Dan kun je ook nog kiezen om eerst de afstand klein te houden. drie dummies in hoog gras, 4x uitsturen, bij de 4e keer affluiten nadat ze even heeft gezocht, zitfluit, dummie bijgooien en die laten halen "als je naar mij luistert krijg je een beloning" Is een truukje die ik met Juna als pup kreeg uitgelegdTilly schreef:Thanks![]()
We gaan gewoon door
![]()
![]()
Weet je Dorine dat met die dummy. Akka pakt dan de dummy en brengt deze bij me, hetgeen op vooruit sturen weer het gevaar is dat ze er niet intrapt.
Gisteravond deed ze vooruitsturen super. Weet je waarom... omdat het gras hoog was en het dus spannend is. Ook het terugkomen ging goed. 3x roepen was voldoende, teveel, weet ik maar was er al blij mee, want ze blijft dus zoeken.
Ja vrouwtje... je kan wel roepen maar ik zoek iets..
Het is in ieder geval erg leuk. We hebben er veel plezier in en zijn lekker een hele avond in de buitenlucht ipv op de bank![]()
Akka en haar 1e certificaat
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Dank je... dat gaan we eens doen. Ik moet ook zeggen dat ze nog niet goed luistert naar de fluit. We zijn er pas in April mee begonnen en Akka was toen al 3 jaar natuurlijk. Soms doet ze het wel en volgens mij is dat op goed geluk
Er zijn nu ook dingen en zaken die je bij een eventuele volgende hond anders zou doen. Gelijk met de fluit beginnen oa

Er zijn nu ook dingen en zaken die je bij een eventuele volgende hond anders zou doen. Gelijk met de fluit beginnen oa
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
-
AnjaS
- Speurneus

Mooi gedaan!
Leuk verslag, ja, ook ik weet hoe moeilijk sommige dingen zijn, ook weet ik uit ervaring dat als zenuwachtig ben( en helaas ben ik dat meestal voor een "examen") breng je dat ook nog over op je hond...
Oefening baart kunst!
Leuk verslag, ja, ook ik weet hoe moeilijk sommige dingen zijn, ook weet ik uit ervaring dat als zenuwachtig ben( en helaas ben ik dat meestal voor een "examen") breng je dat ook nog over op je hond...
Oefening baart kunst!

Dank je wel Anca
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
-
rvdhagen
het lijkt wel of het over ons gaat :-)
Dag Tilly, ik zet net mijn verhaaltje op het labradorforum. Net zoals jij heb ik een labrador van bijna 3 en ben nog niet zo lang met jachttraining bezig. ( ik wist niet eens wat het was). Ik ben ook helemaal verslaafd geraakt aan dit leuke spelletje en heb sinds we dat doen een heel andere hond. Dit is waar labradors voor gemaakt zijn!! zo had ik op 1 augustus mijn eerst knjv-proef. Ook het vooruitsturen is een hekel punt. we hebben daar zomaar onze C gehaald!! nooit gedacht. Toen ik jouw verhaal las had ik het kunnen schrijven. Je lijkt zelf een beetje op mij
. als je het leuk vindt om Xena's verslagje te lezen: zie haar weblog: http://labradorxena.blogspot.com/2009/0 ... innen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
heel veel trainingsplezier!! groetjes
Renate
heel veel trainingsplezier!! groetjes
Renate
-
jessica
- Speurneus

- Contacteer:
-
Tilly
- Speurneus

- Contacteer:
Ja meid en dinsdag al weer de laatste les. Het is echt leuk, leerzaam en gezelligjessica schreef:Hé Tilly, wat een super ervaring! Jij en training volgen, ik wist niet wat ik lasgrapje
Van harte gefeliciteerd met jullie mooie resultaten
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
Pootje van Gina & Akka
-
ester