Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!
-
miran&joost
-
S.Breijer
- Speurneus

- Contacteer:
kristies schreef:De foto ``gluren bij de buren `` bij de fotowedstrijd van de fokkerskring is dat Finn ??? Dacht zijn billen te herkennen..
@ Miranda & Joost: pfff, ik vrees dat het inderdaad erg slecht is zondag. Met een partytent hebben we tenminste iets om te schuilen... Ik heb zelf geen partytent, maar kan eventueel wel rondvragen?! Laat het maar even weten..
-
kristies
- Speurneus

-
S.Breijer
- Speurneus

- Contacteer:
Ik ben echt woedend nu, nou een beetje overstuur misschien. Helemaal aan het shaken
Nee, niet op Finn hoor
Ik ging net even wandelen met Finn, even naar het park. Er was een grote Bordeaux Dog. Voordat ik Finn bij me kon roepen was hij al vertrokken, richting de Bordeaux Dog. Het ging nogal hard en dat beest was echt groot. Ik wilde hem roepen, maar steeds kwam de andere hond naar me toe en begon dan heel erg tegen Finn te grommen. Waarschijnlijk omdat mijn handen naar brokjes roken
. Maar goed, uiteindelijk kwam meneer dus toen ik hem riep (:D). Ik zag dat hij begon te sjokken en hij liep weer een stuk slechter
. zijn tong hing ook nog eens op zijn knieen, dus hop, lekker terug naar huis.
Een paar meter verderop kwam Spike, de boxer die tegenover ons woont, er aan. Ik riep tegen zijn baasje dat ik Finn even bij me zou houden, omdat hij weer last van zijn pootje had. Komt er nog een vrouw aan, met haar irritante Jack Russel (nou ja, iets wat er op lijkt dan
) "Zo gaat jouw hond dat nooit leren he, als je hem bij je houdt! Je kunt helemaal niet met je hond over weg, je doet het helemaal verkeerd. Dat zeggen meer mensen."
Zo dan
De buurvrouw werd woedend en nam het voor me op. Toen ze uitlegde waarom Finn aan de riem bij mij zat zag ik de andere vrouw stil vallen, maar natuurlijk bleef ze nog allerlei onzin uitkramen. Stom mens
(Mijn hond loopt tenminste niet weg, daar kan die van haar een voorbeeld van nemen. Bovendien roept ze al weken dat ze van haar hond af wil. Nee, dat is leuk :x Mevrouw heeft herders gehad, allen zonder HD, zij zou mij wel even vertellen hoe het moet
)
Ja, ik verhef mijn stem wel eens, geef hem een duidelijke "Nee". Eerst, toen hij kleiner was, praatte ik met een piepstemmetje, maar als meneer Finn (
) niet luisterd kan ik moeilijk poeslief tegen hem praten. Dat doe ik wel om hem te belonen!! Finn heeft nu juist véél behoefte aan duidelijkheid.
En ten tweede laat ik Finn inderdaad niet heel veel met andere honden spelen. Ten eerste omdat hij niet altijd terugkomt en ten tweede omdat hij over zijn eigen (pijn)grens heen gaat. Hij loopt na het spelen gewoon mank af en toe
. Enne ten derde wil ik niet dat hij zomaar op iedere hond afstormt. Op commando mag hij best spelen hoor, maar hij moet wel oog voor mij hebben.
Finn was overigens hartstikke braaf, dus die trok me er wel doorheen
Na het tikken van dit bericht ben ik al stukken rustiger....sorry voor het eindeloze verhaal!
Nee, niet op Finn hoor
Ik ging net even wandelen met Finn, even naar het park. Er was een grote Bordeaux Dog. Voordat ik Finn bij me kon roepen was hij al vertrokken, richting de Bordeaux Dog. Het ging nogal hard en dat beest was echt groot. Ik wilde hem roepen, maar steeds kwam de andere hond naar me toe en begon dan heel erg tegen Finn te grommen. Waarschijnlijk omdat mijn handen naar brokjes roken
Een paar meter verderop kwam Spike, de boxer die tegenover ons woont, er aan. Ik riep tegen zijn baasje dat ik Finn even bij me zou houden, omdat hij weer last van zijn pootje had. Komt er nog een vrouw aan, met haar irritante Jack Russel (nou ja, iets wat er op lijkt dan
Zo dan
De buurvrouw werd woedend en nam het voor me op. Toen ze uitlegde waarom Finn aan de riem bij mij zat zag ik de andere vrouw stil vallen, maar natuurlijk bleef ze nog allerlei onzin uitkramen. Stom mens
Ja, ik verhef mijn stem wel eens, geef hem een duidelijke "Nee". Eerst, toen hij kleiner was, praatte ik met een piepstemmetje, maar als meneer Finn (
En ten tweede laat ik Finn inderdaad niet heel veel met andere honden spelen. Ten eerste omdat hij niet altijd terugkomt en ten tweede omdat hij over zijn eigen (pijn)grens heen gaat. Hij loopt na het spelen gewoon mank af en toe
Finn was overigens hartstikke braaf, dus die trok me er wel doorheen
Na het tikken van dit bericht ben ik al stukken rustiger....sorry voor het eindeloze verhaal!
-
miran&joost
Super gedaan Sandra !!!!
Er zijn zoveel mensen die van alles en nog wat aandragen, waarbij wij onze bedenkingen hebben. Wij (en volgens mij jij ook) proberen alleen positief te trainen. Wel is het irritant dat mensen je zo benaderen.
Gewoon zo door blijven gaan, want je merkt ook aan sommige mensen dat ze het wel snappen waar je mee bezig bent (zo ook je buurvrouw, fijn trouwens dat die het voor je opnam !)
Zeker in jouw situatie met Finn goed uitkijken met spelen (zullen we zondag ook rekening mee houden)
Veel succes !
groeten,
Joost
Er zijn zoveel mensen die van alles en nog wat aandragen, waarbij wij onze bedenkingen hebben. Wij (en volgens mij jij ook) proberen alleen positief te trainen. Wel is het irritant dat mensen je zo benaderen.
Gewoon zo door blijven gaan, want je merkt ook aan sommige mensen dat ze het wel snappen waar je mee bezig bent (zo ook je buurvrouw, fijn trouwens dat die het voor je opnam !)
Zeker in jouw situatie met Finn goed uitkijken met spelen (zullen we zondag ook rekening mee houden)
Veel succes !
groeten,
Joost
-
kristies
- Speurneus

-
S.Breijer
- Speurneus

- Contacteer:
Bedankt Kristy!!
Jij ook een hele fijne dag! Je zou je verjaardag vieren, toch? Of ben je morgen jarig..
Ik ga in ieder geval zorgen dat er genoeg foto's gemaakt worden morgen. Door mij, of door mijn moeder en haar vriend, die mee gaan. Zijn jullie er toch een beetje bij
Ben héél benieuwd of Finn zich kan gedragen... Hij heeft een 'niet-luister-week'
.
Jij ook een hele fijne dag! Je zou je verjaardag vieren, toch? Of ben je morgen jarig..
Ik ga in ieder geval zorgen dat er genoeg foto's gemaakt worden morgen. Door mij, of door mijn moeder en haar vriend, die mee gaan. Zijn jullie er toch een beetje bij
Ben héél benieuwd of Finn zich kan gedragen... Hij heeft een 'niet-luister-week'
-
miran&joost
-
S.Breijer
- Speurneus

- Contacteer:
Het is wel de bedoeling dat ik er zo rond 8:30 ben. Ik wil graag de ringtraining volgen en dan kan ik me op mijn gemak melden. Jullie hebben speciaal voor morgen een partytent aangeschaft? Hebben jullie in ieder geval geen last van het eventuele snertweer 
Pfff, je zult inderdaad wel brak zijn zeg. Sterkte
Zien jullie er niet tegen op of wel? Ik ben zo bang dat Finneke me een beetje voor gek laat staan. Puber
Ach, we gaan voor een voldoende

Pfff, je zult inderdaad wel brak zijn zeg. Sterkte
Zien jullie er niet tegen op of wel? Ik ben zo bang dat Finneke me een beetje voor gek laat staan. Puber
Ach, we gaan voor een voldoende
-
kristies
- Speurneus

en en en en en en en en
??:
??:
??:
??:
??:
??:
ik ben niet nieuwsgierig hoor...
maar hoe was het.. 
Chester heeft zich overigens keurig gedragen om `t feestje !! Er was zo`n 20 man en hij was kei-lief !! Ik ben kei-trots om mijn mannetje.. ( kreeg wel een stukje pate onder tafel stiekum van mijn vader..
, mijn vader was dus zijn vriendje..
)
ik ben niet nieuwsgierig hoor...
Chester heeft zich overigens keurig gedragen om `t feestje !! Er was zo`n 20 man en hij was kei-lief !! Ik ben kei-trots om mijn mannetje.. ( kreeg wel een stukje pate onder tafel stiekum van mijn vader..
-
kristies
- Speurneus