Wow, wat heb je dat ontzettend mooi en heel erg liefdevol omschreven! Ik zit hier echt met tranen in m'n ogen, voor mij is het ook deels herkenbaar...!Lieve allemaal,
we zijn nu anderhalf week verder en weer die zaterdag meegemaakt waarin het in één keer zo slecht ging met Youri en je weet dit komt niet meer goed, dan die zondag, Moederdag, waar je 's-morgens die verschrikkelijke beslissing moet nemen omdat je hem niet nog een dag wil laten lijden. De afspraak maken bij een vervanger omdat je eigen dierenarts er niet is, Youri verteld dat we iets gingen doen wat we niet wilde gaan doen maar dat we het deden omdat we zoveel van hem houden. Hem uit huis gedragen, de tocht naar de dierenarts. Toen we daar aankwamen begonnen de klokken te luiden, ze luidden voor mijn lieve oude mannetje. Youri die kwispelend bij de dierenarts toch nog een stukje naar binnen liep, mijn altijd lieve en vrolijke bikkeltje! En dan.... afscheid nemen van het gene waar je zo vreselijk van houd. Vier keer keek hij me aan terwijl het slaapmiddel langzaam zijn werk ging doen. Ik zei hem dat hij moest gaan, moest loslaten en dat ik altijd bij hem bleef. Zo vaak had ik al met hem gepraat en alles had ik al tegen hem gezegd. Die ochtend zei ik dat tegen hem zonder tranen, ik wilde niet dat hij mij zo verdrietig zag voor de laatste keer. De dierenarts kwam terug en zei dat hij sliep maar het geluid in zijn keel van de benauwdheid ging maar door. Toen de definitieve spuit, de dierenarts kon de ader niet vinden en toen de spuit in zijn andere poot en toen hoorde je langzaam dat vreselijke geluid minder worden en kwam de rust. Maar met die rust was er ook een einde gekomen aan een lang en gelukkig leven van en met mijn lieve oude mannetje. Wat een geweldige hond hebben we gehad, 14 jaar en bijna 2 maanden, hij was de liefde van mijn leven!! Eens zullen we elkaar weer zien. Youri, "There is something of you in everything I love!"

Heel veel sterkte!!!