Het is een kwestie van goed fatsoen en logisch nadenken van Alle partijen..
1. als je in een losloopgebied voor honden gaat hardlopen (en met je handen gaat zwaaien

)is een beetje net als de kat op het spek binden. De meeste honden zullen goed naar de baas luisteren maar honden die in hun spel zitten, ja die zijn weleens oostindisch doof. Het zijn geen robots en niet perfect. Rennen door een losloopgebied is nou niet echt heel verstandig
2. de losloopgebieden zijn soms ook heeeeeel onlogisch gesitueerd.
Hier hebben we een redelijk stuk maar dat wordt in tweeen gesplits door een FIETSPAD! het is behoorlijk irritant dat je ze niet onbezorgd kan laten rennen. Fietsers zien het niet duidelijk en worden vaak onaangenaam verrast als er een hond voor de wielen voorbij scheurt.
Een ander leuk staaltje planalogie van de gemeente hier is een strook langs een doorgaande weg. Wie bedenkt zoiets! Loopt ook letterlijk en figuurlijk geen hond daar! zal vast leuk staan op papier, de verplichte m2 losloop in de wijk. maar doe het dan maar niet
Ik laat Rocco, net als vele andere baasjes hier, Rocco los in mijn wandeling door het park als ik zie dat het KAN.
Dus komt er een aangelijnde hond aan, gaat Rocco vast. Komt er een jogger aan, even vast. Fietsers: even bij me blijven. (stadstoezicht: heeel snel aanlijnen

)
NB: ik ben zelf ook een hardloper....ik ben regelmatig door overenthousiaste honden begroet als ik langs een losloop ren...als ik dat niet wil (kan me voorstellen dat niet iedereen het leuk vindt zoals ik) kan ik ook op het pad rondom het park rennen en niet op een plek waar honden loslopen.