Loslopende honden in een woonwijk

Respecteer elkaars mening.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Loslopende honden in een woonwijk

Ongelezen bericht door MheenLab »

Zoals het topic onderwerp al doet vermoeden .. Ik kom hier in de wijk steeds meer los lopende honden tegen (van alles, dus niet labrador specifiek) en kan mij daar behoorlijk aan ergeren, vooral omdat die honden het vaak moeten te menen dat ze even moeten komen buurten (juffie hond is daar niet echt van gediend). En wijs ze er vaak erop dat het loslopen van een hond op een plek waar dat niet is toegestaan is je hier in Apeldoorn 70 euro tot 100 euro kan kosten (beetje afhankelijk van waar ze lopen) ..

Nu de vraag, laten jullie je hond wel eens loslopen in je woonwijk, en dan niet op de plaatsen die daar voor bedoeld zijn, maar gewoon op straat :)
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Wanneer ik Yara uit ga laten, loopt ze los met me mee.
Ze heeft wel haar halsband om en haar riem heb ik rond mijn hals hangen. Wanneer ik iemand zie, gaat ze (even) aan de lijn.
Het is van hieruit maar een klein stukje wandelen en dan ben ik in het buitengebied. De honden mogen hier officieel nergens los lopen, maar Yara loopt vaak/altijd los. Nog nooit aangesproken door iemand, dus ook nog nooit een boete gehad. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

@Dinie ik zit hier tegenover een park, en struikel hier letterlijk over de milieu politie (degene die je bekeurt in deze) en zeer regelmatig loslopende honden ..

Maar vorige week werd ik hier nog belaagd door een labrador en een golden retriever met iets minder frisse bedoelingen, tel daarbij het gedrag van juffie hond op en je hebt een ideale mix voor drie knokkende honden :(
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Mijn jongens lopen ook los op plekken waar het officieel niet mag.
Maar ik maak ze altijd even vast of laat ze even zitten als we honden aan de lijn tegen komen.

Mexx loopt ook altijd los mee aan de fiets als ik ze beide bij me heb, omdat mexx dan wat beter tempo kan bepalen naast Bear die hard wil aan de fiets.

En er spreken me wel eens mensen aan, maar zolang verder niemand er last van heeft, heb ik er alleen last van als ik een boete krijg ;)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik laat basco hier voor het huis weleens los lopen als we met de voortuin bezig zijn maar komen er mensen aan of iemand met een hond dan roep ik hem naar me toe ( meestal zithij in de bosjes tegenover ons huis te snuffelen ).
We hebben ook een groot grasveld aan het eind van de straat waar honden niet los mogen maar 's avonds met de laatste ronde gooi ik daar weleens een balletje met hem.

Ik zorg er wel altijd voor dat andere mensen en honden geen last van hem hebben.
Hier in de buurt lopen veel honden los, ook honden die andere mensen en honden niet met rust laten. Daar heb ik wel een hekel aan. Houd gewoon rekening met elkaar en houd je hond bij of die losloopt of vast zit.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Hier in de wijk loopt Quincy ook altijd los. Mensen passeerd ze zonder ernaar op te kijken en als ik andere honden aan zie komen steek ik even over of roep Quincy naast me. Er is 1 tuin waar Quincy altijd induikt als ik haar niet optijd bij me roep, dat is een open achtertuin waar vaak brood ligt... De eigenaren vinden het geen probleem en begroeten Quincy altijd super leuk.. Zolang anderen geen last hebben van mijn honden, zie ik het probleem niet.
Ik heb zelf trouwens (ook met Noortje die altijd aan de lijn zit in de wijk) nooit last van andere loslopende honden. Sterkter nog er lopen hier zat honden aan de lijn die zo hard trekken waar de eigenaar aan toe geeft, en dus kennis laten maken met Noortje terwijl ik duidelijk aangeef dat niet te willen. Dat vind ik veel vervelender.
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier lopen de honden zo goed als nooit los in de wijk.
De enige uitzondering is als ze ziek zijn en aangeven hoge nood te hebben, dan laat ik ze los naar het veldje rennen om te kunnen poepen
Mijn mening is dat als loslopen in de woonwijk verboden is, je je daar aan gewoon aan kan houden als hondeneigenaar. Er zijn immers zat plekken waar je je hond wel kan loslaten :wink:

Verder ga ik mee met Marieke, niemand hoeft last te hebben van mijn honden maar dat werkt andersom ook.... Dus of andere honden nu aan de lijn lopen of los, zolang ik er geen last van heb vind ik het allemaal prima :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ze lopen hier nooit los in een woonwijk of uberhaubt binnen de bebouwde kom.
In het buitengebied, muv broedgebieden oid, lopen ze wel los maar enkel als we alleen zijn. Komt er iemand aan dan gaan ze aan de lijn.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Jochem loopt nooit los in de wijk. Hij gaat alleen los in het park of in het bos.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

Qajo loopt ook nooit los door de wijk, alleen op losloopgebieden....
Maar hier loopt echt maar èèn hond los in de wijk, en das een ouwetje die achter d'r baasje aansukkeld....die krijgt zelfs geen bon van de milieupolitie :verliefd1:
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

Wij wonen aan een loslooptgebied dus gaat Bo los mee, yara zit nog aan de lijn.. Ze luistert nog niet 100%. MAar echt in de wijk lopen ze aan de lijn.. Regels zijn regels
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Bob loopt eigenlijk altijd los mee naar de auto. En zondagochtend of s'nachts laat ik hem ook altijd los lopen. Het is Bob verboden naar andere honden of mensen te gaan, dus dat doet hij ook niet.
Ik heb er totaal geen moeite mee als mensen hun hond los laten lopen, als ik er maar geen last van heb.

Overigens is Bob de ster van de straat, buren zijn vaak gepikeerd als hij aan de lijn loopt en we door moeten lopen :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

toscak schreef: Ik heb er totaal geen moeite mee als mensen hun hond los laten lopen, als ik er maar geen last van heb.
Ik ook niet.

Er loopt hier een vrouw met 2 honden, die lopen altijd los, maar die gaan nooit naar andere honden, ze blijven netjes bij haar en luisteren gewoon goed naar haar.

Er loopt hier ook een klein swiffertje, daarvoor wordt de voordeur opengezet en 't beestje laat zichzelf uit en denkt inmiddels dat de straten en 't plein van hem zijn en benadert andere honden met de daarbij horende houding.
Poept en piest waar het hem uitkomt, liefst voor of tegen de deur van huizen waar honden wonen.

Ik heb hem met mijn houding duidelijk gemaakt dat hij bij mijn honden uit de buurt moet blijven (die lopen waar dat hoort aan de riem) en dat heeft hij begrepen, hij blijft op gepaste afstand.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo loopt niet los in de woonwijk. Moet er niet aan denken dat hij voor een auto loopt of anderen tot last is. Hij mag ooit een aantal meters zijn eigen riem dragen, maar dan kijk ik eerst of er niemand in de buurt is. Keo is dan ook te druk met zijn taak om andere dingen uit te vreten.

Maar we hebben echter maar 1 losloopgebied, waar momenteel een zwijnenplaag heerst, dus daar kom ik niet meer.
Keo loopt wel los in andere bossen, waar het eigenlijk niet mag. Maar ik laat hem nooit op andere mensen/honden afgaan. Dan lijn ik hem even aan. :)

Ik vind het prima dat honden loslopen als ze goed luisteren, zo in de wijk. Echter... er zijn ook honden die niet goed luisteren of niet bij hun baas blijven of door hun baas niet bijgehouden worden. En ik vind het wel lastig als ze op Keo afkomen terwijl hij aangelijnd is. Helaas bedenken baasjes dit zelf niet altijd dat dit lastig is :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Maeko

Ongelezen bericht door Maeko »

Maeko loopt in een woonwijk standaard aan de lijn. Maar op momenten dat het echt rustig is en ik haar goed onder appèl heb, laat ik haar soms ook een stukje los volgen. Dan moet ze wel echt netjes naast lopen, geen gesnuffel en niet vooruit lopen of treuzelen.
Plaats reactie