Wij hebben afgelopen vrijdag een buiten ren gekocht voor bob. Helaas is er een tegenvaller geweest op het werk waardoor ik pas over een maand over ga naar mijn andere functie, dan werk ik onregelmatig met vroeg, late en nachtdiensten. Mijn vriendin werkt tot volgende week halve dagen ivm bob zodat hij niet langer dan 4 a 5 uur alleen is.
Omdat ik nu alleen maar dag en avonddiensten heb zal hij dus de komende weken een paar dagen alleen moeten zijn voor 6 a 7 uur. (ik had uitgerekend 7 keer). Om hem dan in de bench te laten zitten vonden we zielig, dus we hebben de ren gekocht.
Afgelopen zaterdag hebben we hem gelijk uitgeprobeerd, we waren de tuin aan het bestraten en bob heeft zonder morren lekker in zijn ren gelegen en gespeeld. Nu willen we het uitbouwen door hem ook alleen te laten in de ren. Het probleem is dat hij na een minuut of 5 gaat keffen en tegen de ren op gaat springen. Hoe kunnen wij hem het beste aanleren dat hij daar lekker gaat spelen en slapen?
Oja, de ren is nu ongeveer 4m bij 4m groot.
Leren om in de ren te zijn
-
Muiske
- Grote hondenneus

-
toscak
- Speurneus

Wat wij bij James hebben gedaan is de bench open en daar de ren aan, de ren kun je dan steeds groter maken. Snap je wat ik bedoel?
James kon dan in de bench en had een grotere ruimte buiten de bench in de ren.
James kon dan in de bench en had een grotere ruimte buiten de bench in de ren.
-
Lunatic
- Speurneus

-
Muiske
- Grote hondenneus

Ja, we hebben een iglo gekocht waar hij in kan liggen en daarvoor staat voor nu even een tafel zodat het niet inregent/waait. Het is de bedoeling dat er een overkapping gaat komen. Ik zal vanavond eens een fotootje posten.