welke muilkorf?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

anouschka schreef:http://www.duitsverkeersbureau.nl/NLD/praktische_info/huisdieren.htm
Hier staat niks over een muilkorf volgens mij.. (alleen bij gevaarlijke honden :eusashhh: )
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door anouschka »

Dat viel mij dus ook op. Bij dogs incuded en de volgende link staat het weer wel.
http://www.knmvd.nl/uri/?uri=AMGATE_736 ... 3230058763" onclick="window.open(this.href);return false;
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

anouschka schreef:Dat viel mij dus ook op. Bij dogs incuded en de volgende link staat het weer wel.
http://www.knmvd.nl/uri/?uri=AMGATE_736 ... 3230058763" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou deze lijst van de KNMvD aanhouden.
Heb zelf een plastic muilkorf voor dergelijke landen aangeschaft, eentje waarbij ze gewoon haar bek open kan doen en vrij ademen. Zo'n snuitje is met warm weer niks.
Heb em overigens nog nooit hoeven gebruiken.

Zo eentje is 't:
Afbeelding
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland" onclick="window.open(this.href);return false; daar staat precies hoe en wat als je met je hond op vakantie gaat in Duitsland.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Mijn tante woont ook in duitsland, heeft 4 berner sennen en geen muilkorf te bekennen bij haar... maar voor alle zekerheid kun je er inderdaad wel een meenemen!
lara

Ongelezen bericht door lara »

De A. N. W. B.
Kan je precies vertellen hoe het zit .
Wij hebben het nagevraagd voor Italie.
Ik moet een muilforf bij me hebben .In winkelcentra s moeten ze om.
Als je er geen bij je hebt kun je een bon krijgen.
Maar ze hoeven niet standaard om
luna01

Ongelezen bericht door luna01 »

wij gaan ook naar duitsland op vakantie en heb zoals vele info opgezocht.
de regels zijn voor een muilkorf dat een hond boven de 40cm(schofthoogte) of boven de 20kg, dat je als baasje een muilkorf bij je moet dragen. je hoeft het niet om te doen. waarom dit is weet ik niet.
wij hebben er ook eentje extra gekocht. ik vind het ook onzin, want luna zal nog geen vlieg kwaad doen, maar houdt me toch maar aan de regels om er eentje bij te hebben. krijg ik in iedere geval daar geen gedoe over.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

We blijven welgeteld 1 nacht in Duitsland, logeren bij kennissen op de boerderij.
Ik denk niet dat die zullen klagen als we geen muilkorf bijhebben.

Dus de korf komt er niet :D
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Wij gaan in januari een weekje naar Sauerland,
en welke muilkorf moet ik dan hebben,
voor ons - dan 9 maanden oude - 'monster'
(of zouden jullie zeggen: thuislaten die muilkorf)
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Wij waren vorig jaar een week in Duitsland en hadden braaf twee muilkorfjes gekocht (van die bruine 'silence of the lamb' dingen :D ).
De mensen daar (Schwabische Alb/ schwarzwald) waren erg vriendelijk, honden waren op veel plaatsen welkom. Het is officieel verplicht om ze bij je te hebben maar waarschijnlijk neem je ze ongebruikt weer mee terug, net als wij. De mensen zelf nemen deze regel ook niet al te serieus maar goed... ze kunnen er een probleem van maken als je hem niet bij je hebt.
Heeft er niemand eentje te leen voor je?
Ik heb deze: http://www.beestenspul.nl/product/Overi ... stof-x4337" onclick="window.open(this.href);return false;
Pandora maat 7 (klein snoetje), Ramses maat 8.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
taggart

Ongelezen bericht door taggart »

hoi hoi

Wij komen nu al jaren in Oostenrijk en Italie met de honden en hebben afgelopen jaar voor het eerst gehad bij een lift waar een hoop mensen in moesten dat de honden een muilkorf om moesten hebben

Wij hebben geloof ik bij de Intratuin zo'n verstelbare muilkorf gekocht, de grootste maat (met klitteband te verstellen op de snuit)
Die zijn ideaal, die kun je zo groot afstellen dat de honden er bijna niks van merken, ze kunnen dan ook de bek opendoen en hijgen!

Groetjes
fmsijtsma

Ongelezen bericht door fmsijtsma »

Wij nemen geen muilkorfjes mee naar Duitsland. Ik vind het grote onzin dat die ondingen "bij je moet hebben", maar niet hoeft te dragen.

En als ze de schofthoogte willen meten, leg ik ze gewoon af. :twisted:
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Wij hebben ook zo"n zwart verstelbaar ding bij ons. Eén keer gebruikt in Italië.
stanis40

Ongelezen bericht door stanis40 »

Als het dan zou moeten doe ik Borris gewoon ff zijn halti om. De meeste mensen denken toch dat dat een muilkorf is:):):):):):) en verders kom al jaren in Duitsland, Oostenrijk en Italie maar is me nog nooit gevraagd
Plaats reactie