Puberstreken?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Lunisy
Snuffelneus
Snuffelneus

Puberstreken?

Ongelezen bericht door Lunisy »

Naast wat ervaringen gevraagd, hoor ik ook graag van jullie puberlabrador streken :)

Onze vent van 8 maanden blaft s'nachts onregelmatig als hij in de bench zit, dit deed hij voorheen absoluut niet. Wij negeren het, en proberen ons voor te houden dat dit echt een fase is. Wat zijn jullie ervaringen? Hij valt altijd in slaap en overdag doet hij dit niet.

Ook kauwt hij alles kapot wat hij aan speeltjes heeft, ook trek touw is zo stuk en tennisballen leven hier voor 1 minuutje voor ze in stukjes gaan. Hij houdt van kauwen. Doen jullie honden dit ook en valt het kapot bijten van alles af te leren?

Onze lab is een herplaatser, hij woont nog maar een maand bij ons.
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Puberstreken?

Ongelezen bericht door Fleures »

Oh ja, kapot bijten is inderdaad een grote hobby. Nieuw speelgoed repareer ik zo'n 4 keer in de eerste 2 dagen zodat het daarna zoveel dichtgenaaid is dat het haast niet meer stuk kan. Maika is nu een jaar, en het kapot bijten is voor mijn gevoel wel echt wat minder geworden, en veel selectiever (rubber en knuffels) dan voorheen (ALLES). Ze heeft een keer een flink stuk tennisbal opgegeten en sindsdien geef ik die alleen om mee te spelen, daarna berg is ze weer op. Ik heb zelf altijd liever dat ze haar speelgoed kapot maakt dan onze kussens of schoenen oid, dus persoonlijk vind ik het niet zo erg. Misschien kun je eens een flink bot kopen waar ze wat langer mee doen? Wat betreft het blaffen, misschien is het gewoon waaksheid? Hoort hij buiten iets of ziet hij iets voor het raam langs lopen? Maika blaft alleen af en toe tijdens het spelen en buiten als ze een of andere rare snuiter met donkere kleren in een donker hoekje ziet staan. Toen we net hier kwamen wonen en ze de eerste keren het balkon op ging blafte ze nog wel eens naar mensen die beneden langskwamen, maar hier volgde altijd meteen een ferme "NEE!" op, en na een paar dagen deed ze het niet meer. Succes!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

mmmm ben geloof ik bang dat ik 1 van de weinigen ben die volop nee kan zeggen :)
Wel merken we dat de lessen op de hondenschool vooral een feestje is en vooral ook niet je best doen :)
Ook merk ik dat 1 dag geen lange wandeling maken 1 dag niet geleefd is volgens Indra :) Blijft Pepper gewoon d'r zelf daar zet Indra de boel op de kop en moet ik haar dan echt bezig houden :)
Ook merk ik dat ze een dametje wordt en dat bepaalde reutjes interesse krijgen (afwachten wanneer ze loops wordt want de rode lijn wordt over het algemeen pas met 1,5 jaar loops).
De bench zit Indra al niet meer in dus ook daar kan ik niet over meepraten.

Dus kortom als ik voldoe aan haar trekken, gewoon mij lekker aan haar uitlaatrondes dan heb ik een schoolvoorbeeldje hier in huis waarvan ik zeer weinig merk van de pubertijd :)
Bestaat de pubertijd?
Naar mijn idee als je met name vanaf het begin consequent bent, tegemoet komt aan de beweging die ze moeten hebben, tegemoet komt aan hun kauwbehoefte (barf, echte kluif) hoef je niets te merken van het puberen.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Laura
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Laura »

Hier blijven er ook maar weinig speeltjes heel. Ik adviseer nylabones (je hebt hier ook namaakmerken van) of een stuk hertengewei... dat krijgen deze grote slopers hier iig niet stuk! EN het is geschikt voor honden met voedselallergie! Daarnaast vliegen er hier een hele hoop flostouwen doorheen (heb een voorraad van 10 stuks liggen op dit moment, buiten de 3 die nu al "in gebruik" zijn :oops: ). En er worden hier altijd KONGS (extreme) uitgedeeld als ik weg ga.

Wat betreft het blaffen 's nachts: is hij gecastreerd? Anders kunnen het de hormonen zijn! Heeft er de leeftijd iig voor.
Verder zou ik even goed nadenken of de bench op een geschikte plek staat: niet te licht, niet op de tocht etc.
En is hij goed uit geweest voor de nacht? En dan bedoel ik meer of hij zijn energie goed kwijt is? Zeker op deze leeftijd "stuiteren" labradors heel heel heel hard! Dus veel beweging en uitdaging (hersenwerk) nodig!
Wat ik overdag wel eens deed als er in de bench geblaft werd (gebeurde bij mij niet 's nachts), zonder dat hij me zag of hoorde iets tegen de bench gooien (liefst iets wat van ijzer is en dus veel geluid maakt tegen het ijzer van de bench). Dan schrikken ze zonder dat ze de link leggen met jou.

Ik weet niet of je er iets mee kunt, maar Succes!
:bruinkopje: Guus 30-07-2010
:zwartkopje: Moos 07-12-2012
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Bij Blaz merk ik weinig. Alleen dat op hondenschool het gras leuker is dan oefeningen uitvoeren. Waarom je moeite doen voor een brokje, als je zo kan vinden tussen het gras :lol: En hij is op hondenschool altijd een beetje doof.

We hebben hem al een paar maand niet meer in de bench. Zolang we maar zorgen dat er niks op de kleine tafel ligt gaat het goed. Hij blijft ook van zijn eigen kussen af. Waar de kat 's nachts altijd op ligt. En hij ligt in de keuken. Of hij ligt bij mijn voeteneind op bed :verliefd1: Dit doe ik niet altijd, want ik pas regelmatig 's nachts op de hond van mijn moeder. Dus dan slaap ik niet thuis.

Hij wil 's nachts weleens aanslaan. Maar dan staan alle haren ook bijna recht omhoog en loopt hij ook te grommen als een idioot. Dus dan laten we hem even in de achtertuin. Loopt hij een rondje en dan is het ook weer prima. Maar dit deed hij al voor zijn puber periode. Hij is sowieso heel waaks. Hij durft zich best te laten horen, als hij iemand niet vertrouwd.

Ik laat die van mij 3 x daags een uur uit (hij is bijna 10 maand) en 's avonds nog een halfuur. En trainen meerdere keren op een dag. Van commando tot hersenwerk. Maar hij stuitert alsnog rond dan :lol: Kan ik iig zeggen dat ik mijn best doe om moe te krijgen voor de nacht.
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Die van ons is ook een herplaatser.. en ja volgens zij had zeker de puberteit...ze blafte niet maar piepte..... wij hebben genegeerd en t ging daaardoor vanzelf over. Het slopen van speeltjes is ook herkenbaar voor ons... we hebben t speelgoed en de botten aangepast en ze kreeg bijvoorbeeld alleen n tennisbal als we samen speelden. Daarna klaar en wegleggen..... en tuurlijk veeeeeeel bewegen.... t werd in de loop v d tijd steeds minder.... dus ook steeds minder in de bench maar vrijheid als we weg waren..... nu is ze 3 en houdt zich aan de regels.... ze laat zijn mijn dochters playmobiel op de grond met rust...

Een maand is ook nog wel wat kort om helemaal aan elkaar gewend te zijn....t komt vast goed...
Gr carlijn
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Die van ons is nu 1 jaar en 4 maanden. Ze is een stuk rustiger geworden, bijt niet meer alles kapot en ook haar speeltjes gaan ineens een heel stuk langer mee. Wij hadden inderdaad ook de flostouwen in voorraad in huis liggen. Is niet meer nodig. Zijn nu bezig met 'uit de bench zijn'. Op de hondentraining is het 1 groot feest maar wonder boven wonder doet ze dan ineens het laatste half uur alles mee uit het boekje. De bananen vallen wat vaker uit de oren zeggen wij dan. Typisch labrador? Elke dag wordt er 1 hele lange wandeling gemaakt van anderhalf tot 2 uur en dan dus ook waar ze los kan en 3 wandelingen van ongeveer een half uur. Op het balkon blaffen was binnen de kortste keren afgelopen door consequent 'nee' te zeggen en haar 5 minuten naar binnen te halen. Ze blaft verder wel eens als er mensen te dicht voor het raam staan of blijven staan, alleen maar fijn. Jouw hond is nog maar kort bij jullie, hij zal ook nog moeten wennen aan jullie én is een fijne puber.
Rianne
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Rianne »

Hmmm... Nestor is nu 1,5 jaar oud en zal onderhand wel in de puberteit zijn. Dat hoop ik tenminste, want ik merk er niet veel van haha. Heeft geen bananen in z'n oren en heeft nauwelijks last van z'n hormonen. Het puppy onstuimige gaat er nu ook langzaam uit. Er is wel een fase geweest (2 maanden tot 6 maanden oud) dat hij erg vervelend was, alles wat hij voor z'n neus kreeg moest gesloopt worden of werd van de tafel gegrist. Met uitzondering van hondenspeelgoed, want die liet hij links liggen :oops: Nu is het echt een super lieve hond en we genieten elke dag van hem. Wat betreft lopen.. dit is 's morgens 1 uurtje, soms 1,5 uur. Daar kan Nestor de hele dag op teren. Eergisteren lag hij ook 3 uur te pitten in de bench na een wandeling van 1,5 uur. Toen heb ik hem er maar uit gehaald anders zou hij de hele middag doorslapen! :D

Zou je het blaffen van je hond kunnen omschrijven? Hoog of laag? Ik heb wel eens een logeerhondje gehad (8 maanden oud) die blafte ook 's nachts toen we naar bed gingen. Dit was een hoge aandachts blaf en hield op na ongeveer 5 minuten. We hebben het gewoon genegeerd.
Plaats reactie