Conditie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
TessEnDiesel

Conditie

Ongelezen berichtdoor TessEnDiesel » 18/07/19 15:39

Mijn labrador is in juni 2 jaar geworden maar we maken ons een beetje zorgen over zijn conditie. Na 20 minuten wandelen (in een rustig tempo en met continu stoppen omdat hij wilt snuffelen) sjokt hij een beetje achter je aan en lijkt het alsof hij erg moe is. Ik loop wel eens langer dan 30 minuten met hem en ik zou ook graag wat meer willen bewegen met hem maar ik weet niet of dit verstandig is. Hij is al een keer geopereerd aan zijn poten maar is hier volledig van hersteld, dit is ook al een tijd geleden. Ik vraag me af of dit normaal is en wat ik hieraan kan doen?

Groetjes!

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Conditie

Ongelezen berichtdoor Romke » 18/07/19 18:30

Nee, dit is voor een 2-jarige labrador geen normaal gedrag
Heeft hij er ook last van als het een langere periode kouder is?
Het weer is nu erg wisselend waar veel honden wel last van hebben wat slomer kunnen zijn
Gedraagt hij zich in nieuw gebied hetzelfde of is hij dan enthousiaster?

Ik zou beginnen met een check laten doen bij de dierenarts
Operatie aan de poten veroorzaakt ook artrose, het kan zijn dat hij daar last van heeft
En hij kan natuurlijk wat anders onder de leden hebben

Als er geen medische oorzaak is kan je, in overleg met de da, eens gaan werken aan de conditie
Het is bij honden wel net als bij mensen, als je ze elke dag niet meer dan 20 minuten geeft, zijn ze het ook niet gewend bouwen ze geen bespiering en conditie op
Bij mij in de buurt is ook een labrador die een rondje mee hobbelt, beetje snuffelt en weer naar binnen gaat. Simpelweg omdat hij nooit meer krijgt, heeft zich daarbij neergelegd

TessEnDiesel

Re: Conditie

Ongelezen berichtdoor TessEnDiesel » 19/07/19 11:33

Bedankt voor je reactie,
Nee dan heeft hij er geen last van. Hij gedraagt zich vooral enthousiaster als hij los mag lopen, dan rent hij alle kanten op. Maar als we bijvoorbeeld in de tuin spelen en we rennen rondjes dan is hij na 10 minuten helemaal uitgeteld en geeft hij aan dat hij niet meer wilt (dit doet hij door te gaan liggen)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Conditie

Ongelezen berichtdoor Romke » 19/07/19 15:35

In de tuin rondjes rennen is toch ook super saai, geef hem groot gelijk dat hij dan gaat liggen
Ik zou me pas zorgen gaan maken als hij geen gewone wandelingen meer trekt

TessEnDiesel

Re: Conditie

Ongelezen berichtdoor TessEnDiesel » 21/07/19 21:22

We rennen dan achter hem aan als hij een bal heeft, wij proberen de bal dan af te pakken en spelen met hem dus saai is het niet en hij heeft er veel plezier in.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Conditie

Ongelezen berichtdoor Romke » 22/07/19 11:31

Ik snap het niet zo goed
Je hebt een hond die aan de poten is geopereerd en laat hem met een bal rondjes rennen door de tuin
Dat is mega belastende beweging voor de poten, wat voor geen enkele geopereerde hond goed is ook al lijkt deze volledig genezen
Ga lekker met hem naar het bos, maak een mooie wandeling en voorkom piek belasting
Bouw dit steeds verder uit en de conditie zal volgen
Mits de da een medische oorzaak vermoed


Terug naar “Gezondheid”