Fototopic is mijn hond te dik?

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Interessante discussie :klasse:

Toch lees ik met enige verbazing een aantal dingen. Over het schraal op laten groeien. Volgens mij weet iedereen toch best wat daar mee wordt bedoeld :roll: Ik heb Danouk ook schraal op laten groeien. Dat wil dus zeggen, zorgen dat ze op een zodanig gewicht is dat ze niet teveel vet mee rond hoeft te zeulen en toch voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Zeker geen sprake van ondervoeding, maar gewoon gezond slank. In mijn ogen worden sommige pups gewoon te zwaar gehouden en dat lijkt mij niet goed voor de gewrichten 8)

Het verhaal van bone creëren door pasta etc.. Ik ben zelf geneigd om de mensen te geloven die hier met onderbouwing komen. Dat sporters pasta eten heeft inderdaad te maken met dat dat genoeg energie levert om op korte termijn te presteren.

Danouk is dus schraal opgegroeid en is nu een slank dametje, rank type. Maar die dame heeft me een spierbundels!! En toch echt geen pasta's gekregen als pup.

Wat ik me wel afvraag; wat is bone nu precies? Of heb ik die uitleg al ergens gemist? :oops: Ik weet wat de letterlijke vertaling is, maar gebruikt iedere fokker die ook op die manier? Ik heb het idee dat sommige mensen het idee hebben dat bone staat voor alleen fors en dus maar meer gaan voeren..?
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Terra5
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:
Noah/Bruce schreef:
sbientje schreef: interessante discussie nu bestempelt als discuzeuren...
Inderdaad een interessante discussie, maar zou het niet beter zijn om daar een aparte topic van te maken? Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar iets meer van willen weten of over vertellen.
Dit is een fototopic, maar de laatste pagina's heb ik niet veel foto's meer gezien....... :(
Klopt, maar ik denk dat er niet meer over verteld kan/gaat worden dan tot nu toe gedaan is.
Einde discussie en op naar de foto's maar weer? :)
:oops: Zag ik net te laat.. Sorry! ;-)

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Isis
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Isis »

Ook ik lees vol verbazing bepaalde meningen/ gedachtengangen (mbt tot voeren van pasta etc), maar om niet door te gaan met de discussie, plaatst ik alleen foto's van mijn kanjers:

Afbeelding

Afbeelding
Teefje van 4 jaar, 52 cm hoog en 23,6 kg

Afbeelding
Teefje van bijna 9 maanden, 54 cm en 25,5 kg
Onderstaande dame is haar moeder

Afbeelding

Afbeelding
Teefje van bijna 3 jaar, 55 cm en 25/26 kg

Afbeelding

Afbeelding
Gecastreerde reu, kruising van circa 6 jaar. ongeveer 65 cm en 34 kg

Mijns inziens zijn alle 4 mijn honden prima op gewicht, absoluut niet te licht/ mager 8)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat ben ik met jou eens Isis, mooie honden heb je :klasse:

Geeft niets Tamara, als het toegevoegde waarde heeft is het geen probleem.
Posts over discuzeuren dan weer wel :D

Ben het verder wel met de anderen eens hoor, maar aan de andere kant hoort deze discussie ook wel weer bij dit topic naar mijn idee.
Beetje dubbel dus, maar we weten allemaal denk ik wel hoe te scrollen, dus als je niet wilt lezen.... :wink:
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Ik heb mijzelf genoeg duidelijk gemaakt vind ik zelf..
Het is maar net hoe je het bekijkt en wil bekijken..
Maar het is ook niet zo dat ik zeg dat jullie dit moeten gaan doen..
Dit wordt ook niet het hele leven van de hond gebruikt.. Fokkers doen dit voornamelijk voor een show, om de hond er naar hun eigen mooier uit te laten komen.. En het werkt..
Meer zal ik er niet over zeggen..

Het blijft een leuke topic, en net als wat ik al eerder zei.. Als je maar blij bent met je eigen labje, dan maakt het niet uit wat een ander ervan vindt.. En gelukkig vinden we niet allemaal het zelfde anders werd de wereld toch wel heel erg saai..
Dus kom maar op met die foto's, want volgens mij zitten er nog veel meer labjes op dit forum.. :wink:
Roos schreef:Zo dan :shock: ben je even aan het eten en dan gebeurt er dit :D

Sorry Aldinne, De meningen van Samantha en Lucie zijn wat mij betreft wel onderbouwd en de jouwe is eigenlijk alleen dat je het zelf hebt gezien.
Niet voldoende wat mij betreft om het voor waar aan te nemen.

En dan daarbij wat ik zelf heb vernomen aan de spiermassa van mijn honden toen wij van brok (groot deel koolhydraat) naar zelf samenstellen overstapten.
Deze groeiden als kool (zeker bij Sam) en dat op vlees alleen, daar zijn geen pasta of aardappels aan te pas gekomen :)
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Terra5
Speurneus
Speurneus

Aldinne schreef:Ik heb mijzelf genoeg duidelijk gemaakt vind ik zelf..
Dit wordt ook niet het hele leven van de hond gebruikt.. Fokkers doen dit voornamelijk voor een show, om de hond er naar hun eigen mooier uit te laten komen.. En het werkt..

Het blijft een leuke topic, en net als wat ik al eerder zei.. Als je maar blij bent met je eigen labje, dan maakt het niet uit wat een ander ervan vindt.. En gelukkig vinden we niet allemaal het zelfde anders werd de wereld toch wel heel erg saai..
Dus kom maar op met die foto's, want volgens mij zitten er nog veel meer labjes op dit forum.. :wink:
Maar als een fokker het vlak voor een show gebruikt dan heeft het dus zeker helemaal niets te maken met bone, maar dus forser laten ogen. Want op korte termijn krijg je dus echt niet meer bone. Tenzij je de term bone dus op een andere manier gebruikt.. Toch?

Dat je blij moet zijn met je eigen labje spreekt voor zich. En dat smaken verschillen, ook op het gebied van hoe een labje eruit hoort te zien, dat is zeker zo. Maar dat het blijkbaar ook niet duidelijk is hoe een labje gezond op groeit, vind ik wel verrassend. Je zou toch verwachten dat er inmiddels zo veel bekend is over de gezondheid van honden, dat er wel 1 lijn te trekken is in wat gezond is en wat niet :confused: Maar misschien dwaal ik nu wel te veel af :D Ach, ik zou een volgende pup zeker weer zo laten groeien zoals Danouk, omdat dat naar mijn mening toch het gezondst is ;-)

Afbeelding
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Inderdaad mooie honden Isis!

Narda gecastreerde teef van 2,5 jaar oud.
57 cm schoft en 28 kg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Mijn encyclopedie wil me niet verder helpen als het over 'bone' gaat.
Nou ja, botsubstantie, goed bewerkt skelet en beenwerk.
Jammer want het zal me toch wel benieuwen wat daar nu juist mee bedoelt wordt.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Karlien schreef:Mijn encyclopedie wil me niet verder helpen als het over 'bone' gaat.
Misschien eens aan een keurmeester vragen. Ik heb op een keurverslag wel vaker zien staan "prima bone" of zag graag meer bone...

Groetjes
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

smaken verschillen inderdaad dus. Die Ozzie! :verliefd1: :verliefd1: net Co maar dan in zwart.Ik hou dr van ! :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Lunatic schreef:Anita, vreemd dat je je mening niet mag baseren op een foto, daar gaat dit topic toch over? Ook ik vind Ozzie meer op een dog lijken.....op deze foto dus!

Daarbij, de andere kant op worden ook dingen gezegd waar ik aanstoot aan kan nemen, volgens Hanneke knijp ik mijn honden af omdat ze slank zijn, dit is ook zo'n belachelijk vooroordeel! Doran krijgt minimaal 1,5 kilo vlees op een dag en toch krijg ik hem niet voller, hij is mooi slank, met uitschieters naar mager, dan krijgt hij dus weer een tijdje nog meer, tis maar wat je afknijpen noemt :roll: de notie dat hij gewoon enorm veel energie gebruikt tijdens het werken, daar word niet bij stil gestaan :? Ow en over snacks hebben ze hier ook niet te klagen hoor :D

Mijn Luna word ook beoordeeld op haar foto's, ze is veel te mager en het woord windhond is zelfs gevallen, moet ik me daar druk om maken dan? Ik weet dat ze in gezonde conditie is, dus lekker belangrijk wat een ander ervan vind :D

Ieder zijn mening, maar pasta en aardappelen voeren om meer bone te krijgen? Sorry ik vind dat echt te lachwekkend voor woorden. En niet mogen oordelen op een foto, terwijl daar dit topic voor gemaakt is, nouja niet om te oordelen natuurlijk, maar om te laten zien of je hond dik of dun is, dat vind ik echt vreemd :wink:
Mooi dat je je er niks van aantrekt Lin, want dat moet je zekers niet doen! Juna heeft er ook wat werkdagen opzitten, en in verhouding met de foto die in dit topic van haar staat, dus van enkele dagen terug, is ze nu echt magertjes. Hier enkele dagen terug:
Afbeelding
Maar ja, als je lange dagen maakt en hard moet werken, dan vliegt het er nu eenmaal af! Waar een paar weken terug geen ribben zichtbaar waren, zijn de achterste 3 nu wel zichtbaar. In enkele dagen tijd dus. Ach, we voeren het er wel weer aan. Zolang ze niet op spieren en snelheid/werkbaarheid inleveren vind ik het prima :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Het gaat om de MASSA bij het bijvoeren van pasta en aardappelen.. :wink: De bone heeft daar niks mee te maken.. De bone zit in het genetisch pakket.. Maar krijgt een hond niet wat hij echt nodig heeft kwa voeding, dan kan de bone zich natuurlijk niet zo ontwikkelen als dat het hoort.. Maar als ik zo lees krijgt hier elke hond wat hij nodig heeft, alleen zit er verschil in het genenpakketje.. In de jachtlijnen zit veel minder bone als in de showlijnen..

Terra5 schreef:
Aldinne schreef:Ik heb mijzelf genoeg duidelijk gemaakt vind ik zelf..

Maar als een fokker het vlak voor een show gebruikt dan heeft het dus zeker helemaal niets te maken met bone, maar dus forser laten ogen. Want op korte termijn krijg je dus echt niet meer bone. Tenzij je de term bone dus op een andere manier gebruikt.. Toch?

Dat je blij moet zijn met je eigen labje spreekt voor zich. En dat smaken verschillen, ook op het gebied van hoe een labje eruit hoort te zien, dat is zeker zo. Maar dat het blijkbaar ook niet duidelijk is hoe een labje gezond op groeit, vind ik wel verrassend. Je zou toch verwachten dat er inmiddels zo veel bekend is over de gezondheid van honden, dat er wel 1 lijn te trekken is in wat gezond is en wat niet :confused: Maar misschien dwaal ik nu wel te veel af :D Ach, ik zou een volgende pup zeker weer zo laten groeien zoals Danouk, omdat dat naar mijn mening toch het gezondst is ;-)
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Smaken verschillen idd en alle labjes zijn leuk en lief hoor... :D :verliefd1:
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Zie de foto's van Ozzie en Noah en Bear en Mexx.. Je kunt duidelijk het verschil in bone zien.. Kijk dan naar de breedte van de poten en borstkas/bovenlichaam.. Dat wordt verstaan onder bone..
Mijn Jula heeft de bone van Ozzie geerfd, dus die heeft best breede poten en borstkas.. Pleun daarin tegen heeft dat weer minder, ze zit nu ook in haar slungel fase, en ze is ook al iets groter als Jula..

Karlien schreef:Mijn encyclopedie wil me niet verder helpen als het over 'bone' gaat.
Afbeelding
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Mexx is dus wel te schraal opgegroeid, gelukkig is dat redelijk bijgetrokken en krijgt hij nu pas wat body (5,5jaar).

Mexx heeft een flinke voedselallergie, waardoor hij de eerste maanden veel overgaf en vaak diarree had en hij nam weinig op van zijn voedsel. Denk zeker dat dit van invloed is geweest op zijn bone.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie