samantha schreef:Die verschillen zijn echt enormesmoezie schreef:moooooie Macho![]()
Ik ben nieuwsgierig... wat zijn de grootste verschillen tussen Macho en Max qua karakter?![]()
Macho is bijvoorbeeld dol op apporteren, Max vraagt zich na 9 jaar nog steeds af wat apporteren is en vooral wat het nut ervan is![]()
Macho wil sowieso heel graag dingen voor je doen.
Max wil ook best een keer iets op commando voor je doen, maar wel zolang hij zelf het nut ervan inziet en herhalen daar doet ie niet aan![]()
Verder zijn ze beiden echt heel lief en betrouwbaar voor mens en dier.
Maar Max heeft ook een waakse kant, en die is bij Macho heeeeeeel ver te zoeken.
Zwempret in de herfst
-
esmoezie
- Speurneus

-
samantha
- Speurneus

Ja eigenlijk is hij best luiesmoezie schreef:samantha schreef:Die verschillen zijn echt enormesmoezie schreef:moooooie Macho![]()
Ik ben nieuwsgierig... wat zijn de grootste verschillen tussen Macho en Max qua karakter?![]()
Macho is bijvoorbeeld dol op apporteren, Max vraagt zich na 9 jaar nog steeds af wat apporteren is en vooral wat het nut ervan is![]()
Macho wil sowieso heel graag dingen voor je doen.
Max wil ook best een keer iets op commando voor je doen, maar wel zolang hij zelf het nut ervan inziet en herhalen daar doet ie niet aan![]()
Verder zijn ze beiden echt heel lief en betrouwbaar voor mens en dier.
Maar Max heeft ook een waakse kant, en die is bij Macho heeeeeeel ver te zoeken.haha je wilt eigenlijk zeggen dat Max lui is
Maar goed, hij heeft dus meer talent voor waken. St-Bernards zijn toch ook werkhonden? Kan hij Macho wel een beetje bijhouden? Ik vind het een erg leuk duo!
Van oorsprong moesten ze mensen in de sneeuw begeleiden en mensen redden uit lawines dus inderdaad ook werkhonden.
Volgens mij worden ze daar in Zwitserland ook nog voor gebruikt.
Van oorsprong dus wel werkhonden maar helaas worden ze tegenwoordig erg zwaar gefokt (Max gelukkig niet).
Max heeft wel een groot uithoudingsvermogen maar hij is niet erg snel.
Hij is nu natuurlijk wat ouder maar zelfs toen hij jonger was zou hij Macho niet bij kunnen houden.
Ze schelen dan ook 50kg van elkaar in gewicht en dat is natuurlijk enorm veel om mee te moeten sjouwen voor een hond.