Ik denk erover na om een labrador te kopen

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Hunt

Ongelezen bericht door Hunt »

Hey

Heb er vandaag nog is met iemand over gepraat en heb er nog allemaal is goed over nagedacht. En mijn besluit staat vast dat er wel een lab in huis komt. Mijn vriendin weet nog van niks dus die moet ik wel overtuigen maar ik denk dat dat geen probleem zal zijn. Zij zou ook graag een kat hebben. Zouden we nu beter alle twee gelijk in huis halen of eerst de hond en later de kat ?

In ieder geval bedankt aan iedereen voor mij raad te geven. Ik heb hier echt enorm veel geleerd en ik ga hier nog enorm veel bijleren. De mensen hebben mij hier zelfs kunnen overtuigen dat een bench echt iets goed is voor nen hond. hehe.

Binnen twee weken gaan we een week snowboarden en daarna zal het dan niet zo lang meer duren denk ik. Als iemand goeie adressen weet. Ik ga ook eens een kijkje nemen in de asielcentrum omdat ik daar goei ervaring mee heb en ik vind het altijd leuk als ik zo'n sukkeltje uit het asiel kan helpen.

Nu weet wik alleen nog niet voor welke ouderdom ik zou gaan. Ik zou wel willen dat hij al is opgevoed en dat hij zindelijk is en toch al wa luisterd. Maar ik wil er wel met op cursus gaan dus ik moet hem nog vanalles kunnen aanleren.
Ik had gedacht tussen het jaar en de 2 jaar zoiets. Kan dit ongeveer kloppen ?

greetz
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Hunt schreef:Hey

Heb er vandaag nog is met iemand over gepraat en heb er nog allemaal is goed over nagedacht. En mijn besluit staat vast dat er wel een lab in huis komt. Mijn vriendin weet nog van niks dus die moet ik wel overtuigen maar ik denk dat dat geen probleem zal zijn. Zij zou ook graag een kat hebben. Zouden we nu beter alle twee gelijk in huis halen of eerst de hond en later de kat ?

In ieder geval bedankt aan iedereen voor mij raad te geven. Ik heb hier echt enorm veel geleerd en ik ga hier nog enorm veel bijleren. De mensen hebben mij hier zelfs kunnen overtuigen dat een bench echt iets goed is voor nen hond. hehe.

Binnen twee weken gaan we een week snowboarden en daarna zal het dan niet zo lang meer duren denk ik. Als iemand goeie adressen weet. Ik ga ook eens een kijkje nemen in de asielcentrum omdat ik daar goei ervaring mee heb en ik vind het altijd leuk als ik zo'n sukkeltje uit het asiel kan helpen.

Nu weet wik alleen nog niet voor welke ouderdom ik zou gaan. Ik zou wel willen dat hij al is opgevoed en dat hij zindelijk is en toch al wa luisterd. Maar ik wil er wel met op cursus gaan dus ik moet hem nog vanalles kunnen aanleren.
Ik had gedacht tussen het jaar en de 2 jaar zoiets. Kan dit ongeveer kloppen ?

greetz
Hou anders de sites van de Nederlandse Labrador Vereniging, de Fokkerskring of hier de Herplaatshoek eens in de gaten. Hier komen regelmatig herplaatsers langs :wink: Succes....
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Candygirl

Ongelezen bericht door Candygirl »

Of kijk hier eens:
http://www.dierenasiels.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Asiels in Nederland en Belgie.

Succes :klasse:
Hunt

hey alvast bedankt voor de nuttige plaatsen waar we kunnen zoeken.
Heb er gisteren met mijn vriendin over gepraat en er komt een labrador in huis. hehe
Ben kei gelukkig nu. lol
We gaan binnen 2 weken op skireis en als we terug komen gaan we er één halen. Ik hoop tegen dan een goeie uit het asiel gevonden te hebben of een herplaatser.
Ben op zoek naar een teefje van ongeveer 1 jaar oud die met kinderen, andere honden en katten overweg kan. natuurlijk liesft eentje die ik gemakkelijk kan bijsturen. Ik ga er ook direct mee op cursus gaan.
Dus als iemand een leuk adresje weet waar mijn toekomstige meid mss zou zitten laat he me dan zeker weten aub.

Greetz
Jron

Ongelezen bericht door Jron »

Een herplaatser kan heel erg leuk zijn. Yana komt uit een asiel in België. Ze was 4 1/2 toen we haar ongeveer een jaar geleden uit het asiel haalden.

Het is een schat van een hond al zijn er dingen die je een herplaatser aan moet leren. Yana was bijvoorbeeld niet gewend om aan de lijn te lopen en stoepen snapte ze helemaal niks van, je kan toch overal lopen (ook de weg, ze lag de eerste keer bijna onder een auto).

In ieder veel plezier met het zoeken naar een geschikte hond.
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Neem gewoon een herplaatser, en hond en kat kunnen tegelijk, veel succes met jullie scheet!! :applaus: :klasse:
Hunt

ja ik ben idd aan het zoeken naar een herplaatser
ben al massaal veel asiel sites afgegaan enzo. En heb er al een paar leuke gevonden vandaag en gisteren maar mensen nemen toevalig allemaal hun telefoon niet op. hehe
Van wat ouderdom stoppen ze eigenlijk met aan dinges bijten enzo.
Want heb er hier een mooie gevindn van 7 maand oud.
Maar ik was eigenlijk meer aant zoeken naar rond het jaar oud.

greetz
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Nou zoals je al zegt: ga dan verder kijken, naar een lab. van rond een jaar. :)
Hunt

hallo,

Ik ben er nog is zene met een vraag.
Ik was gisteren en vandaag eens zoveel mogelijk info op het forum hier aan het lezen en ben eigenlijk beginnen twijfelen of ik niet zou kiezen voor een iets jonger beestje
van een paar maand ofzo. een week of 16.
Ik dacht dat het zindelijk maken en bijten aan meubels enzo echt maanden in beslag ging nemen. Maar heb de indruk dat de meeste puppy's daar na een paar weken al vanaf zijn. Nu is mijn vraag of een puppy van 16 weken die goed is grootgebracht enzo dit nog zou doen.
Ik wil hem zeker leren om in de bench te gaan liggen en ik ga van men hart een steen maken en hem in het begin mss wat meer in de bench leggen maar dan leert hij het wel tegoei.
Maar mijn grote vraag is dus of een puppy van 16 weken nog veel zou bijten enzo ?

greetz
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

16 weken bijten ze nog veel, want ze moeten nog tanden wisselen!
en helemaal zindelijk zijn ze dan lang nog niet allemaal.
Misschien toch maar iets ouder?
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Die van ons beet ook nog heel veel met 16 weken dus ik zou ook voor iets ouder gaan.. +20 weken ongeveer?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

het bijten hangt van veel factoren af. Dat is geen "maatstaf" per pup vanaf een bepaalde leeftijd. Onze Juna is nooit happerig geweest, maar dit was bij de fokker in het nest dan ook al afgeleerd. Ook slopen heeft ze niet gedaan. Fust, onze Duitse Herder is ook niet happerig (geweest), wel merkte je bij het tandjes wisselen dat ze overal op wilde kauwen. We hebben haar veel kauwmateriaal verstrekt en ook zij heeft niet naar ons gehapt. Ze had wel veel meer de neiging om de tafels en stoelen onderhanden te nemen :lol:
Een pupje van 16 weken moet ook nog veel leren: zindelijkheid, commando's, heel laten van je interieur.
Een pupje van een maand of 7 moet ook nog veel leren: opvoeding, heel laten van je interieur (en vaak ook het lopen aan de lijn, wat door veel mensen verwaarloods wordt en je een trekpaard aan je riem krijgt ;) )
Maar ook een herplaatser van een jaar zit vaak veel werk in.
Toch maakt het wezenlijk niet heel veel uit met welke leeftijd je de hond neemt: of hij nu 1 jaar of 7 jaar is, elke gezonde hond kan dingen leren. Een pup zit doorgaans meer werk in de eerste tijd dan een herplaatser die het jaar al over is, aan de andere kant is het afleren van ongewenst gedrag dan weer een grotere opgave, omdat hij of zij dit langer heeft mogen doen.
Veel succes met je keuze!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Koeno

Ongelezen bericht door Koeno »

Even dit onderwerp naar omhoog halen,

Mijn vriendin en ik zijn gek van honden,
we huren een huisje waar huisdieren geen probleem zijn.

Grote tuin, met mini bosje eraan ed.

Ikzelf werk op 3km van huis nog momenteel,
mijn vriendin is leerkrachte.

We zijn beide gek op een labrador.

Ik weet dat iedereen hier vind dat je niet meer al 4u mag weg zijn van je hond,
maar dit zal bij ons 3 dagen op de week toch het geval zijn.

Ik ben wel van plan mocht er een hond komen om smorgen zoiezo vroeger op te staan om dan toch een half uur a 3 kwartier voor de hond te hebben.

Smiddags kan ik hem kort buitenlaten

en s'avonds vanaf 16.30 heb ik alle tijd tot slapen gaans.

Ben zelf relatief actief persoon, dus wandelen/lopen/balletjes gooien zie ik echt wel zitten...

Omdat we beiden niet zoveel tijd hebben (voor opvoeding jonge pup), hadden we gedacht aan een herplaatser,
en hond die hopelijk al wat zindelijk is...
de rest kunnen we hem best aanleren daar we beide wel wat ervaring hebben met honden...

Denken jullie dat op zulkse wijze wij een hond een toch gelukkig leven kunnen bezorgen?

en ook,
is het Hunt hier (onderwerp-starter) gelukt?

groeten.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Koeno schreef:Even dit onderwerp naar omhoog halen,

Mijn vriendin en ik zijn gek van honden,
we huren een huisje waar huisdieren geen probleem zijn.

Grote tuin, met mini bosje eraan ed.

Ikzelf werk op 3km van huis nog momenteel,
mijn vriendin is leerkrachte.

We zijn beide gek op een labrador.

Ik weet dat iedereen hier vind dat je niet meer al 4u mag weg zijn van je hond,
maar dit zal bij ons 3 dagen op de week toch het geval zijn.

Ik ben wel van plan mocht er een hond komen om smorgen zoiezo vroeger op te staan om dan toch een half uur a 3 kwartier voor de hond te hebben.

Smiddags kan ik hem kort buitenlaten

en s'avonds vanaf 16.30 heb ik alle tijd tot slapen gaans.

Ben zelf relatief actief persoon, dus wandelen/lopen/balletjes gooien zie ik echt wel zitten...

Omdat we beiden niet zoveel tijd hebben (voor opvoeding jonge pup), hadden we gedacht aan een herplaatser,
en hond die hopelijk al wat zindelijk is...
de rest kunnen we hem best aanleren daar we beide wel wat ervaring hebben met honden...

Denken jullie dat op zulkse wijze wij een hond een toch gelukkig leven kunnen bezorgen?

en ook,
is het Hunt hier (onderwerp-starter) gelukt?

groeten.
Ik denk niet dat iedereen dat vind :wink:
Met een pup is het natuurlijk anders, die moet nog zinnelijk worden en wennen en kan gewoon niet de hele dag zijn ontlasting ophouden. Bij een volwassen hond is dat natuurlijk anders, die kan echt wel wat langer alleen zijn.
Ik ben zelf sinds 2 maanden meer gaan werken en op 2 dagen moet ik werken van 9 tot 5uur. Tussen de middag ga ik dan wel naar huis voor een poep en plas rondje zodat ze het niet heel de dag op hoeven te houden maar dat kan niet iedereen.

En wat je vraag betreft over een gelukkig leven: Ja dat denk ik wel :wink: Als je wanneer je thuis bent voldoende aandacht aan de hond besteed en zorgt dat die zijn energie kwijt kan dan zie ik geen problemen.

En wat topic starter betreft: Die is helaas niet meer op deze site dus ik heb geen idee hoe dat afgelopen is helaas.
Plaats reactie