Onze Bono (geb. 11.07.2012) heeft het blaffen al weer een poosje uitgevonden... en eigenlijk alleen als we weg zijn. Het ging een paar weekjes goed maar het hek is weer van de dam...
Het loopt nu zo op dat er één buurman is (de rest hoor je niet) die echt klaagt, nu weet ik dat het vervelend is en heb ik vandaag ook gehoord hoe hij blaft (ben op de slaapkamer gebleven terwijl man en kinderen zijn vertrokken).
Gisteren waren we even boodschappen doen en na 1,5 uur krijgen we een berichtje 'jullie hond blaft weer', okay... mijn man is naar huis gegaan en heeft commando STIL gebruikt en na een kwartier uit de bench gehaald. Prima... nu heb ik vandaag hetzelfde gedaan, bij blafte een aantal keren, naar toe gegaan STIL en weer weg gegaan, nog eens bij weer blaffen en toen tweede hond in de woonkamer gezet. Het lijkt allemaal weinig te helpen.
Nu zat Bono in de bench en Diesel in de woonkamer. Bono krijgt als we weg gaan een gevulde kong een aai over zijn bol en zeggen, we zijn straks terug. Dan vertrekken we... soms blaft hij pas na drie uur, soms dus al na een uur of iets.
Drie dagen per week zijn we zo'n acht uur van huis, maar tussen de middag is de oppas hier thuis met onze kinderen gedurende ruim een uur en laat ze ook uit. Tot op heden is dit met de honden die we hebben gehad op deze manier prima gegaan (dit deden we ook zo voor we kinderen hadden, dan hadden we een oppas voor de hond een uurtje per dag).
We hebben al geen bench gebruikt (geen optie... hij heeft nog wat last van vernielzucht, al wordt het minder), bench afdekken, muziek aan, gevulde kong, regelmatiger iemand thuis geweest (ik extra naar huis tussendoor of mijn man, naast de oppas). We weten het niet zo goed meer.
Morgen ga ik met de dierenarts overleggen en ik heb een DAP verstuiver besteld... geen idee of het helpt.
Als het niet spoedig beter gaat en/of we geen oppasadres vinden voor de werkdagen ben ik bang dat we een keuze moeten maken die we niet willen

Ik wil mijn maatje niet kwijt... maar als dit zo blijft zie ik geen andere oplossing op dit moment, heb al veel gehuild vandaag en gisteren.
Hoop dat er hier iemand is met een goed idee!