Wie kent een vuurwerkvrije (vakantie)plek?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Suikervrij

Ongelezen bericht door Suikervrij »

Deze ziet er ook goed uit!

http://home.tiscali.nl/~e.teygeler/Uddel/" onclick="window.open(this.href);return false;
jeroen1980

Ongelezen bericht door jeroen1980 »

ik meen laatst ergens te hebben gelezen (weet natuurlijk niet meer waar :( )
dat het op 1 van de parken van C-parcs of landal vuurwerkvrij is met oud en nieuw. misschien kan je hun is benaderen?

ik hoop dat je wat vind voor volgende keer!
witje

Ongelezen bericht door witje »

In België wordt veel minder vuurwerk afgestoken, valt mij ieder jaar weer op.
Een huisje op een afgelegen plek in België, weinig last denk ik.

Succes met zoeken
Marijke
maranoa

Ongelezen bericht door maranoa »

Bij ons in de Ardennen wordt niet veel afgeschoten. In het dorp een beetje.
In en buiten onze B&B mag geen vuurwerk.
Dit jaar waren er 11 honden bij ons over de vloer en dat ging heel goed. Het vuurwerk in het dorp duurde nog geen 5 minuten.

Ik denk dat je nergens een echte vuurwerkvrije plek zal kunnen vinden.
Je weet nooit wat een ander heeft gekocht wel of niet.

Groetjes van Anneke
flippie

Ongelezen bericht door flippie »

Bedankt voor alle reacties! Zo te zien is er nog hoop voor de komende jaarwisseling - we krijgen zo een aardig overzichtje van gebieden die afvallen en regio's die juist wel in aanmerking komen.

Loesje, wat rot dat je neefje ook zo bang is! Had ik nog niet eens bij stil gestaan, dat vuurwerk voor sommige kinderen ook een crime kan zijn. :(

Suikervrij en anderen, bedankt voor alle tips! Ziet er idd goed uit - misschien moet ik vriendlief (die gewoonlijk nooit op vakantie wil) maar proberen over te halen om de komende maanden overal vast eens een weekendje proef te draaien. :D

Anneke, aan jou ook veel dank voor de tip. Ik heb je website bekeken en het ziet er geweldig uit bij jullie! Een vuurwerk-salvo van 5 minuten lijkt me niet zo'n probleem. Met het 'losse' vuurwerk in de dagen rondom de jaarwisseling lukt het hier ook allemaal nog wel; Midas is wel angstig de dagen rondom oud en nieuw, maar gaat niet volledig door het lint dan. Het probleem waar ik woon, is dat het vanaf 12 uur 2 à 3 uur(!) lijkt alsof de wereld vergaat. Ik kan de volgende dag een handvol vuurpijlresten van mijn balkonnetje rapen (terwijl dat aan een afgesloten binnenplaats ligt waar niemand komt om vuurwerk af te steken - dus het vliegt gewoon echt van alle kanten over ons huis heen) en de straten zien helemaal rood van het 'knalpapier'. Als je 's nachts een raampje openzet, dan krijg je haast geen adem meer door de kruitdamp... En het is dat oorverdovende en adembenemende spektakel waar Midas helemaal van flipt - ik denk dat-ie zich wel weer aardig zou herstellen als zo'n salvo maar 5 minuten duurt. Maar na een paar uur is-ie zo opgefokt dat bij elke verdwaalde knal in de uren daarna het hele paniekcircus weer van voren af aan begint. :cry: Terwijl de volgende dag, als het weer stukken rustiger is buiten, die extreem scherpe kanten van het reageren op geknal er wel weer af zijn.
Dus best kans dat wij binnenkort eens een weekendje bij je komen 'proefdraaien', om te kijken of het wat zou kunnen worden! :klasse:
Sico
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Sico »

Daniel, bekijk deze site ook eens! http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... taten.aspx

Zijn vakantiewoningen van staatsbosbeheer! Echt prachtige huizen die allemaal in of aan de rand van een natuurgebied liggen... misschien zit daar ook iets tussen?
Groetjes, Simone en Saar
Lousje

Ongelezen bericht door Lousje »

Heel wat anders hoor maar zijn kalmeringstabletjes geen optie?
Eijkb

Ongelezen bericht door Eijkb »

In belgië zie je inderdaad bijna geen vuurwerk. In de grote steden (heb een paar jaar in antwerpen gewoond) heb je geen last van vuurwerk voor de deur, tenzij je naast een chinees woont of vlakbij het officiele vuurwerk van de stad antwerpen. In de Ardennen zal het nog rustiger zijn, zoals Anneke schrijft.

Zie het als de cannabis in NL. Gedoogd dus minder spannend. Omgekeerd evenredig aan het gebruik in BE, vuurwerk vice versa :D

Wij hebben dit jaar in het Lorkenbos gezeten in een huisje aan de hoge Veluwen. Een park nabij Otterlo. Daar doen ze dus ook aan carbiet-schieten en dat ver van te voren en kort na oud/nieuw. Gelukkig heeft Haggis nergens last van en is om 00:00 zelfs mee naar buiten gegaan om vuurwerk te kijken. Hij is erbij gaan liggen en gaf geen krimp (én ook geen uitingen van angst)
lara-puk

Ongelezen bericht door lara-puk »

zou bijna zeggen: kunnen we niet met een aantal een heel park afhuren???
zou er zelf voor tekenen, niet dat FEdor ook maar enige angst heeft, echter twee van onze katten hebben epilepsie en elk jaar is het met oud en neiuw raak: doodeenvoudig door de stress(geen idee trouwens wat een verhuizing met ze zou doen, maar valt op zijn minst te proberen)
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Eijkb schreef:In belgië zie je inderdaad bijna geen vuurwerk. In de grote steden (heb een paar jaar in antwerpen gewoond) heb je geen last van vuurwerk voor de deur,...
Nou... in centrum Brussel (Anneessenswijk) was het enkele jaren geleden gewoon gevaarlijk om op oudejaarsavond op straat te komen. Er werd met vuurwerk geschoten op alles wat bewoog op straat...

Dit jaar in Belgïe wel opvallend weinig vuurwerk; Harpo heeft er helemaal niks van gemerkt.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Plaats reactie