Labrador reu van 1 jaar

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Evolv
Snuffelneus
Snuffelneus

Labrador reu van 1 jaar

Ongelezen bericht door Evolv »

Hallo,

Hier mijn eerste post. Ik ben in het bezit van 2 lieve labs.
Een reutje en een teefje. Het teefje is gesteriliseerd op 6 maanden.
Het teefje is wel 6 weken ouder dan het reutje en het teefje heeft een stamboom terwijl de reu dit niet heeft. Misschien daardoor ook wel het gewichtsverschil doordat het teefje gesteriliseerd is en een showlijn is en dan ook nog 6 weken ouder dan het reutje. Maar het teefje weegt dus nu bijna 35kg. Ze ziet er wel goed uit en is niet echt veel te dik maar het reutje komt weinig bij en weegt dus nu nog maar 30.5kg terwijl hij al een jaar is. En als je naar hem kijkt dan denk je van waar is die 30.5kg dan .. Het lijkt juist of hij maar 8 maand ofzo is.. Verandert dit nog fel of blijft hij er zo puppy uitzien? Want ik kan me niet inbeelden dat hij zo een mooi gezette lab wordt. Afbeelding
Afbeelding
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Kan dat hij zo hoort, als hij geen stamboom heeft zul je weinig weten van zijn ouders , die waren misschien ook wel fijn, hij is zoals hij is hè :wink:

Mexx van mij weegt 33,5 kg en is zeker uitgegroeid, die woog met een jaar ook iets van 30kg, hij is gewoon niet zo groot.

Een teefje van 35kg met 1 jaar is ook best zwaar
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Evolv
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik heb de vader en moeder wel gezien van mijn reutje en de vader was wel echt groot en gezet. Ik zal eens een foto van mijn teefje posten zodadelijk.
Evolv
Snuffelneus
Snuffelneus

Afbeelding
Afbeelding

Bij deze de fotos van nog eens mijn reu en teefje.
Evolv
Snuffelneus
Snuffelneus

Want hij is wel even groot of zelfs groter dan haar maar hij blijft gewoon smalletjes. Ik geef nu al bijna 2 maand KVV ( merken: alaska, mother's pride en NaturisBARF ) en ik geef het teefje 500-600gram en het reutje krijgt geloof het of niet 1.2-1.4Kg/dag en hij komt zo goed als niet bij..
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Reuen zijn pas uitgegroeid als ze 3 jaar zijn, dus het uitzwaren moet nog komen :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Evolv
Snuffelneus
Snuffelneus

Ja had ik ook al gelezen maar dan zal het zijn omdat mijn teefje al zo volwassen lijkt.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Dat komt me heel bekend voor en dat komt allemaal goed! :wink:
Teefjes zijn veel eerder 'af' dan een reu, bij een reu kan dat wel tot 3 à 3,5 jaar duren voor ze uitgezwaard zijn.
Dan is ook nog het teefje gesteriliseerd en dus minder onderhevig aan hormonen en een jonge ongecastreerde reu verbrandt veel energie. Ik denk dat het bij Ramses geduurd heeft tot hij ruim 5 jaar was voor hij zijn gewicht een beetje ging vasthouden en hij minder kon gaan eten dan ruim een kilo KVV per dag. Toen was hij een beetje uitgestuiterd, nog steeds energiek maar wel wat doordachter dan toen hij jong en wild was. Ik hield hem met moeite op 30,5 kg in zijn jonge jaren en nu weegt hij ongeveer 33 kg.
Bij Pontus zie ik nu eigenlijk bijna het zelfde. Hij is veel groter dan Ramses en weegt nu 33 kg maar met enige regelmaat zie ik zijn ribbetjes toch weer doorkomen ondanks dat hij vreet als een dijker (inderdaad zo'n 1400 gr KVV per dag) en moet hij een in de bijvoeding omdat hij veel energie verbrand heeft met gewoon jonge reu zijn.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Teefje lijkt mij inderdaad zeker niet te dik, maar reutje ziet er toch ook prima uit? Ik zou me er geen zorgen om maken, reuen zijn nou eenmaal wat later. En dan kan het nog dat hij uiteindelijk gewoon wat smaller is gebouwd. Bob en zijn beste vriendinnetje schelen 2 weken en tot ongeveer een jaar oud zag je bijna geen verschil. Nu is hij een reus vergeleken met haar :D

Kijk maar:
Afbeelding
Afbeelding

Bob werd ook lang gezien als teefje, maar degene die daar nu nog over twijfelt :lol:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Ze zien er prima uit hoor. De ene hond is nu eenmaal de andere niet.
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

toch kan het gebeuren dat het niet bij trekt,Roef was met een half jaar al helemaal in proportie en daarna nog nauwelijks gegroeid.
Roef weegt "maar"29 kilo en zwaarder moet hij ook niet zijn.
echt een kriel van een reu...maar met een reuze groot ego :twisted: :D

Afbeelding
hier zie je het verschil goed met Hidde,op de foto is hij nog geen 1 jaar en al veel groter dan Roef.

Afbeelding

Hidde is hier 1 jaar en Roef is 4 jaar.
het verschil in gewicht is hier 10 kilo tussen beiden,onder tussen is dat 12 kilo geworden,Hidde is nu 41 kilo.en is nu ander half.
wat Roef mist in hoogte en massa compenseerd hij RUIM!! met zijn karakter 8) :D .
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Evolv
Snuffelneus
Snuffelneus

Het zal dan allemaal wel goed komen. Ik had er alleen maar wat bang voor omdat hij echt smal blijft, hij ziet er qua bouw niet echt labrador uit. Hij is nog niet zo breed als het teefje. Maar het zal wel goed komen inderdaad als hij naar de 3 jaar gaat.
Viggo & Inge
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Viggo & Inge »

Ik heb ook een relatief kleine reu, Viggo is 3.5 jaar, ongeveer 55cm schofthoogte en woog in de zomer bij de dierenarts 27.8 kg.
Hij is echter niet fijn, ziet er mooi en gespierd uit.

[/img]
Viggo & Inge
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Viggo & Inge »

- -
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Evolv schreef:Het zal dan allemaal wel goed komen. Ik had er alleen maar wat bang voor omdat hij echt smal blijft, hij ziet er qua bouw niet echt labrador uit. Hij is nog niet zo breed als het teefje. Maar het zal wel goed komen inderdaad als hij naar de 3 jaar gaat.
Mexx was met 1jaar echt heel iel nog, hij is nu mooi gespierd en flink uitgezwaard (een puppykop heeft ie nog wel een beetje), komt wel goed en lief is hij waarschijnlijk toch of hij nu smal is of niet :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie