Dit labje kan toch onmogelijk mijn Biekje zijn.
-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
-
Zeeuwse labjes
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Re: Dit labje kan toch onmogelijk mijn Biekje zijn.
Ben ik nu de enige die denkt dat op het moment dat deze foto genomen werd het spel toch op z'n minst even serieus werd? De hondentaal zegt hier mijns inziens toch echt iets anders dan puur spel.Labje schreef:Vreselijk, wat een monster.
Hoe is het mogelijk?
Het is mijn lieve, kleine Biekje, pfffft![]()
Tegen wie zou ze zo lelijk doen?
Tegen mijn andere lieve labje, die al net zo kwaad keek.
Ook al is het 3 seconden later wèl weer alleen maar spel, dat kan natuurlijk best. Maar op dit specifieke moment is het geen spel volgens mij.... Kijk naar de gespannen lippen, de gerimpelde neuzen en ook de fixerende ogen. Alleen de voortanden zijn te zien, niet de kiezen (geen ontspannen bek dus, hetgeen op spel zou duiden).
Zie het verschil met de foto van Annemarieke. Daar zijn de ogen nog zacht en zijn de lippen onstpannen.
Niks ten nadele van Bieke hoor, dit is volkomen normale hondencommunicatie. Maar puur spel, nee, volgens mij dus niet
-
Labje
- Speurneus

Re: Dit labje kan toch onmogelijk mijn Biekje zijn.
Ik had er zelf ook al naar zitten kijken dat het er aardig fel uitziet.Zeeuwse labjes schreef:
Ben ik nu de enige die denkt dat op het moment dat deze foto genomen werd het spel toch op z'n minst even serieus werd? De hondentaal zegt hier mijns inziens toch echt iets anders dan puur spel.
Ook al is het 3 seconden later wèl weer alleen maar spel, dat kan natuurlijk best. Maar op dit specifieke moment is het geen spel volgens mij.... Kijk naar de gespannen lippen, de gerimpelde neuzen en ook de fixerende ogen. Alleen de voortanden zijn te zien, niet de kiezen (geen ontspannen bek dus, hetgeen op spel zou duiden).
Zie het verschil met de foto van Annemarieke. Daar zijn de ogen nog zacht en zijn de lippen onstpannen.
Niks ten nadele van Bieke hoor, dit is volkomen normale hondencommunicatie. Maar puur spel, nee, volgens mij dus niet
Ik denk ook wel, dat je gelijk hebt, hoor. Ze kunnen behoorlijk tekeer gaan. Tenminste Bieke, en Yentl zet haar dan even op haar nummer. Dus het zou best een machtsstrijd kunnen zijn.
In de volgende link zie je ook nog wat foto's hoe ze bezig zijn.
Maar het ontaardt gelukkig nooit in echt vechten, daarom noemde ik het waarschijnlijk spel.
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=64292" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke