diarree

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

diarree

Ongelezen berichtdoor NH83 » 19/07/16 13:37

Sinds zaterdag middag is onze Balou aan de diarree. Zaterdag en Zondagnacht hele bench en zichzelf onder gepoept. (we hadden babyfoon bij hem gezet en nog waren we te laat :-( )

Maar nu komt het gekke; Zondag overdag niets meer aan de hand. beetje "plakpoep" (sorry voor de details), maar geen waterdunne ontlasting meer.
Gisternacht weer hele bench vol. Overdag weer niets aan de hand en afgelopen nacht 2 keer met spoed naar buiten.
Hij eet verder super! (maargoed, natuurlijk wel een labje :-) )
Vanmorgen bij de DA geweest. Deze vermoedt een darminfectie. Heeft antibiotica en diarree remmers mee gegeven.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Met name de diarree in de nacht en overdag lijkt alles prima?
BALOU

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: diarree

Ongelezen berichtdoor Stephan » 19/07/16 14:49

Een week eerder hadden wij ongeveer hetzelfde meegemaakt, we werden wakker in de ochtend en Diesel had ook erg last van diarree gehad in ze bench. Hij had volgens mij nog geprobeerd om het zover mogelijk aan de rand te doen, maar hierdoor hadden we ook een vieze muur :?
Toen de eerste uitlaat ronde had hij gelijk waterdunne diarree, voor de zekerheid hebben we toen zijn ontbijt over 2-3 porties verdeeld.

Uit ervaring weet ik dat het bij Diesel meestal 2 dagen duurt met "normale" diarree voordat het weer normaal is, dus in dit geval ging ik uit voorzorg maar heel vaak Diesel uitlaten. Heel de dag niks gedaan en 's nachts deuren open laten staan voor de zekerheid, gelukkig bij de eerste uitlaat ronde de dag erna was alles weer zoals normaal :D

Ik denk dat door de diarree heel de spijsvertering systeem leeg is en dan het overdag dan weer opgang moet komen en dat het daardoor vrij normaal is overdag, en in ons geval had hij er daarna geen last meer van en was alles weer normaal.

Over het gebruik van medicijnen heb ik geen ervaring, dat is gelukkig nog nooit nodig geweest :)
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: diarree

Ongelezen berichtdoor Milou » 08/08/16 16:51

Hoe gaat het nu met Balou? En er nog achter gekomen wat het was?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Re: diarree

Ongelezen berichtdoor NH83 » 14/08/16 23:38

Gaat stuk beter met Balou! Hij heeft AB gehad. Maar we hebben hem ook een tijdje vuile pens en vers vlees gegeven. Nu krijgt hij brokken van Farm Food en daar doet hij het veel beter op!
BALOU

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: diarree

Ongelezen berichtdoor Milou » 28/08/16 15:14

Wat fijn, houden zo. :D
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Gezondheid”