Wassen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
manongroothold

Wassen

Ongelezen bericht door manongroothold »

Hallo,
Onze pup is nu 14 weken..
Mag je een pup wassen? Zo ja, waarmee?
En hoe vaak mag je een volwassen hond wassen?
Ik heb gezocht in Internet en lees hele verschillende dingen. Van 1x per maand wassen tot nooit wassen met shampoo, maar alleen afspoelen met water. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes Manon
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik was de honden zelden. Kaine is pas gewassen omdat hij onder de poep zat ( had diarrree :( ) en basco word alleen gewassen als hij in stinkende viezigheid heeft gerolt.
Zelf haal ik shampoo op de markt, voor honden op basis van kruiden.

Mag ik vragen waarom je je pup wilt wassen?
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ik was Zyva bijna nooit, ze is nu ruim 1,5 jaar en ik heb haar tot nu toe 1x gewassen met een shampoo omdat ze toen zo vreselijk stonk nadat ze in een vieze prutsloot had gezeten. Meestal laat ik haar gewoon nog even in schoon water zwemmen of ik zet thuis de tuinslang even aan.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Noahtje is bijna 8 , volgens mij heb ik haar hooguit 2 keer gewassen,en alleen omdat stonk, maar dan.bedoel ik ook echt stinken, de slang buiten aansluiten, zwitsal babyshampoo er op en ze ruikt weer als een pup.

Borstelen is vaak beter dan wassen
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ze moeten echt wel een uur in de wind stinken voor ik ze was. Nulay en Nino zijn geloof ik nog nooit gewassen, de blonde smeerlap 4 keer in haar leven , ze wordt 10.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Hier worden ze geregeld afgespoeld met de tuinslang, alleen gewassen met shampoo als we niet anders kunnen.
Flora rolt graag in kattendrollen, helaas...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Hier worden ze ook amper gewassen, tenzij ze echt een uur in de wind stinken en het niet anders is :wink:
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Was ze alleen als ze echt stinken of ergens ingerold hebben (en dus HEEL erg stinken).
Mijn Lab van bijna 4 is in totaal al 1x gewassen.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

heel af en toe als roef té hard stinkt...geen idee waarom maar soms meurt hij naar bedorven oude kaas(en geen oude onderwol ofzo)
na een wasbeurt is het weg en kan het soms wel een heel jaar niet meer nodig zijn.

wassen dus alleen als het nodig is,want een echt meurende hond is erg :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Hier worden ze ook zelden gewassen. Als ze goed smerig zijn dan worden ze met alleen water afgespoeld in de tuin. Als ze in echt iets vies hebben gerold, dan worden ze wel gewassen. Ik was dan met Zwitsal baby shampoo, dan ruiken ze gelijk ook lekker :D

Danouk is volgens mij nog nooit gewassen, wel heeeel regelmatig afgespoeld met de tuinslang ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Sinds mr. Bundels in ons leventje is, augustus 2011, is hij zo'n 4 keer gewassen.

Want als Bundels in een moddersloot heeft liggen dweilen krijg je hem zonder te wassen niet schoon, al heeft hij daarna nog gezwommen in helder water....een tuinslag krijg het goedje niet uit zijn vacht.
Omdat hij een hartruis heeft zet ik liever niet de tuinslang op zijn lijf maar doe hem in bad. Waar overigens meneer totaal geen moeite mee heeft want hij zit als koning keizer te genieten van het badgebeuren en de lauwwarme föhn.

Hieronder een foto om aan te geven dat je al die modder, takjes etc. niet zomaar met een tuinslang krijgt weggespoeld. En die takjes, blaadjes ect...gaan heel geniepig diep tussen zijn haren zitten zodat je deze amper eruit krijgt :mad:. Maar Bundels boeit :twisted: dat niet, hij zit tenslotte te genieten van het badritueel :klasse:
Afbeelding

Het smetloze blondje op de foto is Banjer :verliefd1: :verliefd1: ...hij doet alleen aan pootje baden en is sinds 2007 één keer gewassen tijdens een hete zomer met de tuinslang....omdat dochterlief het zo leuk vond om te doen....ja ja...en wie mocht het verder afhandelen... :wink:

Mr. Bundels heeft inmiddels zijn eigen handdoekset...wel zo handig met al die haren :D
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Sinds mr. Bundels in ons leventje is, augustus 2011, is hij zo'n 4 keer gewassen.

Want als Bundels in een moddersloot heeft liggen dweilen krijg je hem zonder te wassen niet schoon, al heeft hij daarna nog gezwommen in helder water....een tuinslag krijg het goedje niet uit zijn vacht.
Omdat hij een hartruis heeft zet ik liever niet de tuinslang op zijn lijf maar doe hem in bad. Waar overigens meneer totaal geen moeite mee heeft want hij zit als koning keizer te genieten van het badgebeuren en de lauwwarme föhn.

Hieronder een foto om aan te geven dat je al die modder, takjes etc. niet zomaar met een tuinslang krijgt weggespoeld. En die takjes, blaadjes ect...gaan heel geniepig diep tussen zijn haren zitten zodat je deze amper eruit krijgt :mad:. Maar Bundels boeit :twisted: dat niet, hij zit tenslotte te genieten van het badritueel :klasse:
Afbeelding

Het smetloze blondje op de foto is Banjer :verliefd1: :verliefd1: ...hij doet alleen aan pootje baden en is sinds 2007 één keer gewassen tijdens een hete zomer met de tuinslang....omdat dochterlief het zo leuk vond om te doen....ja ja...en wie mocht het verder afhandelen... :wink:

Mr. Bundels heeft inmiddels zijn eigen handdoekset...wel zo handig met al die haren :D
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oeps 2 keer :oops: .....was iets snel met de verzendknop of de verbinding te traag :D
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Wij hebben Boris nog nooit gewassen, alleen afgespoeld met de gieter ( de tuinslang háát hij), als hij té erg stonk.
Hij springt bij ieder zonnestraaltje de sloot al in ( tis toch veel te warm om alleen maar te lopen) maar ach, hij is ook zo weer droog.
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door katy »

katy is nu 1 we hebben haar 2 keer gewassen
1 keer omdat ze diaree kreeg toen we weg waren en ze bruin was ipv blond
en 1 keer na haar loopsheid om te proberen de geur van der af te wassen ivm mannetjes honden
Plaats reactie