blaffen piepen janken

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Rens was ook zo'n enthousiasteling. Die moest ik tijdens een jachttraining aan een boom vast binden want anders hield ik hem niet. Toen ben ik gestopt met de training. Twee jaar niets gedaan en een paar weken geleden weer begonnen. Nu gaat het goed.
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ramses had ook heel erg de neiging om te janken als hij niet meteen aan de beurt was, nu nauwelijks meer.
Als hij begon met piepen (of als ik zag dat hij teveel stress aan het opbouwen was) nam ik hem mee voor een stukje volgen en andere oefeningetjes weg van waar de dummies waren. (Weglopen van waar hij heel graag naar toe wilde).
Op het moment dat hij zit te piepen of te stressen stuur ik hem niet uit, pas als hij steady is.
Hij heeft nog een terugvalletje gehad toen hij in een trainingsgroep kwam met veel 'vocaal aanwezige' honden maar met gewoon volhouden en weglopen is ook dit weer over gegaan. Hij wordt nu steeds rustiger maar het heeft wel tijd, geduld en volhouden gekost.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Donna had hier vorig jaar ook last van. Wanneer ik alleen trainde nergens last van. Zoals Brigitte ook zegt, dan is er geen concurrentie. Ik ben bij een andere groep gaan trainen met maar 4 hondjes en er is veel getraind op gehoorzaamheid en maar weinig met dummies. Ik heb nu weer 3 keer met mijn oude groep getraind en ze piept niet meer. Ik ben nu ook weer met schot begonnen en ze blijft keurig zitten tot ze het commando krijgt. Ik heb ook veel meer rust ingebouwd en dat werkt uitstekend. Wanneer een oefening niet goed gaat ga ik direct een stapje terug. We willen te snel, maar de langzame weg is veel beter.
Plaats reactie