Ballen overlijden na 1 minuut ... maar nu is ze blij

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ballen overlijden na 1 minuut ... maar nu is ze blij

Ongelezen bericht door Carlijn »

Onze 1 1/5 jaar oude bruine labrador, vol energie, is gek van spelen en knauwen. Tuurlijk botten, touwen en apporteren en ga zo maar door. maar deze keer is ze echt blij en dat idee wou ik graag met iedereen delen.

Het speelei. mmmh maak ik reclame? weet ik niet, heb er geen aandelen in.. maar het werkt echt en is leuk.
Eerst heb ik het commando 'push' aangeleerd. Het speelei duwen...en belonen... En nu? Ze pushed het speelei de hele tuin door en brengt hem steeds naar je toe in de hoop dat je het weer weggooit. Ze verbruikt veel energie en is er heel blij mee. Na het spelen leg ik het speelei weg om het te bewaren voor het volgende spel. En ja echt Ze krijgt hem niet stuk.

Dus mocht je ook een knauwer hebben is dit misschien een goed idee.. toch? Even googlen .. en ...

We proberen haar nu het commando 'scoor' aan te leren waarbij ze probeert het speelei in een kinderdoel te pushen.

groetjes Carlijn
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ja die ken ik wel, ze zijn heel leuk voor de honden.
Hier durf ik het niet omdat ze beiden aan lpc zijn geopereerd, maar was dat niet zo had hij hier ook geheid gelegen :wink:
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

jammer, gelukkig zijn er ook andere leuke spelletjes toch. Ze maken met het speelei wel veel gekke onverwachten bewegingen,, dus beter verstandig toch??

Leuk dat jij het ook kent..
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Gaaf, bedankt voor de tip :klasse:
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

graag gedaan altijd leuk honden en mensen blij maken...
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

ik ga inderdaad eens even googlen!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

dat ziet er zeker leuk uit! En het lijkt me ook zeker wel wat voor onze energieke Indy (17 weken oud)
Welke maat heb jij gekocht? Ik neem aan de M?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Roos

nicole schreef:dat ziet er zeker leuk uit! En het lijkt me ook zeker wel wat voor onze energieke Indy (17 weken oud)
jammer, gelukkig zijn er ook andere leuke spelletjes toch. Ze maken met het speelei wel veel gekke onverwachten bewegingen,, dus beter verstandig toch??
Als ik het bovenstaande lees wat de ts heeft geschreven zou ik toch wachten met dit ei tot jouw pup een stuk ouder is.
Dit soort bewegingen zijn funest voor opgroeiende gewrichten namelijk :wink:
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Roos schreef:
nicole schreef:dat ziet er zeker leuk uit! En het lijkt me ook zeker wel wat voor onze energieke Indy (17 weken oud)
Als ik het bovenstaande lees wat de ts heeft geschreven zou ik toch wachten met dit ei tot jouw pup een stuk ouder is.
Dit soort bewegingen zijn funest voor opgroeiende gewrichten namelijk :wink:
Vanaf welke leeftijd zouden we er wel mee aan 't spelen kunnen? Misschien beter nog een paar maandjes wachten?
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Wij hebben een maat M.
Ik koop alle speeltjes voor de hond in het blauw. Kleur die honden zien en beeldend onderscheid maakt voor onze kleuter.

Hij is best duur maar gaat hier al maanden mee en lijkt echt niet stuk te krijgen.
Die van ons wordt inderdaad wel fanatiek, dus misschien is het voor de groeiontwikkeling inderdaad wel handig om er nog even mee te wachten.
Hoelang? Weet ik eerlijk gezegd niet... misschien weet iemand anders dat?

gr Carlijn
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Wordt jullie hond er niet nog actiever van?
Max heeft ook ontzettend veel energie en vindt ballen geweldig en ik heb ook gedacht hieraan. Was een beetje dat hij hyperactief wordt ervan?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Roos

Zelf zou ik wel tot ongeveer een jaar wachten voor ik de bal zou geven :wink:

Misschien kun je de bal af en toe eens geven aan Max, ik denk ook dat als ze vaak mee spelen ze steeds meer uithoudingsvermogen/energie krijgen.
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hyperactief?
Nou ja op dat moment wel. Ze is blij en enthousiast, maar kan ook even lekker haar energie kwijt.
Spel klaar. Speelei weg en rust...
Als ze haar energie niet kwijt zou kunnen door spelen of wandelen/zwemmen en dergelijke gaat ze zich vervelen.
Ze is naderhand tevreden en haalt juist minder puberstreken uit.
Maar ja.... elke hond is anders, toch?

gr Carlijn
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Carlijn schreef:Hyperactief?
Nou ja op dat moment wel. Ze is blij en enthousiast, maar kan ook even lekker haar energie kwijt.
Spel klaar. Speelei weg en rust...
Als ze haar energie niet kwijt zou kunnen door spelen of wandelen/zwemmen en dergelijke gaat ze zich vervelen.
Ze is naderhand tevreden en haalt juist minder puberstreken uit.
Maar ja.... elke hond is anders, toch?

gr Carlijn
Klopt :) Vandaar mijn vraag of het spelen niet meer hyper maakt. Ik wil het namelijk ook eens gaan proberen, maar vanwege ons idee dat Max meer hyper zou worden, heb ik het nog niet geprobeerd.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Roos

Ik denk dat je het kunt vergelijken met een "wilde" vorm van fietsen, hoe vaker je ze het laat doen hoe meer ze kunnen hebben :wink:
Plaats reactie