rimanime schreef:Ik kom er wel achter dat niet alles geschikt is voor te drogen. Zo wil het niet echt lukken met de kippennekjes. Hebben bijna 2 dagen in de droger gezeten en nog zijn ze zacht. Met name de stukjes waar wat vet aan zit. Ik heb ze nu maar per 4 ingevroren.
Hier toch regelmatig kippen nekken gedroogd en dat ging goed. Er bleef 1 randje vet aan de binnenkant zitten die ik er na t drogen vanaf sneed en dat ging prima.... Jammer dat het bij jou niet lukt.
Hier van het weekend nog hertenvliezen gedroogd en de mannen vinden dat ook een prima snack!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay schreef:Manlief was vandaag vroeg thuis en is verse vis gaan halen bij onze favo visboer op de markt waar wij elke week (als we zouden willen) zo'n 20 kilo vis "afval" kunnen ophalen van die dag... (incl hele makrelen, zalmstaarten, stukken zalm/kabeljauw en koppen van diverse vissen)
Omdat we vorige week zo weinig hadden kregen we vandaag weer een zak mee en daar zat ontzettend weer veel kabeljauw in... Radertjes gingen gelijk aan de slag want dat is leuk om te drogen
Dus de droger is gevarieerd gevuld met:
3 schalen verse kabeljauw
2 schalen rundergehakt met knoflook
En zag ergens achter in mijn vriezer nog 2 plakken rodi liggen, dus die er maar gelijk bij gemikt... Is dat ook weer op
Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet
Zou je mij aan die visboer kunnen voorstellen (als de pup er eenmaal is, en er een droogmachine is)
Al doende leert men !
En sommige drogen nog wel vis, maar ik vind spiervlees gewoon veel fijner gezien dat niet vet is en het niet brokkelt in je jaszak
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Ik droog regelmatig sprotjes, maar het duurt wel lang voor het door en door droog is. En vis drogen brengt nogal eens een bepaalde lucht met zich mee, die niet door iedereen als aangenaam word beschouwd.
Spiervlees is makkelijker te hanteren en riekt ook een stuk minder. Ik gebruik als ik vis mee neem een beloningstasje, om te voorkomen dat mn jas al te erg gaat meuren naar vis.
Jaaaaaa ik heb ook mijn droogmachine.
Er zit nu appel en banaan in dacht kan dat ding toch niet s'nachts aan laten staan maar lees dat jullie dat dus ook doen.
Heb kipfilet en gehakt uit de vriezer gehaald dus morgen aan de slag.