Sjonge sjonge sjonge

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lapje

Ongelezen bericht door Lapje »

Het was een gebied waar de honden mogen loslopen dus
vind ik dat je als jogger dat natuurlijk kunt verwachten 8) .
Aan de andere kant heb ikzelf ook wel zoiets van, och,
zodra ik een jogger aan zie komen, doe ik m'n hond
:wandelen:
eventjes aan de riem en daarna mag hij weer vrij. Zo
is iedereen blij, tóch? Geven en nemen, inderdaad :klasse:

Groetjes Lapje :pootje:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

Lapje schreef:Het was een gebied waar de honden mogen loslopen dus
vind ik dat je als jogger dat natuurlijk kunt verwachten 8) .
Aan de andere kant heb ikzelf ook wel zoiets van, och,
zodra ik een jogger aan zie komen, doe ik m'n hond
:wandelen:
eventjes aan de riem en daarna mag hij weer vrij. Zo
is iedereen blij, tóch? Geven en nemen, inderdaad :klasse:

Groetjes Lapje :pootje:
tuurlijk doe ik ook maar als ze ineens uit het niets naast je voorbij rend en de hond meteen erbij is ben ik niet snel genoeg en vergeet niet het is speciaal aangelegd voor de honden de joggers snijden zelf af om sneller bij het geestmerambacht te komen 8)
volgende keer zal ik zeker de fluit bij me hebben dan reageerd ze sneller
maar ze hoeft niet meteen mij en de hond uit te schelden
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Tuurlijk is het geven en nemen.

Maar de reden waarom losloopgebieden is zijn volgens mij meer luiigheid van gebiedsontwikkelaars/ diegene die de regeltjes opstellen. Voorbeeldje in Zuid-Holland zijn een heel aantal losloopgebieden niet meer losloop omdat de betreffende jurist geen zin had om een stedelijke apv om te bouwen naar een apv voor een recreatiegebied. Wat staat er in de standaard apv van de VNG, juist ja aanlijnplicht.

De grootste ergenis vwb honden is hondenpoep. Verder zijn er in de klachten toptien/ twintigs weinig klachten over de honden te vinden. Tenzij dit drastisch veranderd is de afgelopen 3 jaar maar dat lijkt me sterk
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Die vrouw reageert een beetje op een verkeerde manier, want Shanna denkt SPELEN :D
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

Het is een kwestie van goed fatsoen en logisch nadenken van Alle partijen..

1. als je in een losloopgebied voor honden gaat hardlopen (en met je handen gaat zwaaien :? )is een beetje net als de kat op het spek binden. De meeste honden zullen goed naar de baas luisteren maar honden die in hun spel zitten, ja die zijn weleens oostindisch doof. Het zijn geen robots en niet perfect. Rennen door een losloopgebied is nou niet echt heel verstandig :roll:

2. de losloopgebieden zijn soms ook heeeeeel onlogisch gesitueerd.
Hier hebben we een redelijk stuk maar dat wordt in tweeen gesplits door een FIETSPAD! het is behoorlijk irritant dat je ze niet onbezorgd kan laten rennen. Fietsers zien het niet duidelijk en worden vaak onaangenaam verrast als er een hond voor de wielen voorbij scheurt.
Een ander leuk staaltje planalogie van de gemeente hier is een strook langs een doorgaande weg. Wie bedenkt zoiets! Loopt ook letterlijk en figuurlijk geen hond daar! zal vast leuk staan op papier, de verplichte m2 losloop in de wijk. maar doe het dan maar niet :(

Ik laat Rocco, net als vele andere baasjes hier, Rocco los in mijn wandeling door het park als ik zie dat het KAN.
Dus komt er een aangelijnde hond aan, gaat Rocco vast. Komt er een jogger aan, even vast. Fietsers: even bij me blijven. (stadstoezicht: heeel snel aanlijnen :wink: )

NB: ik ben zelf ook een hardloper....ik ben regelmatig door overenthousiaste honden begroet als ik langs een losloop ren...als ik dat niet wil (kan me voorstellen dat niet iedereen het leuk vindt zoals ik) kan ik ook op het pad rondom het park rennen en niet op een plek waar honden loslopen.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Dana is nu gelukkig op het punt dat zij goed luistert en niet ongewenst andere mensen lastig valt. Fietsers en joggers heeft zij gelukkig niks mee, als zij die ziet komt ze kwispelend naar mij toe om een beloning te halen. Zoals te verwachten is zij natuurlijk niet zo geboren en is het in het verleden ook regelmatig mis gegaan met wandelaars. Ik bood altijd mijn welgemeende excuses aan omdat ik het oprecht vervelend vond voor die mensen (losloopgebeid of niet). De meeste mensen reageren dan best begripvol, maar een enkele keer kreeg ik ook een scheldpartij op mijn dak. Nou zo laat ik dus niet tegen me tekeer gaan, ongeacht of mijn hond overlast bezorgd of niet.
Ik heb ook al diverse keren meegemaakt dat er een groep mountainbikers aankwam en Dana dus braaf naast mij komt lopen, maar niet aan de riem omdat ik weet dat zij er niet naartoe zal gaan. Dan nog vindt men het weleens nodig te gaan schelden dat ik die ..hond aan de riem moet doen. Dan zullen ze best vervelende ervaringen hebben opgedaan met loslopende honden, maar om dan tegen elke hondenbezitter zo tekeer te gaan terwijl er niks aan de hand is??
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Ook een paar keer meegemaakt, maar als iemand begint te schelden wordt het baasje kwaad, en dan Harpo en Flora ook. De meeste mensen stoppen dan wel :twisted: ; je moet al hard schelden om daarboven uit te komen :lol:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Plaats reactie