Hebben jullie nog contact met de fokker van jullie hond(en)

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Hebben jullie nog contact met de fokker

Ja
31
54%
Nee
16
28%
Soms
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Hebben jullie nog contact met de fokker van jullie hond(en)

Ongelezen berichtdoor Kay » 23/09/13 10:34

Nou, de vraag is simpel :D

Ik ben erg benieuwd of jullie nog contact hebben met de fokker van jullie hond(en), maar zou het ook leuk vinden als jullie het willen toelichten waarom jullie wel/geen contact meer hebben en/of in welke situaties er wel/geen contact is :)

Ben benieuwd !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 23/09/13 11:02

Pom is natuurlijk nog jong, maar ik heb nog veel contact met de fokker(s, maar vooral met Naomie). Niet eens voor problemen ofzo, gewoon af en toe een praatje. We zien elkaar zo soms op show, ben wel blij dat ze me de eerste keer op sleeptouw konden nemen. Eigenlijk klikt het gewoon wel goed dus ik vind het leuk om ze te spreken. Ik hoop maar dat dat enigszins wederzijds is en ze niet compleet gestoord van me worden :D Het is wel een heel eind weg dus meeste contact gaat via Facebook.

Ik hoop natuurlijk niet dat er ooit wat aan de hand is met Pom, maar mocht dat zo zijn dan kan ik het zeker met ze bespreken en ik verwacht niet dat het contact dan verandert, omdat ik wel weet dat zij er alles aan gedaan hebben een gezond nest te fokken en ik hoop ook dat zij weten dat ik er alles aan doe om Pom gezond en fit te houden.. Uiteindelijk is ieders bezorgdheid toch het welzijn van de hond, of dat zou het moeten zijn :)

Ben wel benieuwd naar de rest van de antwoorden trouwens! En naar jouw eigen antwoord ook :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 23/09/13 11:03

Ja, wij hebben nog contact met de fokker van Pien, sterker nog, ze komt er bijna wekelijks :) .

De fokker van Pien heeft namelijk ook een dagopvang waar Pien vaak 1 keer in de week naartoe gaat, vandaar dat we haar nog vaak zien. Daarbij wonen we allebei in Apeldoorn, dus ook al zou Pien niet naar de opvang gaan weet ik zeker dat ik nog wel eens langs zou gaan (al is het maar om even naar nieuwgeboren pupjes te kijken.. :verliefd1: :D ).

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 23/09/13 11:23

Ja wij hebben nog veel contact met Marco en Ina. Ze informeren regelmatig hoe het gaat, wij sturen foto's en verhalen en we ontmoeten elkaar soms tijdens wedstrijden (waar wij voorlopig alleen nog maar aanmoedigen maar hopelijk binnenkort ook aan deelnemen). Het is een fijn contact. :)
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 23/09/13 11:52

Wij hebben af en toe nog contact met de fokkers van Balou; zo nu en dan sturen we hun een update met wat foto's erbij en zij laten ons dan weten of er nog iets bijzonders is gebeurd met bijvoorbeeld de moeder of één van de andere pups van het nest. :)
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 23/09/13 12:26

Ja, de meiden van CME zijn hartstikke leuk, altijd bereid om antwoord te geven of gewoon even een praatje. Ik ben ze als vriendinnetjes gaan beschouwen en ben heel erg blij (en dankbaar) dat ze ons Flow hebben toe vertrouwd.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 23/09/13 12:31

Met de fokker van onze Zosja na al die jaren nog steeds zijn zelfs onze vrienden geworden
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 23/09/13 14:30

Met de fokker van Spirit hebben we nog regelmatig leuk contact. Wel vooral per e-mail want ze wonen helemaal in het zuidwesten en wij in het noordoosten van het land. Toen Spirit in augustus zijn B-diploma had gehaald op een clubdiplomadag kreeg hij zelfs een hele leuke kaart!!

Met de fokker van Yarra is er geen contact meer net zomin als van de inmiddels overleden 4 honden.

Maar wat wel heel bijzonder is dat ik nog steeds af en toe contact heb met de fokker van de moeder van Zero, mijn eerste labje. Zij had toen de Moorhill's kennel. Zij heeft me destijds geholpen met ringtraining en we hebben altijd contact gehouden. Dat speelt dus al vanaf 1985!!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 23/09/13 15:13

Nee ik heb geen contact met de fokker en die heb ik nooit ontmoet omdat we Kismo uit het asiel hebben. Ik heb informatie over de fokker opgezocht en op grond daarvan denk ik niet dat ik veel aan het contact zou hebben. Dat vind ik wel jammer omdat ik best nieuwsgierig ben naar de ouders en de 8 broertjes en zusjes van hem. Het contact lijkt me sowieso leuk als ik bovenstaande reacties lees. Mocht ik ooit een labrador pup verwelkomen dan zou ik dat zeker belangrijk en fijn vinden.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 23/09/13 15:15

Haasje schreef:Nee ik heb geen contact met de fokker en die heb ik nooit ontmoet omdat we Kismo uit het asiel hebben. Ik heb informatie over de fokker opgezocht en op grond daarvan denk ik niet dat ik veel aan het contact zou hebben. Dat vind ik wel jammer omdat ik best nieuwsgierig ben naar de ouders en de 8 broertjes en zusjes van hem. Het contact lijkt me sowieso leuk als ik bovenstaande reacties lees. Mocht ik ooit een labrador pup verwelkomen dan zou ik dat zeker belangrijk en fijn vinden.


Het is misschien niet de beste fokker, maar Teunis staat je graag te woord hoor! Ik snap dat je dat denkt op basis van de verhalen, maar wij hebben nog zeker tot een jaar (goed) contact gehad met hem. Altijd leuke reacties op de mails en telefoontjes. Daarna is het verwaterd.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 23/09/13 15:25

toscak schreef:Het is misschien niet de beste fokker, maar Teunis staat je graag te woord hoor! Ik snap dat je dat denkt op basis van de verhalen, maar wij hebben nog zeker tot een jaar (goed) contact gehad met hem. Altijd leuke reacties op de mails en telefoontjes. Daarna is het verwaterd.


Oh ik bedoelde het zeker niet negatief, maar hij heeft zoveel honden(rassen) gefokt door de jaren heen.. En ik weet ook niet wat ik dan precies moet verwachten. Goed om te horen dat hij wel toegankelijk is, dat maakt het toch weer anders. Misschien toch maar eens mailtje sturen :).
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

Ongelezen berichtdoor JongM » 23/09/13 15:31

Wij helaas amper. Ik merkte in de weg naar de 7/8 weken dat het al best moeite kostte om vaker langs te gaan. Ik was al blij dat we een 3e keer mochten kijken en hem....EINDELIJK vast hebben mogen houden. (Hier heb ik zelf om moeten vragen)
Het is een druk bedrijf (pension) en dit fokken gaat al van vader op dochter. Tja.......
Ik stuur wel eens een what'sapp en een fotootje. Word wel op gereageerd.
Verder zoek ik het zelf wel uit.
(MBV JULLIE NATUURIJK :wink: )

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 23/09/13 17:28

Nee daar heb ik geen contact meer mee. Ook nooit gehad trouwens.

Ik heb Lara daar gekocht en ben voor vragen etc altijd naar de dierenarts of hondenschool gegaan. Heb het contact ook nooit gemist hoor.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 23/09/13 17:47

Ja, wij hebben nog steeds contact met elkaar, nu hebben we natuurlijk ook nog maar "net" ons tweetal :)
Zelf omschrijf ik ons contact als goed.
Heb ik vragen dan weet ik dat ik bij haar terecht kan.

Bedoeling is dat sylvia binnenkort met ons mee gaat wandelen in Groningen/Gieten (leuk!).
Ook word er hier in de buurt regelmatig gewandeld waar we bv afgelopen vrijdag beiden voor zijn uitgenodigd (dat wij alle 2 niet konden was een ander verhaal).
Laatst met het hondenzwemmen in het zwembad Heino nodigde Sylvia ons uit om te komen :)
We krijgen met Indra les van haar.
Als ik wat voor haar kan doen, bv. een matrasje ophalen voor haar doggies die ze had gekocht dan doe ik dat wel eventjes voor d'r :) Geen probleem en al helemaal niet omdat dat zo dichtbij was.
We kunnen 1 zusje van Indra op de voet volgen doordat ze daar is blijven wonen ;)

Kortom contact kan ik omschrijven als leuk en gezellig! Waar ik ook erg blij mee ben.
Heb ik problemen dan durf ik daar ook op terug te vallen, wat voor alsnog niet nodig is ;)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 23/09/13 18:00

Ja en nee, eigenlijk.
Bella -> Nooit contact met de fokker gehad, wilde zij liever niet.
Faith -> In het begin redelijk veel contact, vervolgens wat verwaterd en na het overlijden van Faith in 2011 niets meer van vernomen.

Tyleet -> Ja, zeer goed contact mee. Geregeld kom ik ze natuurlijk tegen op shows en pas geleden zijn ze bij een wedstrijd van Tyleet komen kijken. Ze liet zich alleen niet van der beste kant zien. :oops:


Terug naar “Polls”