We waren weer wat eerder en kwamen samen met een medecursist aan. Samen naar de trainingslocatie gelopen, de hondjes nog even losgelaten. Die 2 kunnen echt lekker met elkaar spelen. Leuk om te zien

Daarna begon de les, met een volgoefening. De pilonnen waren er weer eens bij. Eerst aan de linkerkant van de pilonnen, daarna aan de rechterkant en daarna slalommen. Omdat we niet al te ver achter elkaar liepen kwamen we elkaar met het slalommen af en toe tegen, dat was een extra moeilijkheidje maar het volgen ging beter dan de vorige weken (met behulp van een brokje wel, maar dat maakt niet uit). Hierna gingen we een andere volgoefening/aandachtsoefening doen, waarbij je veel korte wendingen moest maken en het de bedoeling was dat de hond beter op je ging letten. Dit was nog best moeilijk vond ik. Maar dit gaan we iedere dag eventjes oefenen deze week.
de volgende oefening was zit en blijf, wij weglopen en dan influiten. Pom bleef werkelijk keurig zitten. Ik moet niet meer zo veel omkijken zei de trainster, maar vertrouwen dat ze blijft zitten. Daar ga ik dus ook aan werken

Hierna kwam vooruitsturen. Pom had even geen zin meer om te blijven zitten, nou ja, hadden we ook al 3 keer gedaan dus ik kan het me wel voorstellen haha. Vooruit wilde ze wel, en dat was de bedoeling

Toen kwam het klapstuk van de training haha.. Uit een plastic zak kwam een geschoten duif(je). Hij kreeg wel een jas aan, ivm de veertjes. De drie andere honden reageerden erg sterk op de lucht van de duif toen de zak openging. Pom niet, die had het druk met een gat graven. De bedoeling was dat ze even gingen kennismaken met meneer/mevrouw duif. Hij werd op de grond gelegd en wij liepen er op af (een voor een, aan de lijn). Ze mochten snuffelen, ze mochten hem oppakken als ze daar neiging toe hadden. Niet plukken, schudden, dat soort dingen. Okee.. Wij mochten als eerst. Ik had verwacht dat Pom er wel even aan zou snuffelen. We lopen op het beest af, Pom snuffelt er nauwelijks aan, pakt m op en loopt heel relaxed verder

De laatste oefening was ook een apport. Pom moest zitten (en blijven zitten), ik liep een stukje weg, dummy op de grond leggen, nog een stukje verder lopen en dan fluiten. Pom kwam weer meteen en nam netjes de dummy mee. Heb m haar even vast laten houden en kon hem daarna weer aanpakken. Heel goed van die kleine aap dus! Ook al is alles makkelijker met een retriever