Ik denk maar dat ben ik dat het aan de manier van opvoeden is, doordat men nu allemaal op de positieve manier van trainen bezig is.Lupos schreef:Op zich vind ik dat een heel aannemelijk argument, maar -en dat antwoord heb ik nog nergens gezien-, waarom kon men dan wel een jaar of 10 geleden probleemloos op Bennekom rondlopen en zijn er nu zoveel bijtincidenten geweest? Komt dat omdat men 10 jaar geleden wel een hond kon opvoeden en nu niet meer? Want dat zou dan de verklaring zijn: opvoeding tov "vroeger". Waar is dan die verandering opgetreden van opvoeding? Waar zit m dat in? Waarom was dat vroeger wel en nu niet meer? Hondenscholen te over, training ook, jachttraining is in de afgelopen jaren nog nooit zo populair geweest als nu bij de huishonden-eigenaar...Dutchlab´s schreef: Ik blijf bij me argument het ligt aan de manier van opvoeden.
Het zet bij mij heel veel vraagtekens neer. En nee, dat is geen verwijt, maar een oprechte vraagstelling
Kijk eens naar de natuur, als een pup wat fout doet word deze gecorrigeerd door een oudere hond, en kan je vertellen dat gaat niet zachtjes.
1 bijt in de neus en de pup weet het.
Zoals ik hier mijn eigen honden zie ( nogmaals ik wil niemand afvallen) als die elkaar corrigeren gaat het niet zacht zinnig, en een hond kan een hond 10 x beter opvoeden dan een mens.
Kijk nu naar allerlei nieuwe trainings methodes......positief clickeren en ga zo maar door.
Nu is de nieuwe techniek van Ceasar Milan een daverend succes, maar niemand gebruikt dat hier nog.
En dat is net zoals honden in een roedel doen.
Want als je dat gebruikt ben je hard voor je honden omdat je ze in de zij een stootje geeft.
Ik zelf ben fanatiek trainings methode Ceasar Milan, en ja ook ik corrigeer mijn honden wel eens met een zijprik met mijn voet.
Maar het werkt wel en echt hard nee, maar je haalt ze uit hun consentratie, het kssssttt wat ik erbij zeg brengt hun van hun gedachte.
Ik wandel en kan je de foto's laten zien, gewoon met 10 honden aan de lijn, en niks trekt niks gebeurt en we wandelen alleen, ze mogen niet los.
Los gaan ze maar in de tuin of 4 aan 4 langs de sloot en op het fietspad aan de overkant bij ons huis.
Ik maak ze geestelijk moe doordat ze mij in de gaten moeten houden.
en er wordt absoluut niet getrokken.
De roedelleider ben ik, en wat ze los in mijn tuin doen, moeten hun weten.
Trekken tolleer ik niet wil namelijk mijn armen langer dan vandaag nog houden.
Ik ben gek met mijn honden maar ze moeten wel luisteren.
Stout zijn hoort er ook bij hoor absoluut maar trainen zoals Ceasar Milan, of Robin Urk doet waar ik train, is super leren lezen van je hond, maar ook de fout die ze ingaan gelijk afstraffen maar dan in hun eigen taal.
Maar nu hebben we het over trainen, en ik kan alleen niet dit giga probleem aanpakken.
Maar ook ik heb geleerd dat de hond geen kind is het blijft ten alle tijden een hond.
Die opgevoed moet worden.
En kan je verzekeren sinds wij dit nu doen 2 jaar al bijna is er een wereld voor ons open gegaan.
Maar nogmaals dit wil absoluut niet zeggen dat mijn honden geen kattenkwaad uithalen zeer zeker wel....net nog de tomaten plant, maar kom op zeg dat hoort er nu eenmaal bij.
Maar als ik wil dat ze luisteren, moeten ze luisteren en bepaal ik wat ze wel en niet mogen doen.
En ben het helemaal wel met Hanneke eens, loopse teven moeten ook gewoon mee naar trainen en naar shows, want als je wandeld of op een show bent kun je niet altijd de loopse teven de schuld geven, want een reu behoord ten alle tijden te luisteren maar dat moet wel getraind worden doe je dat niet tja dan creer je problemen.
Zo ook een teef natuurlijk.