wie gaar er 5 april naar jpc clubdiploma dag?
-
margreet
- Grote hondenneus

-
margreet
- Grote hondenneus

aanvullimg, gepikt van de site van de nvlmargreet schreef:Volgens mij klopt dit niet, ik zou de regels er maar eens op nazoeken, je hond moet voldoende vrij van je weg zijn ongeveer 30 meter en gelijk op bevel terug komen.
Je mag hem niet eens een lijn vooruit geven.
Proef B - Uitsturen en komen op bevel
De hond moet zonder halsband of lijn worden uitgezonden en moet op een afstand van ongeveer 30 meter voldoende vrij in beweging zijn.
Daarna moet de hond op bevel van de voorjager komen.
De voorjager moet dit bevel onmiddellijk geven nadat de keurmeester hem dit opdraagt.

Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
-
saskia burghout
- Grote hondenneus

- Contacteer:
-
Joco
- Grote hondenneus

- Contacteer:
Ja daar had ik het ook gelezen ik denk zelfs niet dat dit voor een B hoeft.margreet schreef:aanvullimg, gepikt van de site van de nvlmargreet schreef:Volgens mij klopt dit niet, ik zou de regels er maar eens op nazoeken, je hond moet voldoende vrij van je weg zijn ongeveer 30 meter en gelijk op bevel terug komen.
Je mag hem niet eens een lijn vooruit geven.
Proef B - Uitsturen en komen op bevel
De hond moet zonder halsband of lijn worden uitgezonden en moet op een afstand van ongeveer 30 meter voldoende vrij in beweging zijn.
Daarna moet de hond op bevel van de voorjager komen.
De voorjager moet dit bevel onmiddellijk geven nadat de keurmeester hem dit opdraagt.
Ik las zelfs iemand die nog een probleem had met het vooruit sturen en toen wou ik al reageren.
Misschien moest je het die dag eens vragen waarom het anders moest en misschien in het vervolg het reglement uitprinten en meenemen zodat je kan vragen waarom er dingen worden gevraagd die niet in het reglement staan,want uitsturen en vooruit sturen zijn naar mijn mening 2 volledige andere dingen
-
timber
Hoi,saskia kroon schreef:o zonde hoor.
ik ben gezakt helaas.
![]()
apport diep water 9
apport te land 10
af en blijf 10
volgen en los 8
vooruitsturen 0
ik baal er echt van hij ging 20 meter vooruit en toen ging hij naar rechts hij moest in een rechte lijn.
volgende keer beter
jammer dat je het niet gehaald hebt. De volgende keer beter. Opgaan is altijd weer een leermoment voor jezelf.
Voor wat betreft het vooruitsturen schrijf je dat de hond in een rechte lijn moest en dat ie dat niet deed.
Het is bij vooruitsturen helemaal niet belangrijk of ie een rechte lijn loopt of uitwijkt naar links of rechts. Het onderdeel heet ook uitsturen en komen op bevel dus dat wegsturen kan op verschillende manieren als de hond maar meer dan die 20 meter die je noemt van je weggaat en dan vooral ziet de keurmeester dat graag in een vlot tempo gebeuren. Dus niet het bochtje naar rechts heeft je genekt maar de hond heeft onvoldoende afstand van je genomen en daarom een 0, lijkt mij. Dat is wel belangrijk om te weten zodat je hier in je training wat aan kunt doen.
Groetjes, Timber
-
timo jr
Ik heb hier her Rode boekje voor mij van de ORWEJA
daar staat letterlijk
Uitsturen en komen op bevel
De hond moet zonder halsband of lijk ,vrij worden gegeven en van een afstand van ongeveer 30 meter op bevel naar zijn voorjager komen.De voorjager moet dit bevel geven onmiddelijk nadat de keurmeester hem dit opdraagt.
er staat dus niet dat dit in een rechtelijk moet.
daar staat letterlijk
De hond moet zonder halsband of lijk ,vrij worden gegeven en van een afstand van ongeveer 30 meter op bevel naar zijn voorjager komen.De voorjager moet dit bevel geven onmiddelijk nadat de keurmeester hem dit opdraagt.
-
margreet
- Grote hondenneus

Volgens mij zei ik dat altimo jr schreef:Ik heb hier her Rode boekje voor mij van de ORWEJA
daar staat letterlijk

Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
-
makkie
Jullie hebben een prachtige lijst met punten gehaald hoor en ja, dan is het balen van die ene nul.saskia kroon schreef:o zonde hoor.
ik ben gezakt helaas.
![]()
apport diep water 9
apport te land 10
af en blijf 10
volgen en los 8
vooruitsturen 0
ik baal er echt van hij ging 20 meter vooruit en toen ging hij naar rechts hij moest in een rechte lijn.
volgende keer beter
Maar in ieder geval een ervaring rijker, ilussie armer, maar deze punten geven moed voor de volgende keer.