brood, of andere dingen die ze zouden kunnen eten zeggen we duidelijk 'nee' zodra ze aanstalten maken om er van te eten.

Misschien dat je dit zou kunnen proberen?
sedeka

Dit was ook ons commando,sinds Kane hier is.
Maar het heeft geen enkel effect buiten.
Bij het voerritueel doen wij hetzelfde als jij.

Sas,Kaya,Kane
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Wat vervelend zeg, vooral omdat je aangeeft al van alles te hebben geprobeerd...
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Ik zit met hetzelfde probleem...

Gelukkig kan ik wel alles uit Doby zijn mond halen. Zolang hij aan de leiband hangt, tenminste...
Houtsnippers, bloemen, gras, sigarettepeuken, papiertjes: alles gaat erin. Ik heb het ene er nog niet uitgehaald, of het volgende zit er al in...
Blaadjes komen er tegenwoordig gelukkig vanzelf terug uit.

En ik die dacht dat mijn Caedlih een typische Labradormaagje had... Niet dus!!!
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Floortje Faun schreef:Ik zit met hetzelfde probleem...

Gelukkig kan ik wel alles uit Doby zijn mond halen. Zolang hij aan de leiband hangt, tenminste...
Houtsnippers, bloemen, gras, sigarettepeuken, papiertjes: alles gaat erin. Ik heb het ene er nog niet uitgehaald, of het volgende zit er al in...
Blaadjes komen er tegenwoordig gelukkig vanzelf terug uit.

En ik die dacht dat mijn Caedlih een typische Labradormaagje had... Niet dus!!!
Wij hadden precies hetzelfde. Hebben Guus een keertje goed op zijn plaats gezet toen hij steentjes probeerde te eten. Eerst met "Nee" werkte dat niet. Een keer in zijn nekvel gepakt. Toen at hij geen steentjes meer. Het wordt nu minder dat van de grond eten. Hij pakt nu alleen nog maar blaadjes en spuugt die weer uit.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Het enige wat ik als advies wil/kan geven is:
Je hond aan de korte lijn en hem goed in de gaten houden. Zie jij iets liggen op straat en je hond gaat er op af. Een 'rukje' aan de lijn en daarbij het commando 'nee' en 'naast'/volg! (je hond moet dan naast je lopen, bijna tegen je been/knie aan). Als hij het commando opvolgt dan flink belonen!!!!!
Het zal je veel energie en geduld kosten, maar probeer vol te houden! Eens komt de tijd dat hij het doorheeft. :)
Je hond niet eerder los laten lopen als dat jij zeker weet dat hij niet meer van de straat eet/ongewenst gedrag heeft tijdens het wandelen.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

eerst op eigen terrein, garage pad, iets neerleggen wat ie niet mag, hem er naartoe laten lopen aan de lijn en vlak er voor flink nee zeggen en tegenovergestelde richting lopen en daarna pas belonen, dat net zo lang herhalen dat je merkt dat ie het snapt, nu datzelfde verleggen naar de stoep even verderop tot dat ook werkt en zo uitbouwen

verboden dingen op zoeken, aan de lijn erbij laten en nee zeggen en rap doorlopen en hem meenemen en natuurlijk daarna uitbundig belonen
al me kinders uitgevlogen
sedeka

Bedankt voor jullie tips!,maar helaas het heeft nog geen effect!,zal wel wat meer tijd gaan kosten.
Kane heeft tegenwoordig ook de gewoonte dat als hij wat eet van de straat hij gauw zijn kop zo draait zodat ik er bijna niet bij kan.
gisteravond nog een strijd gehad,meneer had weer iets van straat gevreten,en ik heb het met pijn en moeite achteruit meneers keel geplukt,Kane stond bijna te kotsen,maar daar had ik maling aan.
Voorlopig gaan we gewoon door met trainen en hopenlijk gaat het als meneers puberperiode over is,een stuk beter!

Sas en een poot van kaya en Kane
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Van iemand buiten dit forum kreeg ik het advies om Doby gewoon te laten doen, met andere woorden: hem niets af te pakken. Wanneer hij toch iets te pakken heeft wat echt gevaarlijk is, ruilen we. Maar dat gebeurt gelukkig niet veel.
En sinds ik dit toepas, gaat het al een stuk beter.

Papier en plastic wordt in stukjes gescheurd, maar niet meer opgegeten. Steentjes worden meteen uitgespuugd.
En nadat hij van mij een slak mocht opeten (gruwel, gruwel, baasje had meteen geen zin meer in de geplande snack), is hij tot de vaststelling gekomen dat die helemaal niet lekker zijn :D .
Ook blaadjes van bomen en planten worden nu meestal terug uitgespuugd.

Wat er wel nog vlotjes ingaat, zijn bloemen (met paardenbloemen als absolute favoriet :shock: ), sigarettepeuken (het enige wat ik wel nog uit zijn mond vis), vogelpoep, kauwgom, mos en alles van hout.
:roll: :roll: :roll:

@Carola: probeer jouw tip zeker uit!
Bergverzet
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bergverzet »

En dan het eten van kleine mosseltjes aan zee. Eerst lekker stukbijten en dan snel doorslikken..........is dat niet veel te scherp voor zij darmen??

Aranka en een lik van Bongie
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Goed nieuws: mijn persoonlijke afvalophaaldienst begint toch zo goed te luisteren!!! Laat netjes gedroogde vis (wat je toch allemaal niet vindt op een wandeling) en stront liggen als ik dat vraag. Zelfs hout en slakken eten, is al een hele tijd geleden.
Het is een droomhond aan het worden, die man van me!
:verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:klasse: De aanhouder wint! (Ik bedoel jou hiermee) :applaus:
Geniet van je man/droomhond!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Floortje Faun schreef:Goed nieuws: mijn persoonlijke afvalophaaldienst begint toch zo goed te luisteren!!! Laat netjes gedroogde vis (wat je toch allemaal niet vindt op een wandeling) en stront liggen als ik dat vraag. Zelfs hout en slakken eten, is al een hele tijd geleden.
Het is een droomhond aan het worden, die man van me!
:verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:
:applaus: Super :applaus:

Misschien kan je hier voor anderen vertellen hoe je dit voor elkaar gekregen hebt? Kunnen anderen dat misschien ook proberen :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Bergverzet
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bergverzet »

Goed idee Lin !! :orange4:
Plaats reactie