Agressie op show

Plaats hier alles over hondenshows.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Lupos schreef:
Dutchlab´s schreef: Ik blijf bij me argument het ligt aan de manier van opvoeden.
Op zich vind ik dat een heel aannemelijk argument, maar -en dat antwoord heb ik nog nergens gezien-, waarom kon men dan wel een jaar of 10 geleden probleemloos op Bennekom rondlopen en zijn er nu zoveel bijtincidenten geweest? Komt dat omdat men 10 jaar geleden wel een hond kon opvoeden en nu niet meer? Want dat zou dan de verklaring zijn: opvoeding tov "vroeger". Waar is dan die verandering opgetreden van opvoeding? Waar zit m dat in? Waarom was dat vroeger wel en nu niet meer? Hondenscholen te over, training ook, jachttraining is in de afgelopen jaren nog nooit zo populair geweest als nu bij de huishonden-eigenaar...
Het zet bij mij heel veel vraagtekens neer. En nee, dat is geen verwijt, maar een oprechte vraagstelling :wink:
Ik denk maar dat ben ik dat het aan de manier van opvoeden is, doordat men nu allemaal op de positieve manier van trainen bezig is.
Kijk eens naar de natuur, als een pup wat fout doet word deze gecorrigeerd door een oudere hond, en kan je vertellen dat gaat niet zachtjes.
1 bijt in de neus en de pup weet het.
Zoals ik hier mijn eigen honden zie ( nogmaals ik wil niemand afvallen) als die elkaar corrigeren gaat het niet zacht zinnig, en een hond kan een hond 10 x beter opvoeden dan een mens.
Kijk nu naar allerlei nieuwe trainings methodes......positief clickeren en ga zo maar door.
Nu is de nieuwe techniek van Ceasar Milan een daverend succes, maar niemand gebruikt dat hier nog.
En dat is net zoals honden in een roedel doen.
Want als je dat gebruikt ben je hard voor je honden omdat je ze in de zij een stootje geeft.
Ik zelf ben fanatiek trainings methode Ceasar Milan, en ja ook ik corrigeer mijn honden wel eens met een zijprik met mijn voet.
Maar het werkt wel en echt hard nee, maar je haalt ze uit hun consentratie, het kssssttt wat ik erbij zeg brengt hun van hun gedachte.
Ik wandel en kan je de foto's laten zien, gewoon met 10 honden aan de lijn, en niks trekt niks gebeurt en we wandelen alleen, ze mogen niet los.
Los gaan ze maar in de tuin of 4 aan 4 langs de sloot en op het fietspad aan de overkant bij ons huis.
Ik maak ze geestelijk moe doordat ze mij in de gaten moeten houden.
en er wordt absoluut niet getrokken.
De roedelleider ben ik, en wat ze los in mijn tuin doen, moeten hun weten.
Trekken tolleer ik niet wil namelijk mijn armen langer dan vandaag nog houden.
Ik ben gek met mijn honden maar ze moeten wel luisteren.
Stout zijn hoort er ook bij hoor absoluut maar trainen zoals Ceasar Milan, of Robin Urk doet waar ik train, is super leren lezen van je hond, maar ook de fout die ze ingaan gelijk afstraffen maar dan in hun eigen taal.
Maar nu hebben we het over trainen, en ik kan alleen niet dit giga probleem aanpakken.
Maar ook ik heb geleerd dat de hond geen kind is het blijft ten alle tijden een hond.
Die opgevoed moet worden.
En kan je verzekeren sinds wij dit nu doen 2 jaar al bijna is er een wereld voor ons open gegaan.
Maar nogmaals dit wil absoluut niet zeggen dat mijn honden geen kattenkwaad uithalen zeer zeker wel....net nog de tomaten plant, maar kom op zeg dat hoort er nu eenmaal bij.
Maar als ik wil dat ze luisteren, moeten ze luisteren en bepaal ik wat ze wel en niet mogen doen.

En ben het helemaal wel met Hanneke eens, loopse teven moeten ook gewoon mee naar trainen en naar shows, want als je wandeld of op een show bent kun je niet altijd de loopse teven de schuld geven, want een reu behoord ten alle tijden te luisteren maar dat moet wel getraind worden doe je dat niet tja dan creer je problemen.
Zo ook een teef natuurlijk.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dutchlab´s schreef:
Ik denk maar dat ben ik dat het aan de manier van opvoeden is, doordat men nu allemaal op de positieve manier van trainen bezig is.
Kijk eens naar de natuur, als een pup wat fout doet word deze gecorrigeerd door een oudere hond, en kan je vertellen dat gaat niet zachtjes.

Ik zelf ben fanatiek trainings methode Ceasar Milan, en ja ook ik corrigeer mijn honden wel eens met een zijprik met mijn voet.
Maar het werkt wel en echt hard nee, maar je haalt ze uit hun consentratie, het kssssttt wat ik erbij zeg brengt hun van hun gedachte.
Ik heb even twee stukjes uit jouw post gehaald.
Ten eerste denk ik dat er met een positieve manier van trainen niets mis is, je zult er alleen wat meer tijd en geduld in moeten stoppen dan op bv de Cesar manier van trainen, maar je houdt wel een open en blije hond.
En dat is precies wat ik mis als ik op tv naar de heer Cesar kijk, want daar zie ik dus vaak geen blije en open hond.
Zijprik met de voet kun je ook vertalen als een schop in hun flank(dit hoeft niet), het is maar net hoe je het gebruikt natuurlijk.
Maar of dit de juiste manier van opvoeden is voor een zachtaardige hond als de labrador durf ik wel te betwijfelen.
Even geheel of topic, maar ik kan mij in deze trainigsmethode absoluut niet vinden, met mijn balletje kom ik ook waar ik zijn wil met mijn hond, en dit op een voor ons beiden heel aangename manier.
Ik denk trouwens ook niet dat wij ons kunnen verbeelden dat we op een hondse manier kunnen corrigeren, want door de lichaamstaal wordt zoveel meer gezegd dan de grauw of snauw die wij waarnemen :wink:
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Roos schreef:
Dutchlab´s schreef:

Ten eerste denk ik dat er met een positieve manier van trainen niets mis is, je zult er alleen wat meer tijd en geduld in moeten stoppen dan op bv de Cesar manier van trainen, maar je houdt wel een open en blije hond.
En dat is precies wat ik mis als ik op tv naar de heer Cesar kijk, want daar zie ik dus vaak geen blije en open hond.
Zijprik met de voet kun je ook vertalen als een schop in hun flank(dit hoeft niet), het is maar net hoe je het gebruikt natuurlijk.
Maar of dit de juiste manier van opvoeden is voor een zachtaardige hond als de labrador durf ik wel te betwijfelen.
Even geheel of topic, maar ik kan mij in deze trainigsmethode absoluut niet vinden, met mijn balletje kom ik ook waar ik zijn wil met mijn hond, en dit op een voor ons beiden heel aangename manier.
Ik denk trouwens ook niet dat wij ons kunnen verbeelden dat we op een hondse manier kunnen corrigeren, want door de lichaamstaal wordt zoveel meer gezegd dan de grauw of snauw die wij waarnemen :wink:
Ieder heeft een andere kijk erop, ik zie hier trouwens nu 10 vrolijke staarten 10 kwispel konten.
Je ziet op tv alleen maar probleem honden en die heb ikke niet.
Maar we hadden het over agressie, en zie je bij de 30 honden die ceasar heeft agressie....nee.
En ieder pakt uit een training waar die denkt dat die een fijne hond aan krijgt.
Ik doe dat met Ceasar Milan, en een schop zie je verkeerd je duwt de hond uit zijn houding.
Maar wat ik wel frapant vind, door heel de wereld word Ceasar als redding van sommige honden gezien, behalve hier in Nederland.....want wij denken het allemaal wel beter te weten, maar door heel de wereld staan gewoon 30 a 40 dekreuen bij elkaar no problemo, behalve hier in Nederland kan dat niet.
Groetjes Saskia

Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

hmmm de trainingsmanier zal het dan toch niet helemaal aan liggen... ik heb hier een alfa van de roedel die zelden tot nooit corrigeerd, maar alleen overheerst door te kijken en het gewoon te doen. Dat is een handelswijze die ik zelf ook aanhoud en ik durf de uitdaging aan te gaan door te stellen dat als je mij midden op Bennekom zet met mijn honden, zonder riem, dat ik ze absoluut onder controle heb :wink:
Laat ik dat nu middels de clicker hebben gedaan 8)
Maar goed, dat wijkt af van het onderwerp. De tendens in trainingsmethodes is niet van de afgelopen 10 jaar, maar van de afgelopen twintig jaar en laten we wel zijn, een jaar of 5 geleden was er op Bennekom nog niet zoveel agressie te zien, maar zag je wel honden die alle kanten opvlogen met hun baas er achteraan. Ik durf voorzichtig te stellen dat dit het verschil niet zover zou kunnen maken, want dan zou er in die tijd ook al problemen moeten zijn geweest :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dutchlab´s schreef:
Roos schreef:
Dutchlab´s schreef:

Ieder heeft een andere kijk erop, ik zie hier trouwens nu 10 vrolijke staarten 10 kwispel konten.
Je ziet op tv alleen maar probleem honden en die heb ikke niet.
Maar we hadden het over agressie, en zie je bij de 30 honden die ceasar heeft agressie....nee.
En ieder pakt uit een training waar die denkt dat die een fijne hond aan krijgt.
Ik doe dat met Ceasar Milan, en een schop zie je verkeerd je duwt de hond uit zijn houding.
Maar wat ik wel frapant vind, door heel de wereld word Ceasar als redding van sommige honden gezien, behalve hier in Nederland.....want wij denken het allemaal wel beter te weten, maar door heel de wereld staan gewoon 30 a 40 dekreuen bij elkaar no problemo, behalve hier in Nederland kan dat niet.

Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat, inderdaad de redder van sommige en probleemhonden.
Ik kan mij er wel in vinden dat er honden zo grondig door mensen verziekt zijn/worden dat er geen andere oplossing meer is dan de trainingsmethoden van heer Cesar.
En agressief gedrag zou ik ook niet meer durven te vertonen hoor na een behandeling van deze meneer, dus dat heeft niets te maken met oplossen maar meer met onderdrukken in mijn beleving.
Maar om dit nu op de Labrador toe te passen vind ik weer iets geheel anders, maar goed, zoveel mensen zoveel meningen :wink:
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Lupas dan heb jij een goede alpha maar daar ging het niet over.
En 5 jaar geleden zag je tenminste heel wat honden met halti´s lopen.
Nu heb ik er welgemeend 1 gezien.
Maar ik kom met een oplossing.
Maar zoals altijd staan meestal de beste stuurlui aan de wal.
Ook een reden voor mij om lid te worden van dit grote forum.
Elke eigenaar moet zijn hond in bedwang houden, ongeacht reu of teef.
Elke hond die agressie vertoont naar een andere hond, zit aan een lijntje soms vast met een eigenaar, misschien is de eigenaar dan wel fout.
Maar hoe dan ook er is een probleem 2 jaar geleden in Assen de kleine clubmatch was er ook veel gegrom in de ring, toen was er een goede keurmeester die dat in 1 opslag kon zien, deze honden kregen een beoordeling maar kwamen zeer zeker niet achter de bordjes.
Ik heb geen gegrom meegemaakt in de openklas reuen, zag wel 5 honden uitvallen naar elkaar bij de jeugdklasse reuen, en dan krab ik mezelf echt wel even achter me oor, en bedenk jeetje mina dat is de toekomst van ons ras.
Maar ik ga der nu even mee stoppen want ik ga op stap naar een show, met hopelijk geen gegrom en agressie.
Groetjes Saskia

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Lupos schreef:
Dutchlab´s schreef: Ik blijf bij me argument het ligt aan de manier van opvoeden.
Op zich vind ik dat een heel aannemelijk argument, maar -en dat antwoord heb ik nog nergens gezien-, waarom kon men dan wel een jaar of 10 geleden probleemloos op Bennekom rondlopen en zijn er nu zoveel bijtincidenten geweest? Komt dat omdat men 10 jaar geleden wel een hond kon opvoeden en nu niet meer? Want dat zou dan de verklaring zijn: opvoeding tov "vroeger". Waar is dan die verandering opgetreden van opvoeding? Waar zit m dat in? Waarom was dat vroeger wel en nu niet meer? Hondenscholen te over, training ook, jachttraining is in de afgelopen jaren nog nooit zo populair geweest als nu bij de huishonden-eigenaar...
Het zet bij mij heel veel vraagtekens neer. En nee, dat is geen verwijt, maar een oprechte vraagstelling :wink:
Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, kan ook maar alleen afgaan op mijn gevoel. Maar voor mijn gevoel lopen er inderdaad nu veel meer ongeleide projectielen rond dan een kwart eeuw geleden. Ik heb dat hier al vaker geschreven. Ik weet van twee hondenscholen dat die dit probleem onderkennen. Waar ligt dat aan? Ik kan er wel wat theorieën op loslaten, maar dat zijn slechts mijn eigen ideeën.

a) De leefomgeving is veranderd. Nederland wordt steeds voller en drukker. Als ik in de Randstad kom, schrik ik me dood. Zoveel mensen, zo verstedelijkt, zoveel verkeer, ik word daar helemaal dol van alle drukte en lawaai en ben blij als ik weer in mijn rustige Brabantse dorp ben. Het kan niet anders dan dat zo´n verstedelijkte drukke omgeving niet alleen invloed heeft op mensen, maar ook op honden.
b) De tijdsbesteding is veranderd. We leven steeds meer in een druk-druk-druk-maatschappij. In gezinnen werken beide ouders, de kinderen hebben zelfs al volle agenda´s. In die toch al drukke gezinnen moet dan ook nog een labradorpup erbij, waar vaak niet zo veel tijd voor is. De pup brengt grote delen van de dag door in de bench, wordt vaak door de kinderen snel even uitgelaten. Het gezin gaat wel braaf met de pup naar de puppycursus en de vervolgcursus, maar daarna stopt de training wegens tijdgebrek.
c) De opvattingen over verantwoord een hond houden zijn veranderd. Een kwart eeuw geleden nam je een poes als je werkte. Een hond bij werkende mensen was not-done. De algemene opvatting was, dat er voor een hond iemand het grootste deel van de dag thuis moest zijn. Die opvatting is veranderd. Nu vindt men het heel gewoon om een hond te nemen, ook bij fulltime werkende mensen. Ik kan me herinneren dat de opkomst van de uitlaatservices en dagopvangen tot felle discussies leidden in de kynologie. Veel mensen vonden het absoluut niks, als je geen tijd had voor een hond, moest je er geen nemen. Nu is het heel normaal dat je niet altijd zelf voor je hond kan zorgen en hem naar de opvang doet.
d) De welvaart in Nederland is gestegen, waardoor steeds meer mensen luxe goederen kunnen en willen aanschaffen. Ook dure rashonden vallen daaronder. En kan je geen echte kopen (met stamboom), dan koop je er eentje via Marktplaats.
e) Internet is misschien ook nog een factor: de aanschaf is gemakkelijker geworden. In het pre-internet tijdperk van 25 jaar geleden waren mensen die een goede labrador wilden, aangewezen op de pupbemiddeling van de NLV. Je stond jaren op een wachtlijst. Nu wordt er veel meer gefokt en dat aanbod is via internet vrij gemakkelijk te vinden.

Dit zijn zo maar wat ideeën. Het komt er dus op neer dat er misschien te gemakkelijk een pup wordt aangeschaft in een niet al te ideale woon- en leefsituatie waarin eigenlijk niet genoeg tijd en aandacht voor de hond is, waar de hond niet goed aan zijn trekken komt en waarbij de eigenaren onvoldoende kennis van en inlevingsvermogen in het wezen ´hond´ hebben.

Hanneke
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

We hebben het hier over een aantal honden die zich niet konden gedragen in het bijzijn van anderen ... waar dat dan aan ligt?
Misschien opvoeding, misschien onoplettendheid, misschien de veelheid aan honden in de ring, misschien het feit dat de ringen kort bij elkaar lagen, misschien de stress van zowel baasjes als honden, misschien een combinatie van al deze factoren.
Je vindt deze uithalende honden overigens niet alleen op shows, maar ook op jachtproeven en andere evenementen waar veel honden samen komen. En evenzeer gewoon op straat ... wie van ons heeft er nu nog nooit een incident gehad tijdens een wandeling of een losloopgebied.

En ja het is jammer en erg dat er pupjes en honden daarvan het slachtoffer worden. Het is ook jammer dat mensen niet eens in staat zijn om hun excuses daarvoor aan te bieden.

Maar wat ik ontzettend mis in deze discussie is dat er totaal voorbij gegaan wordt aan het feit dat er ook honderden honden rond liepen die zich wel konden gedragen, die zij aan zij naast elkaar stonden of lagen, die lief waren voor mens en dier.
Het is echt niet de eerste keer dat een hond tijdens een show wordt gebeten ... Met eigen ogen al vaker gezien en zelf meegemaakt ... Misschien was het 10 jaar geleden even erg, maar waren er toen niet zoveel mensen actief op fora en internet ... waardoor zulke verhalen minder snel de ronde doen??

Dat wijten aan een positieve opvoeding vindt ik trouwens wel erg ver gaan.
Mijn honden worden op een positieve manier getraind, voor sommige dingen zelfs met een clicker en er is er werkelijk waar geen één bij die ook maar enige vorm van agressie vertoont.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Is het niet juist zo dat mensen tegenwoordig steeds meer aandacht besteden aan de opvoeding van hun hond (d.m.v. trainingen en verdieping) dan tig jaar geleden?

Ik ben er niet bij geweest, maar kan me zo voorstellen dat de omstandigheden wat veel kunnen zijn voor een hond :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Dutchlab´s schreef:Lupas dan heb jij een goede alpha maar daar ging het niet over.
Nou toch wel, jij stelt dat honden op een harde wijze corrigeren, ik stel dat dit helemaal niet nodig is in een evenwichtige roedel.
Daarnaast heb ik honden naar elkaar nog nooit "tsst" horen roepen en ook onaangekondigd bijten (de kneep die Cesar altijd op die manier uitlegt bij het corrigeren) is absoluut verstoord gedrag. Een gezonde hond zal altijd eerst waarschuwen middels geluid en lichaamstaal voor hij overgaat tot een daadwerkelijke correctie. Is de rangorde duidelijk, dan zal een ondergeschikte niet verder gaan dan die waarschuwing.
Ik ben het overigens wel met CM eens dat je duidelijk moet zijn naar je hond, en geen discussie moet gaan voeren (daarmee bedoel ik: trekken aan de lijn als hondje nodig naar dat ene hondje moet, want hij wil dat). Ik ben het echter oneens met zijn type aanpak: veel met onderdrukking en agressie werken. Zeker met angst agressie krijg je dan een tikkende tijdbom.
Wat ik hiermee wil zeggen is jouw stelling te ontkrachten dat de honden niet meer opgevoed zijn vanwege de "nieuwe" aanpak, waarbij wordt gekeken naar de leerprocessen van een hond.
Jouw standpunt dat de beste stuurlui hier aan wal staan betrek ik dan ook niet op mij zelf. Ik heb ervaring genoeg, een gedegen opleiding gevolgd en heel, heel erg veel bazen en honden begeleid naar een goede oplossing. :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hoe dan ook.. ik denk, als keurmeesters korte metten maken met agressief gedrag in en rond de ring, dat het zo afgelopen is. Ik bedoel maar... je hoeft je met een grommende, blaffende of uitvallende hond ook niet te vertonen op een jachtproef. Dan word je meteen gediskwalificeerd, zelfs al piept hij maar. Dat weet iedereen, dus probeer je het niet eens als je zo´n hond hebt. Er wordt in de jachthondenwereld zelfs gefokt op rustig postgedrag.
Als dit ongewenste gedrag op dezelfde manier op shows wordt afgestraft, is het zo afgelopen, daar durf ik wel iets op in te zetten :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Laboriginals schreef:Hoe dan ook.. ik denk, als keurmeesters korte metten maken met agressief gedrag in en rond de ring, dat het zo afgelopen is. Ik bedoel maar... je hoeft je met een grommende, blaffende of uitvallende hond ook niet te vertonen op een jachtproef. Dan word je meteen gediskwalificeerd, zelfs al piept hij maar. Dat weet iedereen, dus probeer je het niet eens als je zo´n hond hebt. Er wordt in de jachthondenwereld zelfs gefokt op rustig postgedrag.
Als dit ongewenste gedrag op dezelfde manier op shows wordt afgestraft, is het zo afgelopen, daar durf ik wel iets op in te zetten :)

Hanneke
en zo is het maar net :applaus:
Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Laboriginals schreef:Hoe dan ook.. ik denk, als keurmeesters korte metten maken met agressief gedrag in en rond de ring, dat het zo afgelopen is. Ik bedoel maar... je hoeft je met een grommende, blaffende of uitvallende hond ook niet te vertonen op een jachtproef. Dan word je meteen gediskwalificeerd, zelfs al piept hij maar. Dat weet iedereen, dus probeer je het niet eens als je zo´n hond hebt. Er wordt in de jachthondenwereld zelfs gefokt op rustig postgedrag.

Hanneke
Daar heb je zeker een goed punt!
Afbeelding

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ik wilde hier ook even schrijven dat de eigenaar haar excusses gemaakt heeft die ons pupje gebeten had.
Dit was wat de eigenaars graag wilde en nu is het klaar.

Verder is de ringmeester ook een belangrijk aspect.
En die heeft ten alle tijden het laatste woord.
Kijk eens naar hoe Eric Nat het doet, sta graag bij hem in de ring want nog nooit is daar in mijn mening een vechtpratij bij hem geweest.
Verder ga ik mezelf niet verdedigen over trainings methodes, ik blij erbij dat je een hond honds op moet voeden.
En zoals mij om me oren werd gesmeten dat honden in de natuur niet ksst en, heb ik ook nog nooit een clicker in de natuur gezien.
Verder hou ik zeer zeker wel van een discusie maar hier houd het op voor mij.

Gisteren op de show, is ook een hond gediskwalificeerd agressief gedrag in de ring.
En zo hoort het ook.
Verder blijf ik bij me andere standpunt, voed je hond goed op en als hem of haar niet onder bedwang heb, blijf weg, men loopt met een hond in een tuig waar je niet kan corrigeren mee, en staat te kijken let niet op zijn hond, en men laat gewoon honden snuffelen aan benches.
Allemaal in mijn ogen niet normaal gedrag om je hond te laten doen.
Dan krijg je al opgefokte honden en als ze dan de ring in moeten past boem.
Groetjes Saskia

Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

Naomie schreef: wat kan er gebeuren?
- altijd opmerkingen maken benoemen in de keurverslagen
- diskwalificeren en dan maakt het niet uit of het in de ring is of er buiten. Nummer innemen/ keurverslagen intrekken maakt me niet uit. agressie hoort niet bij de labrador.

Stel nu dat iemand erbij betrokken wordt maar niet de "pleger"is .... dan heeft deze strenge beoordeling toch tot gevolg dat iedereen beter zijn honden in de gaten houdt.

Al deze mogelijkheden zijn bekend bij de NLV, ze moeten hier alleen wel meer en meer aandacht aan gaan besteden!

Hanneke
Fijn dat je het er mee eens bent! Nu de NLV nog...

Gisteren op een show is er wel daadkracht getoond. Keurmeester had binnen en buiten de ringen alles goed in de gaten. En daar waar ze actie op kon ondernemen dat heeft ze gedaan. Labrador is gediskwalificeerd.
Afbeelding
Plaats reactie