eten...

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
valentino

eten...

Ongelezen bericht door valentino »

onze pup(hond ) is nu 5maanden , maar zit met een vraag(probleem)
als hij eet , eet hij soms teveel en geeft hij over ... Heb al zijn eten een beetje hoger geplaats (eetvoer staat op een verstelbare regeling. Maar hoe kan ik hem leren dat hij niet teveel in inkeer neemt ...
dankje om te helpen
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wat geef je ? Brokjes ?
Dan kan het helpen om een steen oid in de bak te doen zodat hij er omheen moet eten (en dus niet kan schrokken)
Je kan ook de brokjes via een spelletje op de grond rondstrooien zodat hij ze een voor een kan zoeken (en dus ook niet kan schrokken)

En als dat niet werkt kun je ook een snackbal gebruiken, daar komt door het rollen dan af en toe een brokje uit, dan is die én lekker bezig, én hij krijgt zijn voer gelijkmatig binnen :wink:

Bij KVV kun je het in een kong doen, zodat hij meer moeite moet doen

Bij BARF kan ik je geen tips geven want ik heb hele rustige eters, dus geen ervaring met schrokken
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
valentino

Ongelezen bericht door valentino »

Kay schreef:Wat geef je ? Brokjes ?
Dan kan het helpen om een steen oid in de bak te doen zodat hij er omheen moet eten (en dus niet kan schrokken)
Je kan ook de brokjes via een spelletje op de grond rondstrooien zodat hij ze een voor een kan zoeken (en dus ook niet kan schrokken)

En als dat niet werkt kun je ook een snackbal gebruiken, daar komt door het rollen dan af en toe een brokje uit, dan is die én lekker bezig, én hij krijgt zijn voer gelijkmatig binnen :wink:

Bij KVV kun je het in een kong doen, zodat hij meer moeite moet doen

Bij BARF kan ik je geen tips geven want ik heb hele rustige eters, dus geen ervaring met schrokken
hallo dankje om te reageren , indd we geven hem brokjes...hoe bedoel je inverband met een steen ?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Gewoon een grote ronde steen in zijn etensbak leggen en dan de brokjes eromheen (zodat de hond dus langs de steen moet eten en dus meer moeite moet doen ipv bek open, lebber lebber op :D )
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Je kan ook een speciale schrok bak aanschaffen (te vinden met Google)

https://www.google.nl/search?site=&sour ... rok+bakken" onclick="window.open(this.href);return false;

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Inderdaad een steen in de bak of zo'n speciale anti-schrok bak. Werkt heel goed hoor! En de bak wel hoog genoeg plaatsten, anders komt er teveel lucht mee naar binnen. Succes!
Plaats reactie