Wat eet je hond vandaag?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Sorry was even een beetje offtopic, maar ik zal nu even vertellen wat mevrouw vandaag allemaal op heeft:
Vanmorgen een beetje kefir met wat van mijn aardbei/banaan mengsel wat ik in de blender voor mezelf gemaakt had.
Op de markt heeft ze 3 plakken kaas gehad van de kaasboer, altijd vaste prik :D .
's Middags een beetje koudgeslingerde propolishoning (die ik zelf ook genomen heb omdat ik strontverkouden ben en last van m'n keel heb).
En net als avondmaal heeft ze paardenspiervlees-snijdsels en een wilde eendkarkas op met als toetje een gedroogd hertenoortje. :wink:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Vandaag wilde houtduifkarkas, biologische lams/rundersnijdsels incl. orgaanvlees, een restje biologische gekookte zilvervliesrijst en 2 eendagskuikens.

Liams_Mum
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Liams_Mum »

Liam heeft vandaag 880g Carnibest op verdeeld over twee maaltijden. Hij is er helemaal weg van! We gaan ook kijken of we dat met NRV kunnen combineren een paar keer per week. :)
Groetjes, Gayle & the boys
Afbeelding
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Liams_Mum schreef:Liam heeft vandaag 880g Carnibest op verdeeld over twee maaltijden. Hij is er helemaal weg van! We gaan ook kijken of we dat met NRV kunnen combineren een paar keer per week. :)
Ja moet je echt doen joh! :klasse:
Is nog stukken beter dan kvv, omdat je dan precies weet wat je je hondje geeft en ze moeten er echt mee aan de slag, ook de maag, waardoor die beter getraind wordt en o.a. de kans op maagdraaiingen verkleind wordt. :)
Maar zorg wel dat je weet wat je doet en ga niet zomaar een of ander rauw bot geven ofzo, lees je eerst goed in en stel evt. je vragen op daarvoor bestemde fora.
Heb je al eens gelezen/gekeken op bijv. http://www.voernatuurlijk.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Daar willen we je graag helpen hoor. :wink:

Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Je merkt idd dat ze van NRV veel meer voldoening krijgen dan van KVV. Op de dagen dat ze hier moeten kauwen (dus geen maaltijd met alleen spiervlees, maar een maaltijd met bot of karkas etc) liggen ze na het eten echt diep in coma. Ze snurken dan enorm en zijn compleet van de wereld. Daar kan geen wandeling tegenop :D
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Desiree schreef:Je merkt idd dat ze van NRV veel meer voldoening krijgen dan van KVV. Op de dagen dat ze hier moeten kauwen (dus geen maaltijd met alleen spiervlees, maar een maaltijd met bot of karkas etc) liggen ze na het eten echt diep in coma. Ze snurken dan enorm en zijn compleet van de wereld. Daar kan geen wandeling tegenop :D
Mooi is dat idd hè?! :wink:

Liams_Mum
Speurneus
Speurneus

Ik wil het echt heel graag proberen! Ik denk dat Liam het helemaal geweldig zou vinden. Ik moet alleen goed kijken waar ik dat moet halen en dat ik de goeie balans krijg tussen spiervlees/orgaan/bot etc etc. Ik ben zo bang dat ik het fout doe. :confused: Kan ik dat combineren met KVV. Dus misschien een paar dagen per week Carnibest en de andere dagen NRV? Ik vind het in iig heel fijn dat er hier mensen zijn die er verstand van hebben en ook op de voernatuurlijk site! :D Liam zit maar 4 dagen op KVV maar volgens mij ziet hij er beter uit en zijn ontlasting is ontzettend weinig...echt super! Dus alle advies over NRV is mooie meegenomen!
Afbeelding
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Mijn honden krijgen in principe KVV, maar af en toe krijgen ze NRV. Omdat in KVV relatief veel orgaanvlees zit, voer ik ze vooral spiervlees bij (en dan de diersoorten die ze normaal niet krijgen). Ook krijgen ze regelmatig iets om op de te kauwen. Komend weekend krijgen ze bijvoorbeeld voor het eerst runderstrot. Ben benieuwd hoe ze dat vinden.

Ook ik ben nog een beginner hoor en bestook regelmatig mensen met vragen. Gewoon doen hoor, vinden ze niet erg. Hoop ik althans :D .
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Is idd geen enkel probleem hoor om kvv met NRV te combineren (zo zijn er zovelen begonnen, ik ook o.a. :wink: ), maar het is wel net wat Desiree zegt, dat je dan eigenlijk vooral spiervlees het beste als NRV kunt geven en orgaanvlees dus idd eigenlijk achterwege laten, omdat dat naar verhouding al erg veel aanwezig is in kvv.
En houd altijd goed in je achterhoofd dat bot stoppend werkt en orgaanvlees laxerend. Teveel bot (en zeker vrij kaal bot) kan daardoor evt. voor obstipatie zorgen, pas daar dus mee op. Zorg dat je dan altijd voldoende spiervlees ernaast geeft of als je geen kvv meer zou geven, dus ook voldoende orgaanvlees. En wat extra vezels in de vorm van wat grof gemalen groenten en/of zaden/noten zouden dan ook geen kwaad kunnen.
In de Vleesvondst op het VoerNatuurlijkforum vind je overigens allerlei vlees/prooidieradresjes.
Vooral de topics in de rubrieken Hond en Rauw en Bibliotheek Rauw zijn de moeite waard om als "beginner" om het zo maar te noemen even aandachtig door te lezen. Je vindt er overigens ook diverse voorbeeldmenu's. :)

Liams_Mum
Speurneus
Speurneus

Bedankt Desiree,

Ik ga het gewoon proberen!! :klasse:
Afbeelding
fmsijtsma

Ongelezen bericht door fmsijtsma »

Complete Zijdehoender.

Hieronder tref je een kort filmpje aan. (Kan SCHOKKEND zijn!)
Afbeelding
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Lap lamspens.

Willy

Ongelezen bericht door Willy »

yari schreef:
Willy schreef::confused: Wat lees ik hier nu toch allemaal?
Sommigen eten gewoon dus met de pot mee of krijgen restjes. Dan weer kip of karkas etc. etc.

Ik hou me gewoon aan wat de fokker heeft voorgesteld.
Lara krijgt iedere dag 2 x 125 gram brokken van Eukanuba. Daar zit alles in.
Ja idd, daar zit alles in :roll: ... maar helaas weinig van wat een carnivoor daadwerkelijk gezond houdt.... :(
Een zeer groot deel van al het afval vanuit de humane consumptiemaatschappij (Procter & Gamble), waaronder o.a. een berg afvalgranen waar een carnivoor geen bal aan heeft, ranzige vetten afkomstig van restaurants e.d. en om dat alles goed te houden een lekker mengseltje van chemische kankerverwekkende conserveringsmiddelen.... 8)
En dan heb ik het nog niet eens over de dierproeven die er voor Procter & Gamble (en dus ook voor Iams en Eukanuba die onder dit megaconcern vallen).
Hier nog een recent stuk erover, waar je echt niet vrolijk van wordt :cry: :

http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=4360" onclick="window.open(this.href);return false;

Willy schreef:Op zondag krijgt ze een gekookt eitje. En verder geef ik haar wel eens wortel, appel, karnemelk, yoghurt enz. Maar dan wel gedoseerd.
En iedere dag iets lekkers, bijv. runderoor of varkensoor of een buffelkluif.

Oh ja en ze mag altijd het kuipje van de smeerkaas leeglikken wanneer dat bijna op is. Dan is het echt feest.
Met Natuurlijke Rauwe Voeding is het iedere dag feest voor ze. :wink:
Neem eens een kijkje op http://www.voernatuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en kijk ook eens hoe het anders kan dan brokken voeren. :)
:confused: Ik dat echt dat ik het allemaal goed doe. Maar ik lees steeds maar dat jullie dat anders doen. Ik ga dit weekend maar eens het een en ander uitzoeken op die websites die jullie vermelden. Ik wil daar wel wat meer van weten. Ik zal dit topic blijven volgen. Bedankt.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Kipkarkas, lamshartje en runderlever.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Lamsbout.
Plaats reactie