Hoe vervoeren jullie je hond/honden in de auto

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

roef ligt in onze auto`s vast met een speciaalhondentuig aan het chassis,zowel in mijn ford feestje als de chrysler voyager van mijn man zit een ring in het chassis,waar een riem door heen kan(alles van het zelfde materiaal als een autogordel.)
ik heb helaas in mijn werk bij slachtofferhulp een paar dodelijke ongevallen mee gemaakt door dat de hond naar voren kwam bij de klap en daarbij tegen de bestuurder kwam of een kind achter in en dat liep voor mens en dier dodelijk af :(
deze mensen hadden ook een rekje achter in maar bij een botsing weegt een hond die naar voren schiet geen 25 kilo meer maar dan meer als 100 kilo.of het tuig van roef een garantie is of hij vast blijft zitten bij een botsing weet ik niet,maar uit testen kwam dit en de hond in een autogordel als veiligste naar voren.

doordat roef achterin ligt hebben we geen last van haren door de hele auto en de mat maken we regelmatig schoon.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Lupos schreef:Wij hebben autokennels voor elke hond in de vorm van veiligheidskooien. Dit zijn aan drie zijden gesloten kooien, met een deurtje van stalen spijlen. Het grote voordeel heb ik ervan dichtbij mogen meemaken: vriendin van me kreeg een aanrijding met haar auto. Iemand reed de achterbak binnen en zij knalde daarop op haar voorganger. De auto was total loss. De kooien van de honden hadden geen enkel deukje, en de honden zelf kwamen dus ook met de schrik vrij :)
Door de afgesloten zijdes kunnen ze zich niet verwonden aan spijlen, en de kooien deuken niet, waardoor ze dus niet gekreukt kunnen worden in een botsing. Ik vind het een heel veilig idee, plus dat ze de auto niet kunnen slopen en een eigen plekje hebben waar ze lekker kunnen slapen. Onze guppen zien het ook echt als hun mandje: ze springen elk in hun eigen kooi en nestelen zich lekker in een hoekje. (Juna heeft een deken erin liggen, Fust niet want die sloopt de boel :lol: )
:D dit is idd ook heel veilig :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Wij hebben inmiddels ook een hondenrek zodat ze in de achterbak kan. Het enige probleem is nog dat er meer in de achterbak moet liggen waar we nog geen oplossing voor hebben want samen met Ziva werkt dat niet (die vindt dat wel leuk om mee te spelen waarschijnlijk).. We hebben momenteel nog een autokleed op de achterbank en ze zit vast met een speciaal autotuig met een speciale bevestiging ook in dat klikding van de autogordel. Als ze in de kofferbak zal gaan willen we haar ook in het tuigje laten zodat ze wel vast zit als er iets gebeurd maar wel genoeg ruimte heeft in de kofferbak :)
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

We hebben sinds vorige week een nieuwe auto (hyundai santa fe) en we denken er aan om een autokennel te kopen, waarschijnlijk gelijk een dubbele omdat we dit jaar een hondje er bij willen.
Bij de vorige auto (volvo v70) zat ze in een tuig op de achterbank dat je in de gordel klikt. Ook in mijn autootje (fiesta) zit ze op de achterbank in een tuig. Ik ben nu toch wel op zoek naar een berlingo of iets dergelijks omdat dat met 2 honden gemakkelijker is. Dan blijft ook de achterbank netjes wanneer je meerdere mensen meeneemt.
Wanneer de hond vast zit ben ik voor plotseling remmen niet zo bang, maar wel wanneer iemand tegen je aanklapt. Dit is nog nooit gebeurd, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. In Duitsland is het trouwens verplicht om je hond vast te zetten.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Asta zit in een hondentuig wat vastzit aan de veiligheidsgordel. Daarnaast ligt er een deken op de bank en stofzuig ik gemiddeld 1x per maande de auto om de haren een beetje onder controle te houden.
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Sam zit op de achterbank in een tuig dat aan de gordel kan , maar ook vat geklikt kan. We hebben een kleed over de hele achterbank en leuning
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

We hebben een hondenrek speciaal voor de Peugeot 307 SW,
Verder plates waarop ze kunnen liggen, en hun riemen op lang vast aan de achterbank grendel, werkt pefect.
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Ze liggen bij ons samen in de kofferbak, hoedeplak er gewoon in, het ski-luik is open.....
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik ben er, na diverse spoedtripjes naar de da, achter dat een auto wel echt verdomde handig is. Helaas heb ik nog geen rijbewijs maar ik heb geld gereserveerd om daar komende zomer verandering in te brengen. Ik woon in de stad en wil heel graag een citroen c1 5deurs of een verglijkbaar autootje.. Beschermhoes op de achterbank en met een tuigje aan de gordel.... dat is mijn doelstelling voor 2010.
En ik kan niet wachten! Rocco is helemaal weg van autorijden. Hij springt nu zelfs bij vreemden die hun portier opendoen naar binnen! :oops: ... Naar het bos, naar het hondenstrand..op vakantie... geweldig!!
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Bedankt voor jullie reacties ik heb mijn "nieuwe" auto en heb het als volgt opgelost

Afbeelding
mijn mooie auto

Afbeelding
ik heb een softbench in de bak past precies

Afbeelding

Afbeelding

:oops: :oops: laat gewoon wat meer foto's zien omdat ik zo trots ben op mijn auto. Hij is 12 jaar oud maar dat is helemaal niet te zien. Heeft pas 63000 km. gereden. Ben er echt zo blij mee
Groetjes van Erna
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Wauw mooie oplossing zo'n grote softbench! Past echt heel mooi! Enne verder idd niet te zien dat ie al 12 jr oud is en hij heeft heel weinig gereden dus dat scheelt ook :klasse:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:klasse: ideale auto hoor met de hondjes!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

mooie auto wij hebben er ook zo een dan grijs en de banken zijn ingeklapt en daar staat de grootste bench voor de 3 meiden
we zijn toch met zijn tweedtjes
wij hebben een opel combo en jullie??
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Volgende week mogen wij onze pup ophalen! Ik lees hier veel over het vervoeren van de hond, maar hoe deden jullie dat in het begin met de pup? Ik hoor verhalen van los op de achterbank tot in benches achterin. Kan zo'n puppy bijvoorbeeld al in een tuigje met de autogordel eraan vast?
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Gewoon een kleiner maat tuigje kopen, asta heeft er tot ze volwassen was 2/3 gehad ivm de maat
Plaats reactie