diplomadag apporteersport fhn
-
lupos
Re: diplomadag apporteersport fhn
je kunt het met gekromde tenen lezen hoor Mariëlle, maar ik ga nu af op Crama.yari schreef:Op zich hartstikke leuk hoor dat ze geslaagd is, maar ben ik nou de enige die dit met gekromde tenen leest?lupos schreef:De hindernis stond erg hoog, maar ze ging er toch goed overheen (tikte heel kort aan) en kwam in een rechte lijn de dummy over de hindernis terug brengen.
Zal wel aan mij liggen, maar het zou mijn keuze niet zijn bij een hond met zo'n slechte elleboog.
Crama heeft mij verteld dat ik weinig kan verzieken aan haar elleboog verder, dat de diagnose LPC onterecht is geweest destijds, dat ze een verkalking van de peesaanhechting heeft en het manklopen geen teken is van verergering, alleen van pijn op dat moment. Natuurlijk houd ik in het oog dat de gekke bokkesprongen achterwege blijven, maar een keertje over een hindernis is echt niet zo heftig hoor. Karel heeft me juist geadviseerd om jacht/apporteersport met haar te gaan doen, nou dan ga ik ervan uit dat het goed is dat ik dat doe. En als ik naar mijn hondje kijk is dat ook echt goed voor haar. Misschien fysiek niet geweldig, maar mentaal erg belangrijk.
Daarnaast is het springen over de hindernis, 1 keer over de hele dag verspreid. Met loslopen doet ze gekkere dingen hoor, en die ga ik haar ook niet ontzeggen
Zie ook http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=46898" onclick="window.open(this.href);return false;
hierin heb ik me er ook al over verantwoord. Geen probleem, want ik sta volledig achter de activiteiten die ik met haar onderneem. Ik heb haar enkele weken laten stilzitten (nou ja, aangelijnd wandelen) en toen werd ze helemaal hyper tegenover Hagrid in huis en maakte de gekste sprongen, daarna bij Crama geweest en die vertelde me juist dat ze wèl mag doen, apporteren en gedoseerd ook gekke dingen doen, gewoon lekker loslopen enz. De hoofdmoot is bij haar de auto-imuunziekte zoals nu blijkt, en niet de artrose en reuma. De auto-imuun veroorzaakt de jeuk en de verkalking van de peesaanhechting en daarmee de eventuele pijn, niet de slechte elleboog op zich.
Ik sta er, gezien het karakter en de behoefte van beweging bij Nicki, dan ook volledig achter dat ze dit soort dingen doet. Op training zet ik de sprongen laag, en op wedstrijden springt ze dan eenmaal hoger... Dat vind ik niet tenenkrommend.
-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
Toch frappant dat dit dan de 1e keer is dat Crama dergelijk advies geeft bij zulk soort aandoeningen?
Naast het feit dat ik zelf met Yari bij Crama onder behandeling ben (geweest) en nog altijd geregeld contact met hem heb, voer ik al 6 jaar verslagen van hem o.a. in bij ons op de praktijk en heb nog niet eerder zo'n advies gelezen bij soortgelijke problemen, maar goed, jij zegt 't.
Hij zegt zeker altijd dat je moet blijven kijken naar 't koppie en dat een hond wel degelijk hond moet kunnen blijven zijn, maar wèl met gezond verstand. Het is maar net hoe je dat interpreteerd.
Ik blijf het onverstandig vinden en vragen om problemen, maar goed, zoveel mensen zoveel meningen.
Naast het feit dat ik zelf met Yari bij Crama onder behandeling ben (geweest) en nog altijd geregeld contact met hem heb, voer ik al 6 jaar verslagen van hem o.a. in bij ons op de praktijk en heb nog niet eerder zo'n advies gelezen bij soortgelijke problemen, maar goed, jij zegt 't.
Hij zegt zeker altijd dat je moet blijven kijken naar 't koppie en dat een hond wel degelijk hond moet kunnen blijven zijn, maar wèl met gezond verstand. Het is maar net hoe je dat interpreteerd.
Ik blijf het onverstandig vinden en vragen om problemen, maar goed, zoveel mensen zoveel meningen.
Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
-
lupos
Uiteraard twijfel je aan mij, en dat maakt me ook niet uit. Crama en ik zat bij Karel zelf, heeft letterlijk gezegd dat een sport als apporteren voor haar zeer geschikt zou zijn, omdat het haar op de juiste manier zou uitdagen en haar toch haar roets zou kunnen geven, maar wel gedoseerd. Nou daar kan ik alleen maar in mee gaan. Overigens zei hij ook dat ik blikvoer moest gaan geven want dat dit zo goed was, maar daar ben ik dus wèl tegenin gegaan. En inderdaad naar je hond kijken. Dat doe ik, en ik zie haar nooit zo happy als bij de appotreertraining. Overigens iedereen die haar tijdens die activiteit ziet zal dat beamen.yari schreef:Toch frappant dat dit dan de 1e keer is dat Crama dergelijk advies geeft bij zulk soort aandoeningen?
Verder zal het me een worst wezen wat een ander daarvan vindt. Ik zie mijn hond, ik weet dat ik altijd het beste met mijn honden voor heb, dat ik alles voor hen over heb zowel kostentechnisch als kwa tijd en kwaliteit. Maar het gaat mij te ver om een karakter als Nicki stil voor de haard te leggen want daar is het de hond niet voor, en ik ben daarin heel blij dat er een Crama is die achter mij staat in dit punt.
Trouwens, als je nog nooit een dergelijk verslag hebt gelezen, wat let je om Crama eens te bellen erover? Ik heb geen geheimen hoor
-
lupos
-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
-
lupos