Hondje gevonden
-
- Hele grote hondenneus
Hondje gevonden
Wij hebben zojuist tijdens het wandelen een hondje gevonden. Waarschijnlijk was hij weggelopen. Er kwamen ons mensen tegenmoet met een hondje (kruising jack russell met fox terrier ws) en wij dachten dat dit hondje bij deze mensen hoorde. Het hondje kwam spelen met Max en kwam ons achterna. In eerste instante hebben wij ons nogal kwaad gemaakt om de lakse houding van die mensen. Je laat je hond toch niet achter en loopt gewoon weg? Het hondje bleef ons maar volgen. Wij zijn teruggelopen om het hondje terug te brengen, maar wij konden de mensen niet meer vinden. Wij denken nu dat dit hondje helemaal niet bij deze mensen hoorde en is weggelopen. Wij konden het hondje niet mee naar huis nemen; wij hadden geen tweede riem bij ons en het hondje was bang voor ons. Daarnaast moesten wij een stuk lopen langs een drukkere weg en waren wij bang dat het hondje onder een auto zou komen als hij mee moest zonder riem. Wij hebben 1444 gebeld en die hebben ons doorverbonden met de dierenambulance. Vanwege drukte en het feit dat wij het hondje niet konden vangen, konden zij niemand sturen. Samen met nog een wandelaar hebben wij geprobeerd het hondje te lokken en te vangen, zodat de dierenambulance het hondje kon komen ophalen. Helaas lukte dit niet, het hondje was te bang en deinsde achteruit als je dichtbij kwam. Na een halfuur hebben wij onze pogingen opgegeven en wederom de dierenambulance gebeld. Wij hebben precies uitgelegd waar het hondje was en hoe het eruit zag. Gelukkig is dit gebied een afgesloten en afgezet natuurgebied waar hij niet uit kan. En er is eten en water genoeg! De dierenambulance heeft alles genoteerd voor het geval iemand zich zou melden vanwege een vermiste hond.
Ik vind het heel erg dat wij dit hondje niet meer hebben kunnen helpen en hoop dat hij weer snel terug is bij zijn eigenaar.
Ik vind het heel erg dat wij dit hondje niet meer hebben kunnen helpen en hoop dat hij weer snel terug is bij zijn eigenaar.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Snuffelneus
-
- Hele grote hondenneus
Ik vond het ontzettend erg om het arme hondje alleen achter te laten. Het was voor mij ook onduidelijk of hij was weggelopen of dit gebruikelijk was. Ik heb dit hondje wel eens eerder gezien daar. Ik zag toen ook geen baasje. hij was toen aan de overkant vsn de beek en ik hoorde wel mensen. Ik vermoedde toen dat hij samen met zijn baasjes dicht bij het gebied wonen met een poortje in de tuin naar het gebied. Maar nu was hij helemaal alleen en op een andere plek. De mevr. van de dierenambulance vond het ook erg dat ze niets konden doen vanwege de enorme drukte bij hun vandaag. Ze opperde nog dat wij het hondje moesten aanlijnen met de riem van max als max goed meeliep, maar het hondje was bang voor ons en wij moesten naar de grote weg. Ik ga dan niet mijn eigen hond risico laten lopen om een onbekende hond te redden. Ik hoop echt dat het hondje bij zijn baasje thuis is.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Kleine hondenneus
-
- Hele grote hondenneus