rijst en kip ivm diarree

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 14/09/15 10:59

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer na een roerige tijd met onze Max. Hij is nu bijna 6 maanden en heb al wel wat weg haha
Toevallig van de week nog bij de dierenarts geweest om een röntgenfoto te laten maken van zijn schouder want hij loopt al een tijdje mank na een flinke smak tijdens het spelen. Blijkt dus toch met schoudergewricht iets te zijn qua doorbloeding door de smak. Antibiotica en ontsteking remmer gekregen en hopen dat het na een maandje over is.
Maar daar open ik deze topic natuurlijk niet over zoals al in de titel staat .
Wij wonen aan water en daar zitten vaak eenden ganzen en zwanen. Zoals jullie vast al kunnen raden heeft max de ontlasting te pakken gehad en is nu flink aan de diarree. Tenminste ik hoop dat het daarvan is.
Ik doe mijn best om het hem niet te laten eten maar soms kan je het niet voor zijn.
Nu ben ik al netjes kip aan het koken om hem te geven maar mijn vraag is Hoe kan ik dan het beste aanpakken?
Gewoon zijn normale maaltijd helemaal weghalen en dan vervangen door kip en rijst of gewoon door zijn maaltijd wat kip en rijst doen?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor Romke » 14/09/15 11:09

Ik ben er niet zo'n voorstander van.
Je weet waardoor de diarree komt, hij heeft gewoon gevreten. Is verder niet ziek of wat dan ook. En de darmen moeten weer wennen aan nieuw voedsel wat ook irritatie kan geven

Zou gewoon doorvoeren, en wat je al zegt proberen te voorkomen dat hij het doet. Je zou wat okugest kunnen geven, te halen bij de drogist

Wil je het wel perse geven, dan geef je het in plaats van het gewone voer

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 14/09/15 11:18

Okido Dank je wel. Hij krijgt wel vaker wat kip door zijn eten dus dan doe ik dat nu ook gewoon met zijn gewone voer en dan laat ik de rijst achterwege. Top!

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor kristies » 14/09/15 21:49

Ben ook niet zo`n voorstander van ander eten..
Heeft het niet met de antibiotica kuur te maken die hij onlangs gehad heeft ? Hier was dat standaard diarree tijdens en na.. je zou kunnen overwegen pro-biotica te geven.
Verder even afwachten of het niet gewoon na een dag ofzo weer over is. Zorgen dat hij goed drinkt desnoods wat extra water door de brokken.

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 14/09/15 22:44

Ja zou kunnen maar hij heeft er vrij vaak last van hoor. Er zit hier gewoon zoveel gevogelte en die laten jammer genoeg van alles achter.
Ik kijk het gewoon even aan. Hij blijft goed eten en drinken dus misschien valt het allemaal wel mee. Ik moet er nu al 2 nachten uit omdat hij dan zondig moet dus maar hopen dat ik deze nacht gewoondoor kan slapen

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor Romke » 15/09/15 08:28

Ik zou wel kijken of je hiermee kan gaan trainen, als hij zo gevoelig op de darmen is, is dat ook voor de toekomst wel heel onhandig.
Als het voor de AB ook al was, dan zal dat niet de hoofdoorzaak zijn, maar kan het wel verergeren.

Weet je zeker dat het door het vreten komt?
Dat er geen giardia bijvoorbeeld speelt?

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 15/09/15 08:41

Ik train me rot en het ging ook echt hartstikke goed maar aangezien ik nu een puber in huis heb of in ieder geval een beginnende puber denkt hij bij zichzelf : Vrouwtje bekijkt het maar....
Vanmorgen was de ontlasting alweer wat dikker dus komt goed.
Hij loopt vandaag alleen erg mank maar dat zal zijn omdat de da er flink aan heeft getrokken en geduwd. Hoop wel dat dat snel een beetje beter wordt met de AB

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 15/09/15 09:58

Ik geef bij diarree altijd gewoon wat Norit tabletjes .En dat poep vreten daar zou ik echt bovenop zitten! Hier kijken ze al achterom als er een paardedrol ligt op de weg. :twisted:
Dat heb ik bij Co als pup al aangeleerd door een hand vol eikels in mn zak .Elke keer als ie paardepoep wilde eten ketste er er eikel op zn kont.Dat was gauw klaar dus ,poep eten doet auw!

Kyra is ook een allesvreter en woont hier pas 1 jaar maar ook die heb ik het zo afgeleerd.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: rijst en kip ivm diarree

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 15/09/15 11:09

het lijken ook wel periodes te zijn dat hij het doet hoor. Maar nu zit hij er weer middenin ;-)
Ik blijf er gewoon bovenop zitten en corrigeren.

Straks maar even kijken hoe de ontlasting is en anders van de week even alles laten checken idd ivm gardia.


Terug naar “Voeding”