Wat ik me af vraag.....

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Kyra&Lola
Snuffelneus
Snuffelneus

Wat ik me af vraag.....

Ongelezen bericht door Kyra&Lola »

Vandaag is het zo dat Lola wat langer alleen is. Dat wil zeggen....vanmiddag werk ik een uur of 5 e dan komt mijn vriend thuis. Hij is dan zon 1,5 uur thuis en moet dan weer een uurtje of 3 weg. We komen dan savonds gelijk thuis.Hij gaat dan voordat ie weg gaat een flink stuk wandelen en geeft haar eten. Dat doe ik vanmorgen ook, voordat ik ga werken.
Het komt sporadisch voor maar toch maak ik me een beetje zorgen.
Lola kan altijd prima alleen blijven, maakt niks kapot en blaft niet.

Wat ik me dan af vraag is of ze weet dat ze 2x alleen moet blijven en of ze het tijdsbesef heeft dat ze wat langer alleen is.
Waarschijnlijk slaapt ze dat doet ze nl ook tussen de wandelingen door als ik thuis ben.

Graag jullie mening of tips!
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik denk dat het helemaal goed komt hoor :)
zeker omdat je vriend haar nog even een goede wandeling geeft.
en een hond heeft niet zo`n tijdsbesef als mensen.
Er zijn op het forum meer mensen die hun hond tussen de middag even uitlaten en dan weer naar hun werk gaan,ook dat zijn happy hondjes :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Kyra&Lola
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Kyra&Lola »

Bedankt! Ik denk op zich ook dat het moet kunnen,maar merk dat ik het soms moeilijk vind om haar alleen te laten en dat voelt ze natuurlijk ook.
Er zijn nog steeds geen gekke dingen gebeurd en heb geen klachten vd buren dus dat zit wel goed :)
Maar het is meer mn eigen gevoel erbij. Vooral ik ik meerdere keren op een dag weg moetOokal is t dan maar even.
Dat heeft tijd nodig. In het verleden had ik ook n hondje en toen heb ik veel verwijten gehad dat het allemaal niet goed was. Dus dat zal moeten slijten!
Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lucky »

Waarschijnlijk slaapt ze die uren. Als het echt te lang is, dan denk ik dat ze wel gaat blaffen/piepen. Maar ik herken het gevoel, je voelt je al schuldig en dan kijkt ze je waarschijnlijk ook nog met zo'n zielige blik aan als je weg gaat :( Dan voel je je nog schuldiger... :oops:

Groetjes Marion
Peetje160871
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Peetje160871 »

Ik kan dat ook heel sterk hebben.....dan heb ik het gevoel dat Lion denkt van "gaat ze nu weer weg :confused: ". En het is soms wel vier keer op mn vrije dag (probeer dT wel te vermijden) dat ik hem dan even alleen laat (boodschappen halen, ff langs huisarts, rapportgesprekje, kind naar trainen brengen).maar t voelt rot. Toch ligt ie meestal rustig te slapen of te dommelen in zn bench of ik nou tien min of een uur weg ben. Volgens mij hebben ze gewoon het vertrouwen dat je terugkomt en alleen dát is belangrijk voor ze...denk ik hoor! :)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ja het is vaak je eigen gevoel denk ik.
Ik vind het ook nooit leuk om Flits alleen te laten, maar opzich heeft hij niks te klagen en kan hij ook prima alleen zijn.
Ik zorg er alleen wel voor dat ie van te voren flink is uitgelaten zodat hij zich niet hoeft te vervelen maar gewoon lekker zal slapen.
Flits mag bij ons ook gewoon naar boven om op mijn kamer te slapen. Vaak als ik thuis kom na aantal uren weggeweest te zijn, dan moet ie nog van boven komen als ik al binnen ben.
Maar dat vind ik wel fijn om te weten, dat ie nog lekker aan het slapen was toen ik binnen kwam.
Het went wel wat meer vind ik als je je hondje geregeld eens een paar uur alleen moet laten.
Dus komt wel goed!
Zolang je er veel/genoeg mee doet in de tijd dat je thuis bent, dan kan een hond prima overdag meerdere uren alleen thuis zijn.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Soms moet je de honden wel alleen thuis laten We moeten werken (ik werk halve dagen) maar gaan ook wel eens naar het theater, bioscoop, uit eten of op bezoek en dan kunnen ze ook niet altijd mee.

Gelukkig zijn Yarra en Spirit meestal samen thuis maar er moet ook wel eens een hond even alleen thuis blijven. Dat vinden ze echt niet leuk als de ene hond wel mee mag en de andere niet.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Ik denk dat Lola niks tekort komt hoor. Ik herken het ook dat schuldig voelen. Op de dagen dat we allebei werken is Lars tussen de middag thuis. Dan is Castro 's ochtends 3 uurtjes alleen. Dan een flinke wandeling en is hij 's middags ook max. 3 uurtjes alleen. Afgelopen week was ik de hele week thuis, dan hou ik dezelfde wandeltijden aan. Castro ligt na het wandelen dan heerlijk te ronken, dus dat doet ie dan ook als we niet thuis zijn. Lola zal hetzelfde doen, die ligt ook vast gewoon lekker te slapen.
Plaats reactie