Pups op Marktplaats
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
ik heb 4 jaar geleden 2 honden uit Duitsland gehaald, kosten beoordeling wat de fokker betaalde was 75 euro.
het rontgenen met oogspiegelen was schrik niet 175 euro per hond.
Dus was voor mijn 2 honden 350 euro kwijt....helaas voor mij beide niet goed genoeg om mee te fokken.
Dachten slim te zijn, maar helaas alleen maar verdriet.
het rontgenen met oogspiegelen was schrik niet 175 euro per hond.
Dus was voor mijn 2 honden 350 euro kwijt....helaas voor mij beide niet goed genoeg om mee te fokken.
Dachten slim te zijn, maar helaas alleen maar verdriet.
Groetjes Saskia
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Het enigste en dan heb ik het over LCD.brigitte064 schreef:Nou ken ik wel een paar duitse collega's en weet van hun dat de kosten ook wel een tandje hoger liggen als de kosten in nederland.
Daarnaast zitten in de pupprijs wel ook de officiele heup en elleboog foto's
Als laatste, en zeker niet onbelangrijkste, zijn de kosten bij de drc hoger ( maar is het werk wat de vereniging doet ook veel beter) zijn de eisen waaraan een fokker moet voldoen hoger, net zoals de eisen waaraan een fokteef alsook dekreu.
En, en da's niet gelogeneen grijs circuit (broodfokkers zoals wij ze noemen) is er wel.....maar in geen enkele verhouding tot nederland.
Maw het begrip deutsche grundlichkeit gaathier zeker op..en als dat dan wat extra geld kost...moet dat misschien maar zo zijn
Moeten ze nu verplicht DNA profiel, en 1 van de ouder dieren EIC getest hebben HD ED en ogen, optigen en EIC kan bij laboklin en is 10 x goedkoper dan wij hier in Nederland.
DRC is hetzelfde alleen zijn hun velen malen strenger wat betreft 2 x een dekreu gebruiken, dat mag alleen als er 50 % van de nakomelingen getest zijn.
En kiezen mag niet gemist worden, maar hoeveel zou ik echt niet weten.
Het stukje wat laatst in de LCD gestaan heeft over nieuwe fokkers er zijn daar in een half jaar tijd 40 nieuwe fokkers gekomen, en dat was volgens hun de reden dat er nu zoveel pups waren.
Als ik het tenminste allemaal goed begrepen heb, stond in het vorige LCD magazine, niet van vorige week....maar mijn Duits is qua spreken wel redelijk qua lezen soms niet zo makkelijk...
Groetjes Saskia
-
Marga
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Tika Trails
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Klopt, het kost ze minder om een hond helemaal klaar te krijgen, omdat inderdaad de kosten vele malen lager zijn dan hier..... maar de regels zijn inderdaad strenger....Dutchlab´s schreef:Het enigste en dan heb ik het over LCD.brigitte064 schreef:Nou ken ik wel een paar duitse collega's en weet van hun dat de kosten ook wel een tandje hoger liggen als de kosten in nederland.
Daarnaast zitten in de pupprijs wel ook de officiele heup en elleboog foto's
Als laatste, en zeker niet onbelangrijkste, zijn de kosten bij de drc hoger ( maar is het werk wat de vereniging doet ook veel beter) zijn de eisen waaraan een fokker moet voldoen hoger, net zoals de eisen waaraan een fokteef alsook dekreu.
En, en da's niet gelogeneen grijs circuit (broodfokkers zoals wij ze noemen) is er wel.....maar in geen enkele verhouding tot nederland.
Maw het begrip deutsche grundlichkeit gaathier zeker op..en als dat dan wat extra geld kost...moet dat misschien maar zo zijn
Moeten ze nu verplicht DNA profiel, en 1 van de ouder dieren EIC getest hebben HD ED en ogen, optigen en EIC kan bij laboklin en is 10 x goedkoper dan wij hier in Nederland.
DRC is hetzelfde alleen zijn hun velen malen strenger wat betreft 2 x een dekreu gebruiken, dat mag alleen als er 50 % van de nakomelingen getest zijn.
En kiezen mag niet gemist worden, maar hoeveel zou ik echt niet weten.
Het stukje wat laatst in de LCD gestaan heeft over nieuwe fokkers er zijn daar in een half jaar tijd 40 nieuwe fokkers gekomen, en dat was volgens hun de reden dat er nu zoveel pups waren.
Als ik het tenminste allemaal goed begrepen heb, stond in het vorige LCD magazine, niet van vorige week....maar mijn Duits is qua spreken wel redelijk qua lezen soms niet zo makkelijk...
-
Tika Trails
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Het is mij de laatste shows opgevallen waar ik ben geweest, daar stond Maddox vaak al enige gele in de ring......Dutchlab´s schreef:deze mening deel ik niet ik was als enigste openklas teef op de euro dog show met een bruine.Tika Trails schreef:Deze maand heb ik een paar duitse show bezocht en je spreekt dan ook weer een de fokkers daar. Het gesprek ging vaak over de kleuren. Je ziet in mijn beleving steeds minder geel in de ring en veel zwart en chocolate.Laboriginals schreef:Onder ´goede´ fokkers is dat dus not done. Omdat de kleur alleen maar de verpakking is, daar zou het niet om moeten gaan. Net zo min als dat je prijsverschil maakt tussen een prachtig gebouwde pup met showpotentieel en een minder goed gebouwde pup uit datzelfde nest. Alleen als er echt een fout aan de pup zit, zou je prijsverschil kunnen maken, bijv. bij een enorme onder- of bovenvoorbijter of een vreselijke haakstaart of een rare miskleur of zoiets. Maar verder zijn alle pups in een nest gelijk, ze zijn van dezelfde vader en moeder en op dezelfde manier grootgebracht.
Hanneke
Ik heb daar van een aantal fokkers gehoord, dat voor een chocolate lab in duitsland door veel fokkers al 2000 tot 3000 euro wordt gevraagt!!![]()
Kon mijn oren niet geloven...... echt niet normaal!
iIn mijn ogen zie je op dit moment veel meer geel dan 2 a 3 jaar terug.
Zelfs op de labrador dag, vond ik dat er erg veel geel was, met vergelijking tot een aantal jaar terug.
Ook heb ik het idee dat bruin niet zo populiar meer is als een aantal jaar geleden.
Van mijn laatste nest was ik zelfs de zwarte eerder kwijt dan de bruine.
En de prijs ja die is in Duitsland absurt hoog, vandaar ook dat op dit moment ze met zoveel pups blijven zitten wat je kunt zien op http://www.labrador.de" onclick="window.open(this.href);return false; welpenliste.
-
DayKy
- Kleine hondenneus

Mijn zus heeft enige tijd geleden een pup gekocht, en nu de hond van mijn ouders is overleden zei mijn moeder: je zus heeft haar hond via een website en daar staan heeeeeel veel honden op. Misschien haal i daar wel een andere hond. Die mensen bezorgen de hond ook thuis en je kunt ze ook online betalen...
Ik heb eens gekeken, en het is net een soort marktplaats... Verschrikkelijk!
Link verwijderd
Ik weet gewoon zeker dat als we over een kleine anderhalf jaar een tweede lab kopen dat hij niet van MP oid af komt maar van een erkende fokker. Maar ik kan niet begrijpen dat mensen niet zien dat als er gewoon 4pagina's pups staan, dat er dan geen belletjes gaan rinkelen?!
Ok Kingston komt ook van MP, en we hebben gewoon vreselijk veel mazzel gehad met hem... Maar hoe meer ik hier kom, en hoe meer ik lees... Des te meer ik me besef dat we mazel hebben gehad en dat we in de toekomst een pup willen die goed gefokt is, ipv een broodfok of een MP pup
Ik heb eens gekeken, en het is net een soort marktplaats... Verschrikkelijk!
Link verwijderd
Ik weet gewoon zeker dat als we over een kleine anderhalf jaar een tweede lab kopen dat hij niet van MP oid af komt maar van een erkende fokker. Maar ik kan niet begrijpen dat mensen niet zien dat als er gewoon 4pagina's pups staan, dat er dan geen belletjes gaan rinkelen?!
Ok Kingston komt ook van MP, en we hebben gewoon vreselijk veel mazzel gehad met hem... Maar hoe meer ik hier kom, en hoe meer ik lees... Des te meer ik me besef dat we mazel hebben gehad en dat we in de toekomst een pup willen die goed gefokt is, ipv een broodfok of een MP pup
Don't dream your life, live your dreams!