Tegelijk met twee honden wandelen.
-
- Middelgrote hondenneus
Onze hondentrainster loopt zelf met 5 honden. Toen wij laatst als afsluiting van de puppy-cursus een heidewandeling met de groep gingen maken had ze ze ook allemaal mee. Zij had toen een lijn met 2 uitstulpingen eraan, aan elk stuk zat dan 1 hond. Je hebt dan dus niet dat de 2 lijnen in de knoop gaan.
Omdat het lastig uit te leggen is hier een link naar een winkel die die lijnen o.a.verkoopt, er zullen vast verschillende soorten in zijn, maar dan weet je wat ik bedoel. (duolijn-splitz)
http://www.dierenspeciaalshop.nl/compon ... itstart=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is dat wat voor je? Succes!
Omdat het lastig uit te leggen is hier een link naar een winkel die die lijnen o.a.verkoopt, er zullen vast verschillende soorten in zijn, maar dan weet je wat ik bedoel. (duolijn-splitz)
http://www.dierenspeciaalshop.nl/compon ... itstart=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is dat wat voor je? Succes!
-
- Hele grote hondenneus
dat doe je heel goedroyenmarjolein schreef:Momenteel gaat het trainen wisselend. De ene dag gaat het perfect en de andere dag kan ik ze achter het behang plakken![]()
Het trekken door Max is al stukken minder en Bob lijkt ook iets vlugger te lopen dan een aantal weken geleden. Met Max hebben wij al vanaf de puppentijd problemen gehad met zijn baasgerichtheid. Tijdens de chemische castratie kwam hier goede verbetering in, waardoor wij nu ook hebben besloten om hem te castereren. Bob is ontzettend baasgericht en let heel goed op wat wij doen. Hij heeft ook veel minder de neiging om te trekken dan Max. Wel heeft Bob de neiging om Max te gaan uitdagen als hij zijn P&P heeft gedaan. Hetgeen vooral problemen oplevert, is het tegenkomen van andere honden. Daar willen zij allebei graag op af. Met Max hebben wij hier heel hard op getraind en hebben wij nu methodes om het bij de meeste honden te voorkomen, waardoor hij langs de meeste andere honden kan lopen zonder te trekken. Daar is heel veel beheersing voor nodig bij Max en op het moment dat Bob dan wel probeert om erop af te gaan, gaat Max mee...
Wat ik nu doe (tijdelijke oplossing) is van beide honden aandacht vragen en zij laten zitten met oogcontact met mij. Zodra de andere hond is gepasseerd, krijgen zij een beloning.

Zoek mensen met honden die je kent, en draai het verhaal om, vraag de mensen hun hond te laten zitten...en loop vervolgens met jouw honden langs.
Begin hierbij vanuit de zit oefening, en zorg ervoor dat de honden geen oogcontact maken, houdt zelf goed contact, en geef het volgcommando, loop rustig, en vooral zelfverzekerd langs de hond, waarbij de jij tussen jouw honden en de zittende hond bent.

-
- Kleine hondenneus
Ook ik wandel elke dag alle wandelingen met 2 honden. Ik heb in het begin toen de jongste nog klein was ze altijd apart uitgelaten tot dat de jongste 3 kwartier mocht wandelen. Het eerste wat ik gedaan heb is twee dezelfde lijnen gekocht (geen rollijnen) zodat je niet verstrikt raakt en de lijnen gemakkelijk kunt overpakken. Beide honden staan redelijk goed onder appel dus als ik gek wordt van het slingeren over de weg, mogen zij mij netjes volgen. Twee honden kunnen prima langs je been volgen. Ik ben nu zelfs begonnen met hardlopen, de honden lopen aan diezelfde lijn met me mee en ik moet zeggen dat gaat prima!
-
- Grote hondenneus
Wandel hier regelmatig met 2 of meer honden tegelijk. Het enige waar ik hier op moet letten is dat de reu'en de teven niet over de kop heen piesen
Maar even alle gekheid op een stokje, duidelijk de grenzen aangeven van wat wel en niet wordt geduld. Dus wat ik altijd doe is gewoon: "even wachten" roepen, en de hele meute wacht op degenen die aan het p&p'en is
Dat van die riemen die steeds in de knoop raken had ik in het begin ook, is dus ook heel herkenbaar. Dat heb ik opgelost door de hond(en) gewoon allemaal aan 1 kant te laten lopen, en ze niet de keuze te geven om achter ieder geurtje of kleurtje aan te laten gaan. Dus 1 kant kiezen om te lopen en je 'ding' te doen, en daar mee basta, geen heen en weer geflipper tussen allerlei bermen e.d. als je aan de lijn zit, dat doe je maar als je lekker los ergens loopt

Maar even alle gekheid op een stokje, duidelijk de grenzen aangeven van wat wel en niet wordt geduld. Dus wat ik altijd doe is gewoon: "even wachten" roepen, en de hele meute wacht op degenen die aan het p&p'en is

Dat van die riemen die steeds in de knoop raken had ik in het begin ook, is dus ook heel herkenbaar. Dat heb ik opgelost door de hond(en) gewoon allemaal aan 1 kant te laten lopen, en ze niet de keuze te geven om achter ieder geurtje of kleurtje aan te laten gaan. Dus 1 kant kiezen om te lopen en je 'ding' te doen, en daar mee basta, geen heen en weer geflipper tussen allerlei bermen e.d. als je aan de lijn zit, dat doe je maar als je lekker los ergens loopt

-
- Hele grote hondenneus
Bolton en Chester altijd samen uitgelaten was een team nooit geen problemen.
Bolton en Floyd evenzo, scheelt veel in tijd dan apart uitlaten.

:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
-
- Speurneus
Toch train ik mijn pup liever apart en is er voor beide dan lekker 1op1 aandacht tijdens de wandelingen en heeft mijn oudere hond recht op zijn lange wandelenluckylabrador schreef:Bolton en Chester altijd samen uitgelaten was een team nooit geen problemen.

En nu nog zorg ik dat ze geregeld 1op1 wandelingen en trainingen krijgen.
Kost tijd, maar ik en de honden vinden het heerlijk.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Hele grote hondenneus
-
- Grote hondenneus
Dit is een compleet andere insteek-kim- schreef:Toch train ik mijn pup liever apart en is er voor beide dan lekker 1op1 aandacht tijdens de wandelingen en heeft mijn oudere hond recht op zijn lange wandelenluckylabrador schreef:Bolton en Chester altijd samen uitgelaten was een team nooit geen problemen.
![]()

Zelf had ik het over honden die qua leeftijd in dezelfde categorie vallen

-
- Speurneus
Dat snapte ik, daarom quote ik jouw ook nietMheenLab schreef:Dit is een compleet andere insteek-kim- schreef:Toch train ik mijn pup liever apart en is er voor beide dan lekker 1op1 aandacht tijdens de wandelingen en heeft mijn oudere hond recht op zijn lange wandelenluckylabrador schreef:Bolton en Chester altijd samen uitgelaten was een team nooit geen problemen.
![]()
Zelf had ik het over honden die qua leeftijd in dezelfde categorie vallen

Ik loop ook de meeste wandelingen met twee of soms drie. Aan de lijn word niet getrokken, gesnuffeld, gepiest etc. of ik moet al zeggen dat het mag, los , als ze vrij zijn mogen ze feest vieren. Maar ik doe dus ook redelijk wat 1op1 met ze.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013