Tijdens de stage zal ze helemaal niet de moed hebben om je uit te testen !!
Daar zal ze veel te moe voor zijn ! Vergeet niet dat Olly het niet meer gewoon is om dag in dag uit alle aandacht op haar alleen gevestigd te hebben. En jullie zijn zoveel op pad, en ze moet zelf zo gewoon worden aan jou, dat ze daar volgens mij niet veel zin meer zal voor hebben !!
Neen, dat leuke deel, dat komt pas als je eenmaal thuis bent hahaha
Grappig: Startdatum class
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Wat ik al gehoord heb van mensen die met hun hond in opleiding zijn:Karlien schreef:Tijdens de stage zal ze helemaal niet de moed hebben om je uit te testen !!
Daar zal ze veel te moe voor zijn ! Vergeet niet dat Olly het niet meer gewoon is om dag in dag uit alle aandacht op haar alleen gevestigd te hebben. En jullie zijn zoveel op pad, en ze moet zelf zo gewoon worden aan jou, dat ze daar volgens mij niet veel zin meer zal voor hebben !!
Neen, dat leuke deel, dat komt pas als je eenmaal thuis bent hahaha
- Hond gaat ineens zitten en wil niet meer verder (dat had Olly ook toen ik met haar liep).
- Hond gaat ineens zijn behoeftes doen (eigenlijk niet om uit te testen maar omdat hij/zij zenuwachtig is).
- Hond wil niet lopen in tuig: Ik ken iemand die 4 weken in opleiding is geweest - De eerste week wilde de hond nl. gewoonweg NIET werken.
- ...
Maar ja, dan heb je nog begeleiding, het "leuke" zal inderdaad daarna komen, haha.
Maar eerst eens zien hoe het met mij en Olly afloopt; ik ben nl. zo zenuwachtig dat ik soms vrees dat het niet gaat lukken ... Zit al 2 weken met enorme hartkloppingen, ben al 4 kg afgevallen en kan niet meer mijn normale porties eten (nog wel genoeg hoor).
'k Heb niet zo'n grote schrik van het uittesten op zich (hoewel dat ook vervelend en lastig kan zijn), maar meer voor het weggaan op zich ... Ik heb zo'n diepe haat tegenover mijn witte stok dat ik sinds enkele jaren niet meer of slechts moeilijk buitenkom, ook als ik zonder stok wegga. Oké, wel naar de winkels, mijn ouders en mijn zus, maar niet verder dan dat. Dus ik moet terug leren weg te gaan ... en daar twijfel ik over soms.
Maar ik heb goede voornemens gemaakt, en ik weet ook dat ik het kan en durf als ik éénmaal die stap heb gezet, en bovendien WIL ik ook echt weggaan met Olly! Dus nu ga ik PROBEREN om deze week naar een bepaalde opendeurdag van een winkel te gaan (met trein en bus). Hopelijk word ik niet ziek (dat is helaas vaak zo als ik wegga met mijn stok); het zal mij wel zekerder maken als het moest lukken. Allemaal duimen dus!
-
jessica & aimée
Ja het is best zwaar ik ben dan 3 weken bij KNGF geweest maar die eerste 2 wiekende kreeg je hond niet mee naa r huis ik hoop dat je naar je zin zal hebben daar!Miske schreef:Zo heb ik het altijd gehoord:jessica & oukje schreef:In de wiekend ga je wel of niet naar huis?????/
Weekend 1: Normaalgezien huisarrest: Je mag geen bezoek ontvangen, nergens naartoe gaan, en mag enkel naar buiten om de hond uit te laten (niet om mee te gaan wandelen - je krijgt ook nog geen tuig mee). Dit is een weekend bedoeld voor je labke om zich te wennen aan jouw thuisomgeving.
Weekend 2: Je mag bezoek ontvangen, wel weggaan met de hond, maar je krijgt nog geen tuig mee.
Weekend 3: Ik denk dat je dan het tuig meekrijgt, maar ik denk niet dat je dan al mag weggaan.
Ik heb vorige week geïnformeerd over de classduur, en ik krijg te horen dat dat minimum 3 weken is (misschien zelfs langer) in Tongeren, en daarna nog 1, 2 of 3 weken thuistraining. Heftig hoor, erg lang allemaal! Maar ja, ik heb het er wel voor over; ik wil nl. een goede geleidehond met een goede class, postclass en aftercare krijgen! Al zal het in het begin zeker wel wat tegenvallen, brr, spannend!