Samen trainen?

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door De Geijsjes »

:applaus: zo te lezen hebben jullie het heel gezellig gehad!
Volgende keer als ik kan ga ik graag mee dus kom maar op met een nieuwe datum :wink:
Dan kan ik ´m vast reserveren in mijn agenda 8)
Mike ♂ (Tricky Mike v.d. Mediaan/herplaatser(08-09-1990 tot 24-12-1996))
Beagle ♂ (Grienwolder Clownesque Beagle (15-09-1994 tot 12-06-2005)
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Dat was dus een geslaagde forumjachttraing zo te lezen!! Volgende keer willen wij er ook wel bij zijn 8) Als het niveau te hoog is voor Storm dan moedige we jullie wel aan :wink:
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Ik vond het ook super om iedereen te zien!
Iz ligt lekker op mij te pitten! En de laatste 2 stukken taart staan hier nog in de koelkast :twisted: :lol:

Ik ben de volgende keer ook graag van de partij!! Vond het erg leuk! Hugo en ik gaan morgen met de vooruittips aan de slag :klasse:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

@ Hugo. Zitten er nog mooie foto's tussen??
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

riwka schreef:Dat was dus een geslaagde forumjachttraing zo te lezen!! Volgende keer willen wij er ook wel bij zijn 8) Als het niveau te hoog is voor Storm dan moedige we jullie wel aan :wink:
Ben je gek... iedereen doet een oefening op zijn eigen niveau! Je moet alleen wel zelf inschatten wat je hond aan kan want er is geen trainer die je zegt wat je moet doen. Advies vragen mag natuurlijk altijd :wink: En het is handig als je van te voren bedenkt wat je graag zou willen oefenen. Meedoen aan oefeningen die een ander inbrengt is ook leuk.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ondanks dat ik niet meegetraind heb vond ik het leuk om de honden (en baasjes) in het echt te zien!
Leuk om ieder zo op zijn eigen manier te zien trainen :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

riwka schreef:Dat was dus een geslaagde forumjachttraing zo te lezen!! Volgende keer willen wij er ook wel bij zijn 8) Als het niveau te hoog is voor Storm dan moedige we jullie wel aan :wink:
Ach Riwka, jij doet gewoon mee met Storm. Iedereen oefent wat die graag wil oefenen en je kan ook dingen afkijken van de anderen. Dat is echt leuk en ook heel ontspannen.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Riwka; er is geen niveau hoor :wink:
We gaan gewoon met zn allen op pad en per oefening kan iedereen zijn wensen doorgeven. Wat jij zelf wilt trainen kun je dan vertellen, en misschien zijn dat dan weer oefeningen waar wij helemaal niet aan zouden denken! Dan leer je weer bij en doe je ideetjes op, of je kunt diezelfde oefening ook proberen. De groep is handig om bijvoorbeeld een dummy op te gooien, iets wat je in je eentje niet kunt :wink:
Of zoals in mijn geval, wilde ik Juna trainen op concurrentie (andere honden) en dan heb ik dus honden nodig. Dus liep ik gisteren bij elke oefening waar dat mogelijk was, een stukje walk-up, of ging ik naast degene die een dummy ging halen op post staan. Zo kun jij natuurlijk ook je oefeningen doen :wink:
Ook heb ik weer bijgeleerd: er werd geopperd om vrij zoeken in het bos te doen. Dan denk ik gelijk; ai dat doe ik veel te weinig! Dus, gelijk een idee opgedaan! De oefening zoals iemand anders het dan bedacht heeft, pas ik vervolgens aan op wat ik graag wil oefenen, en dan kan ik met het idee van iemand anders weer een stapje verder in mijn eigen training :klasse:

@Hugo: Ik ben zo benieuwd: foto's?????
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Bram en ik vonden het ook helemaal top. Dus hou me zeker aanbevolen voor een volgende keer. En de foto's.... ben ik zeker ook benieuwd naar.

Leuk om weer zoveel nieuwe labradorforum members te hebben ontmoet. Zowel mét als zonder hond. :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Grappig waar een gewone oproep op uit kan draaien. Leuk om te lezen en te zien (foto's) dat het een geslaagde dag is geweest :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Hugo

Ongelezen bericht door Hugo »

Dames ik wil jullie allemaal bedanken voor deze super dag :applaus: ,ik als dummy werper heb enorm genoten van jullie en jullie honden ik zal er de volgende keer ook proberen bij te zijn met mijn Spike en tevens zal ik het fotograferen ook op me nemen.Over het fotograferen gesproken stuur mij even een PB zodat ik de cd,s met foto,s kan versturen naar jullie toe.

Gr,

Hugo & poot van Spike.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Hugo schreef:Dames ik wil jullie allemaal bedanken voor deze super dag :applaus: ,ik als dummy werper heb enorm genoten van jullie en jullie honden ik zal er de volgende keer ook proberen bij te zijn met mijn Spike en tevens zal ik het fotograferen ook op me nemen.Over het fotograferen gesproken stuur mij even een PB zodat ik de cd,s met foto,s kan versturen naar jullie toe.

Gr,

Hugo & poot van Spike.
En jij bedankt voor het dummy's gooien (en snel weer oprapen :lol: ), het maken van zulke mooie foto's en niet vergeten die lekkere taart! :applaus: Volgende keer moet Spike natuurlijk gewoon meedoen want we kunnen ook om de beurt dummy's werpen :wink:
Ik wil best mijn adres PB-en maar als je de 11de ook komt kan je het net zo goed meenemen, scheelt portokosten :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Hugo

Ongelezen bericht door Hugo »

is geen probleem,neem ik de foto,s mee op de 11e ,want.kom ook gezellig trainen
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

jippie!!! Wat leuk, ik ben benieuwd naar de kunsten van jouw en Spike :klasse:

En ik wil ook graag de foto's dan gewoon de 11e als dat mag. Laat je me even weten wat de onkosten zijn, dan neem ik dat mee :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

@Lupos,

Ik weet niet hoever de "club" leden staan met hun training.
Maar een goeie leidraad is misschien de dvd van File Exelmans (een hond is een hond).
Ook de basistraining van een retriever (File Exelmans & Heike Blieker) is een goed startpunt om het niveau te bepalen.

Verder welk commando wanneer te gebruiken.
Op het juiste moment een commando gebruiken.
Verschillende commando's voor dicht zoeken en wijd zoeken.

En ik kan zo nog wel ff doorgaan
Plaats reactie